Pagani Imola, přepracovaná hardcore varianta Huayry, kterou budou moci majitelé využít kromě okruhu také normálně na silnici. Takto jednoduše lze popsat novinku, s níž bude italská značka lákat na svůj stánek  březnového autosalonu v Ženevě . | Pagani Imola Zdroj: Pagani

Pagani Imola, přepracovaná hardcore varianta Huayry, kterou budou moci majitelé využít kromě okruhu také normálně na silnici. Takto jednoduše lze popsat novinku, s níž bude italská značka lákat na svůj stánek březnového autosalonu v Ženevě. | Pagani Imola | Zdroj: Pagani

Sám Horacio Pagani říká, že „nejde o zrovna elegantní auto“, s cílem dramaticky vylepšit dynamické schopnosti ale nutně přichází jisté kompromisy. | Pagani Imola Zdroj: Pagani

Sám Horacio Pagani říká, že „nejde o zrovna elegantní auto“, s cílem dramaticky vylepšit dynamické schopnosti ale nutně přichází jisté kompromisy. | Pagani Imola | Zdroj: Pagani

Znatelné jsou především úpravy na aerodynamice vozu. Přepracovaný je přední nárazník, nechybí výdechy nad předními koly, usměrněn byl boční přístup vzduchu k motoru... | Pagani Imola Zdroj: Pagani

Znatelné jsou především úpravy na aerodynamice vozu. Přepracovaný je přední nárazník, nechybí výdechy nad předními koly, usměrněn byl boční přístup vzduchu k motoru... | Pagani Imola | Zdroj: Pagani

...proudění vzduchu okolo vozu i pod ním dále upravují agresivně vypadající prahy a masivní zadní difuzor. Třešničkou je velké zadní křídlo, propojené středovou ploutví až k velkému „nasávači“ nad kabinou. | Pagani Imola Zdroj: Pagani

...proudění vzduchu okolo vozu i pod ním dále upravují agresivně vypadající prahy a masivní zadní difuzor. Třešničkou je velké zadní křídlo, propojené středovou ploutví až k velkému „nasávači“ nad kabinou. | Pagani Imola | Zdroj: Pagani

Na bezpochyby zajímavá čísla ohledně aerodynamického přítlaku si určitě počkáme do samotné premiéry v Ženevě, kde se určitě dočkáme i hodnoty zrychlení nebo konečného času na okruhu Imola v Itálii. | Pagani Imola Zdroj: Pagani

Na bezpochyby zajímavá čísla ohledně aerodynamického přítlaku si určitě počkáme do samotné premiéry v Ženevě, kde se určitě dočkáme i hodnoty zrychlení nebo konečného času na okruhu Imola v Itálii. | Pagani Imola | Zdroj: Pagani

Novinka samozřejmě přichází rovněž s upraveným podvozkem s novými adaptivními tlumiči a kompletně novým centrálním systémem... | Pagani Imola Zdroj: Pagani

Novinka samozřejmě přichází rovněž s upraveným podvozkem s novými adaptivními tlumiči a kompletně novým centrálním systémem... | Pagani Imola | Zdroj: Pagani

...který kromě podvozku upravuje i chování převodovky, odezvu motoru nebo nastavení aktivních aerodynamických částí. | Pagani Imola Zdroj: Pagani

...který kromě podvozku upravuje i chování převodovky, odezvu motoru nebo nastavení aktivních aerodynamických částí. | Pagani Imola | Zdroj: Pagani

Imola používá upravenou verzi známého šestilitrového V12 s dvojicí turbodmychadel, nyní produkující celkem 838 koní (616 kW) a 1100 N.m. Síla putuje na zadní kola skrze sedmistupňovou sekvenční převodovku Xtrac... | Pagani Imola Zdroj: Pagani

Imola používá upravenou verzi známého šestilitrového V12 s dvojicí turbodmychadel, nyní produkující celkem 838 koní (616 kW) a 1100 N.m. Síla putuje na zadní kola skrze sedmistupňovou sekvenční převodovku Xtrac... | Pagani Imola | Zdroj: Pagani

...s jejíž nastavením si Pagani také pohrálo, nyní řadí ještě rychleji a zachovává si nižší hmotnost oproti dnešním dvouspojkovým skříním. | Pagani Imola Zdroj: Pagani

...s jejíž nastavením si Pagani také pohrálo, nyní řadí ještě rychleji a zachovává si nižší hmotnost oproti dnešním dvouspojkovým skříním. | Pagani Imola | Zdroj: Pagani

Když je řeč o hmotnosti, Imola má jako první Pagani lakovanou karoserii technologií Acquarello Light, díky níž se razantně snižuje objem použité barvy, avšak bez ztráty nutného odstínu či hloubky laku. Tímto způsobem lakování tak umí Pagani ušetřit až 5 kg. | Pagani Imola Zdroj: Pagani

Když je řeč o hmotnosti, Imola má jako první Pagani lakovanou karoserii technologií Acquarello Light, díky níž se razantně snižuje objem použité barvy, avšak bez ztráty nutného odstínu či hloubky laku. Tímto způsobem lakování tak umí Pagani ušetřit až 5 kg. | Pagani Imola | Zdroj: Pagani

Kromě toho používá Imola více jak 770 nových dílů z těch nejlehčích materiálů jako třeba hliníku, titanu či chrom-molybdenu. Auto si tak drží suchou hmotnost na hodnotě 1246 kg. | Pagani Imola Zdroj: Pagani

Kromě toho používá Imola více jak 770 nových dílů z těch nejlehčích materiálů jako třeba hliníku, titanu či chrom-molybdenu. Auto si tak drží suchou hmotnost na hodnotě 1246 kg. | Pagani Imola | Zdroj: Pagani

Imola bude vyrobena pouze v sérii pěti kusů. Nikoho nepřekvapí, že všechny vozy jsou už zamluvené. Zájemci přitom dají za svůj kousek přibližně 5 milionů euro bez daně (asi 124 milionů korun). | Pagani Imola Zdroj: Pagani

Imola bude vyrobena pouze v sérii pěti kusů. Nikoho nepřekvapí, že všechny vozy jsou už zamluvené. Zájemci přitom dají za svůj kousek přibližně 5 milionů euro bez daně (asi 124 milionů korun). | Pagani Imola | Zdroj: Pagani

Pagani Imola Zdroj: Pagani

Pagani Imola | Zdroj: Pagani

Pagani Imola Zdroj: Pagani

Pagani Imola | Zdroj: Pagani

Sám Horacio Pagani říká, že „nejde o zrovna elegantní auto“, s cílem dramaticky vylepšit dynamické schopnosti ale nutně přichází jisté kompromisy. | Pagani Imola Zdroj: Pagani
Znatelné jsou především úpravy na aerodynamice vozu. Přepracovaný je přední nárazník, nechybí výdechy nad předními koly, usměrněn byl boční přístup vzduchu k motoru... | Pagani Imola Zdroj: Pagani
...proudění vzduchu okolo vozu i pod ním dále upravují agresivně vypadající prahy a masivní zadní difuzor. Třešničkou je velké zadní křídlo, propojené středovou ploutví až k velkému „nasávači“ nad kabinou. | Pagani Imola Zdroj: Pagani
Na bezpochyby zajímavá čísla ohledně aerodynamického přítlaku si určitě počkáme do samotné premiéry v Ženevě, kde se určitě dočkáme i hodnoty zrychlení nebo konečného času na okruhu Imola v Itálii. | Pagani Imola Zdroj: Pagani
14
Fotogalerie

Pagani Imola je nejostřejší verzí Huayry. V Ženevě ukáže kombinaci 838 koní a 1246 kg

Italská značka dále vylepšuje svůj základ v modelu Huayra a představuje jeho vůbec nejostřejší variantu na okruh i silnice.

Pagani Imola, přepracovaná hardcore varianta Huayry, kterou budou moci majitelé využít kromě okruhu také normálně na silnici. Takto jednoduše lze popsat novinku, s níž bude italská značka lákat na svůj stánek březnového autosalonu v Ženevě. Sám Horacio Pagani říká, že „nejde o zrovna elegantní auto“, s cílem dramaticky vylepšit dynamické schopnosti ale nutně přichází jisté kompromisy.

Znatelné jsou především úpravy na aerodynamice vozu. Přepracovaný je přední nárazník, nechybí výdechy nad předními koly, usměrněn byl boční přístup vzduchu k motoru, proudění vzduchu okolo vozu i pod ním dále upravují agresivně vypadající prahy a masivní zadní difuzor. Třešničkou je velké zadní křídlo, propojené středovou ploutví až k velkému „nasávači“ nad kabinou.

Na bezpochyby zajímavá čísla ohledně aerodynamického přítlaku si určitě počkáme do samotné premiéry v Ženevě, kde se určitě dočkáme i hodnoty zrychlení nebo konečného času na okruhu Imola v Itálii. Novinka samozřejmě přichází rovněž s upraveným podvozkem s novými adaptivními tlumiči a kompletně novým centrálním systémem, který kromě podvozku upravuje i chování převodovky, odezvu motoru nebo nastavení aktivních aerodynamických částí.

Imola používá upravenou verzi známého šestilitrového V12 s dvojicí turbodmychadel, nyní produkující celkem 838 koní (616 kW) a 1100 N.m. Síla putuje na zadní kola skrze sedmistupňovou sekvenční převodovku Xtrac, s jejíž nastavením si Pagani také pohrálo, nyní řadí ještě rychleji a zachovává si nižší hmotnost oproti dnešním dvouspojkovým skříním.

Když je řeč o hmotnosti, Imola má jako první Pagani lakovanou karoserii technologií Acquarello Light, díky níž se razantně snižuje objem použité barvy, avšak bez ztráty nutného odstínu či hloubky laku. Tímto způsobem lakování tak umí Pagani ušetřit až 5 kg. Kromě toho používá Imola více jak 770 nových dílů z těch nejlehčích materiálů jako třeba hliníku, titanu či chrom-molybdenu. Auto si tak drží suchou hmotnost na hodnotě 1246 kg.

Imola bude vyrobena pouze v sérii pěti kusů. Nikoho nepřekvapí, že všechny vozy jsou už zamluvené. Zájemci přitom dají za svůj kousek přibližně 5 milionů euro bez daně (asi 124 milionů korun).

 

Speciál: Autosalon Ženeva 2020

Autosalon v Ženevě je jednou z nejvýznamnějších událostí automobilového roku. Letos se měl konat již 90. ročník, výstava však byla tři dny před zahájením zrušena z důvodu rizika šíření koronaviru. Vyhlášení výsledků ankety evropské Auto roku 2020 (COTY) proběhlo podle plánu, avšak pouze formou živého přenosu.

Přehled očekávaných novinek
To nejlepší, co se mohlo v Ženevě představit

Místo: Ženeva, Švýcarsko
Adresa výstaviště: Route François-Peyrot 30, 1218 Le Grand-Saconnex

Doporučujeme

Články odjinud