41
Fotogalerie

Tajné: Severní smyčku opanovaly supersporty

Hned tři supervozy se sešly při testech na Nordchleife - McLaren P11, Merdeces SLS a Audi R8 Clubsport. Máme i snímky nové X3 ad.

McLaren P11: prototyp pokračuje v testech na Nordschleife

Dohady a spekulace dostaly zcela nový impuls, když se špionážním fotografům podařilo zachytit  zhruba před půl rokem první skutečný prototyp připravovaného supersportu od McLarenu s kódovým označením P11. Nyní se přípravy přesunuly kam jinam než na legendární Nordschleife. Tam prakticky ladí své sportovní modely všechny významnější automobilky.

Model má být soupeřem pro Ferrari F430 a jeho produkce má odstartovat začátkem příštího roku. Z fotografií toho moc nezjistíme, vůz stále zůstává pečlivě maskovaný. Co se týká technických parametrů, ty jsou stále na úrovni spekulací - pod kapotou se zřejmě objeví osmiválec od Mercedesu s výkonem cca 550 koní a na zadní kola bude přenášet svůj výkon skrze rychlou sekvenční převodovku. Výsadou vozu má být také velmi nízká hmotnost.

McLaren P11 001.jpg McLaren P11 002.jpg McLaren P11 003.jpg
McLaren P11 004.jpg McLaren P11 005.jpg Foto © Automedia
Současné testy probíhají na Nordschleife

McLaren P11 001.jpg McLaren P11 002.jpg McLaren P11 003.jpg
McLaren P11 004.jpg Foto © Automedia
McLaren P11 při testech ve Švédsku počátkem roku

Audi připravuje svůj nejrychlejší model: R8 Clubsport

Mnozí si mysleli, že představení modelu R8 ve verzi V10, tedy s desetiválcem pod kapotou o výkonu 525 koní, je posledním slovem Audi v tomto směru. Ale to vůbec není pravda - inženýři se chopili projektu, který má za cíl připravit opravdovou lahůdku. Výsledek se má jmenovat R8 Clubsport. A o co tady vůbec jde?

Má jít o výkonnější a odlehčenou (cca o 50 kg) verzi V10, která bude navíc obdařena pouze pohonem zadních kol a dodávána výhradně s manuální šestistupňovou převodovkou. Viditelné změny se dají pozorovat na karoserii vozu. Fotografie pocházejí (jak jinak než) z Nordschleife a můžete si všimnout například většího předního spoileru, narostl také zadní difuzor a o přítlak zadní nápravy se postará mohutní přítlačné křídlo.

Co se týká představení, to by se mělo odehrát na motorshow v Essenu v listopadu tohoto roku. Prodeje vytříbené verze by pak měly začít v prvním kvartálu roku příštího. Vypadá to tak, že Audi se rozhodlo dělat řidičská auta a některá jejich konkurence jde na to poslední dobou přesně opačně, nemyslíte?

Audi R8 V10 Clubsport 001.jpg Audi R8 V10 Clubsport 002.jpg Audi R8 V10 Clubsport 003.jpg
Audi R8 V10 Clubsport 004.jpg Audi R8 V10 Clubsport 005.jpg Foto © Automedia
Audi R8 V10 Clubsport - pekelně rychlý stroj v „Zeleném pekle”

Mercedes trápí SLS Gullwing v „zeleném pekle“

Informací o připravovaném ostrém modelu SLS je na světě již požehnaně, ale i tak je zajímavé se podívat, v jaké fázi vývoje automobilka s vozem v současnosti je. Do redakce nám dorazily fotografie z Nordschleife, kde probíhají finální testy podvozkových částí a koneckonců i celého vozu - jeho premiéra totiž proběhne již za pár dnů na autosalonu ve Frankfurtu.

O pohon modelu SLS se postará u AMG dále modifikovaný a až za přední nápravou uložený osmiválec 6,2 l s výkonem 571 koní (420 kW) a točivým momentem 650 Nm. Motor dostal nové sací potrubí z magnézia s osmi oddělenými trakty, dvě elektronicky řízené škrticí klapky, „otevřený“ výfuk či mazání se suchou klikovou skříní.

Na pohonnou jednotku bude navazovat zcela nová sedmistupňová, dvouspojková převodovka uložená u zadní nápravy (transaxle), která umožňuje trvalý přísun výkonu i během řazení. Řidič může volit ze čtyř přednastavených konfigurací, ta nejostřejší je označena jako „Racestart“ a řidiči usnadní maximálně efektivní akceleraci při startu z místa. Pohotovostní hmotnost Coupé byla stanovena na 1 620 kg a vůz při testech údajně dosahuje rychlosti 315 km/h a z 0 na 100 km/h zrychlí za 3,8 s. O dostatečné zpomalení se postarají uhlíkovo keramické brzdové kotouče, prosvítající mezi paprsky devatenáctipalcových litých ráfků. Mercedes-Benz SLS AMG bude dlouhý 4 650 mm, široký 1 950 mm a vysoký jen 1 250 mm, rozvor náprav přitom činí 2 700 mm. Podle dostupných informací dostane přední světlomety nového typu a tvaru, jenž se na voze Mercedes-Benz objeví vůbec poprvé.

Mercedes SLS 001.jpg Mercedes SLS 002.jpg Mercedes SLS 003.jpg
Mercedes SLS 004.jpg Mercedes SLS 005.jpg Mercedes SLS 006.jpg Foto © Automedia
Mercedes SLS v poslední fázi testů

BMW X3 nové generace: testy vrcholí

Testy nové generace modelu X3 se pomalu přesunuly na Nürburgring, kde nyní probíha ladění podvozkových částí. „Iks-trojka” přitom již zanedlouho nebude nejmenším, ale středním modelem této kategorie v nabídce bavorské automobilky.

Co se vzhledu týče, základní tvary zůstanou zachovány, ovšem některé prvky designu nacházejí inspiraci v konceptu CS. Novinka bude podle spekulací oproti svému předchůdci delší, užší a trochu vyšší. Konstruktéři se prý zaměřili na vnitřní prostor a jeho variabilitu, kromě ní se bude moci vůz pochlubit i řadou elektronických systému ze sedmičkové řady. BMW X3 přijde z konkurentů jako poslední - mezi ně totiž počítáme Mercedes GLK a Audi Q5. Automobilka tak má dost času vyhnout se všem chybám svých konkurentů, zároveň však do doby uvedení zřejmě přijde o část zákazníků, pro které je současná X3 již příliš stará.

Výroba modelu bude probíhat v americké továrně Spartanburg po boku větších bratrů X5 a X6. Pod kapotou se objeví dobře známé motorizace, mezi nimi například také zážehový šestiválec 3,0 l plněný dvojicí turbodmychadel s výkonem 306 koní a dvoulitrový diesel TwinTurbo s výkonem 204 koní. V plánu je také hybridní verze, ta se ovšem objeví později. Předpokládáme, že v září se ve Frankfurtu objeví předprodukční verze, která však od té finální nebude mít příliš daleko.

BMW X3 001.jpg BMW X3 002.jpg BMW X3 003.jpg
BMW X3 004.jpg BMW X3 005.jpg BMW X3 006.jpg Foto © Automedia
BMW X3 se už dostalo k testům na Nordschleife

BMW X3 001.jpg BMW X3 002.jpg BMW X3 003.jpg
BMW X3 004.jpg BMW X3 005.jpg Foto © Automedia
„Iks-trojka” zachycena počátkem roku poblíž Mnichova

BMW X3 001.jpg BMW X3 002.jpg BMW X3 003.jpg
BMW X3 004.jpg BMW X3 005.jpg Foto © Automedia
BMW X3 nové generace poblíž Nürburgringu

VW Phaeton facelift: poslední šance před další generací

Kromě toho, že Volkswagen zřejmě uvede novou generaci Phaetonu v roce 2011, chystá pro tu současnou ještě jeden facelift. Takto omlazený model by se měl světu představit již za pár dnů na autosalonu ve Frankfurtu.

Současné testy probíhají v pouštních podmínkách a zkušebním jezdcům od Volkswagenu se přítomnost fotografů prý vůbec nelíbila. Naštěstí se i tak podařilo pár snímků pořídit.

Kosmetické úpravy se dotknou předního nárazníku, masky i světlometů a ačkoli to ze špionážních fotografií tak nevypadá, prý se dočkají nového designu i zadní svítilny. Co se týká motorizací, podle neoficiálních informací by se pod kapotu měly dostat velké turbodiesely včetně V12 TDI.

VW Phaeton Facelift 001.jpg VW Phaeton Facelift 002.jpg VW Phaeton Facelift 003.jpg
VW Phaeton Facelift 004.jpg VW Phaeton Facelift 005.jpg Foto © Automedia
Volkswagen Phaeton při testech pár dnů před představením

Doporučujeme

Články odjinud