Italská značka dále vylepšuje svůj základ v modelu Huayra a představuje jeho vůbec nejostřejší variantu na okruh i silnice.
Pagani Imola, přepracovaná hardcore varianta Huayry, kterou budou moci majitelé využít kromě okruhu také normálně na silnici. Takto jednoduše lze popsat novinku, s níž bude italská značka lákat na svůj stánek březnového autosalonu v Ženevě. Sám Horacio Pagani říká, že „nejde o zrovna elegantní auto“, s cílem dramaticky vylepšit dynamické schopnosti ale nutně přichází jisté kompromisy.
Znatelné jsou především úpravy na aerodynamice vozu. Přepracovaný je přední nárazník, nechybí výdechy nad předními koly, usměrněn byl boční přístup vzduchu k motoru, proudění vzduchu okolo vozu i pod ním dále upravují agresivně vypadající prahy a masivní zadní difuzor. Třešničkou je velké zadní křídlo, propojené středovou ploutví až k velkému „nasávači“ nad kabinou.
Na bezpochyby zajímavá čísla ohledně aerodynamického přítlaku si určitě počkáme do samotné premiéry v Ženevě, kde se určitě dočkáme i hodnoty zrychlení nebo konečného času na okruhu Imola v Itálii. Novinka samozřejmě přichází rovněž s upraveným podvozkem s novými adaptivními tlumiči a kompletně novým centrálním systémem, který kromě podvozku upravuje i chování převodovky, odezvu motoru nebo nastavení aktivních aerodynamických částí.
Imola používá upravenou verzi známého šestilitrového V12 s dvojicí turbodmychadel, nyní produkující celkem 838 koní (616 kW) a 1100 N.m. Síla putuje na zadní kola skrze sedmistupňovou sekvenční převodovku Xtrac, s jejíž nastavením si Pagani také pohrálo, nyní řadí ještě rychleji a zachovává si nižší hmotnost oproti dnešním dvouspojkovým skříním.
Když je řeč o hmotnosti, Imola má jako první Pagani lakovanou karoserii technologií Acquarello Light, díky níž se razantně snižuje objem použité barvy, avšak bez ztráty nutného odstínu či hloubky laku. Tímto způsobem lakování tak umí Pagani ušetřit až 5 kg. Kromě toho používá Imola více jak 770 nových dílů z těch nejlehčích materiálů jako třeba hliníku, titanu či chrom-molybdenu. Auto si tak drží suchou hmotnost na hodnotě 1246 kg.
Imola bude vyrobena pouze v sérii pěti kusů. Nikoho nepřekvapí, že všechny vozy jsou už zamluvené. Zájemci přitom dají za svůj kousek přibližně 5 milionů euro bez daně (asi 124 milionů korun).