Hned tři supervozy se sešly při testech na Nordchleife - McLaren P11, Merdeces SLS a Audi R8 Clubsport. Máme i snímky nové X3 ad.
McLaren P11: prototyp pokračuje v testech na Nordschleife
Mnozí si mysleli, že představení modelu R8 ve verzi V10, tedy s desetiválcem pod kapotou o výkonu 525 koní, je posledním slovem Audi v tomto směru. Ale to vůbec není pravda - inženýři se chopili projektu, který má za cíl připravit opravdovou lahůdku. Výsledek se má jmenovat R8 Clubsport. A o co tady vůbec jde?
Má jít o výkonnější a odlehčenou (cca o 50 kg) verzi V10, která bude navíc obdařena pouze pohonem zadních kol a dodávána výhradně s manuální šestistupňovou převodovkou. Viditelné změny se dají pozorovat na karoserii vozu. Fotografie pocházejí (jak jinak než) z Nordschleife a můžete si všimnout například většího předního spoileru, narostl také zadní difuzor a o přítlak zadní nápravy se postará mohutní přítlačné křídlo.
Co se týká představení, to by se mělo odehrát na motorshow v Essenu v listopadu tohoto roku. Prodeje vytříbené verze by pak měly začít v prvním kvartálu roku příštího. Vypadá to tak, že Audi se rozhodlo dělat řidičská auta a některá jejich konkurence jde na to poslední dobou přesně opačně, nemyslíte?
Foto © Automedia
Audi R8 V10 Clubsport - pekelně rychlý stroj v „Zeleném pekle”
Mercedes trápí SLS Gullwing v „zeleném pekle“
Informací o připravovaném ostrém modelu SLS je na světě již požehnaně, ale i tak je zajímavé se podívat, v jaké fázi vývoje automobilka s vozem v současnosti je. Do redakce nám dorazily fotografie z Nordschleife, kde probíhají finální testy podvozkových částí a koneckonců i celého vozu - jeho premiéra totiž proběhne již za pár dnů na autosalonu ve Frankfurtu.
O pohon modelu SLS se postará u AMG dále modifikovaný a až za přední nápravou uložený osmiválec 6,2 l s výkonem 571 koní (420 kW) a točivým momentem 650 Nm. Motor dostal nové sací potrubí z magnézia s osmi oddělenými trakty, dvě elektronicky řízené škrticí klapky, „otevřený“ výfuk či mazání se suchou klikovou skříní.
Na pohonnou jednotku bude navazovat zcela nová sedmistupňová, dvouspojková převodovka uložená u zadní nápravy (transaxle), která umožňuje trvalý přísun výkonu i během řazení. Řidič může volit ze čtyř přednastavených konfigurací, ta nejostřejší je označena jako „Racestart“ a řidiči usnadní maximálně efektivní akceleraci při startu z místa. Pohotovostní hmotnost Coupé byla stanovena na 1 620 kg a vůz při testech údajně dosahuje rychlosti 315 km/h a z 0 na 100 km/h zrychlí za 3,8 s. O dostatečné zpomalení se postarají uhlíkovo keramické brzdové kotouče, prosvítající mezi paprsky devatenáctipalcových litých ráfků. Mercedes-Benz SLS AMG bude dlouhý 4 650 mm, široký 1 950 mm a vysoký jen 1 250 mm, rozvor náprav přitom činí 2 700 mm. Podle dostupných informací dostane přední světlomety nového typu a tvaru, jenž se na voze Mercedes-Benz objeví vůbec poprvé.
Foto © Automedia
Mercedes SLS v poslední fázi testů
BMW X3 nové generace: testy vrcholí
Testy nové generace modelu X3 se pomalu přesunuly na Nürburgring, kde nyní probíha ladění podvozkových částí. „Iks-trojka” přitom již zanedlouho nebude nejmenším, ale středním modelem této kategorie v nabídce bavorské automobilky.
Co se vzhledu týče, základní tvary zůstanou zachovány, ovšem některé prvky designu nacházejí inspiraci v konceptu CS. Novinka bude podle spekulací oproti svému předchůdci delší, užší a trochu vyšší. Konstruktéři se prý zaměřili na vnitřní prostor a jeho variabilitu, kromě ní se bude moci vůz pochlubit i řadou elektronických systému ze sedmičkové řady. BMW X3 přijde z konkurentů jako poslední - mezi ně totiž počítáme Mercedes GLK a Audi Q5. Automobilka tak má dost času vyhnout se všem chybám svých konkurentů, zároveň však do doby uvedení zřejmě přijde o část zákazníků, pro které je současná X3 již příliš stará.
Výroba modelu bude probíhat v americké továrně Spartanburg po boku větších bratrů X5 a X6. Pod kapotou se objeví dobře známé motorizace, mezi nimi například také zážehový šestiválec 3,0 l plněný dvojicí turbodmychadel s výkonem 306 koní a dvoulitrový diesel TwinTurbo s výkonem 204 koní. V plánu je také hybridní verze, ta se ovšem objeví později. Předpokládáme, že v září se ve Frankfurtu objeví předprodukční verze, která však od té finální nebude mít příliš daleko.
Foto © Automedia
BMW X3 se už dostalo k testům na Nordschleife
Foto © Automedia
„Iks-trojka” zachycena počátkem roku poblíž Mnichova
Foto © Automedia
BMW X3 nové generace poblíž Nürburgringu
VW Phaeton facelift: poslední šance před další generací
Kromě toho, že Volkswagen zřejmě uvede novou generaci Phaetonu v roce 2011, chystá pro tu současnou ještě jeden facelift. Takto omlazený model by se měl světu představit již za pár dnů na autosalonu ve Frankfurtu.
Současné testy probíhají v pouštních podmínkách a zkušebním jezdcům od Volkswagenu se přítomnost fotografů prý vůbec nelíbila. Naštěstí se i tak podařilo pár snímků pořídit.
Kosmetické úpravy se dotknou předního nárazníku, masky i světlometů a ačkoli to ze špionážních fotografií tak nevypadá, prý se dočkají nového designu i zadní svítilny. Co se týká motorizací, podle neoficiálních informací by se pod kapotu měly dostat velké turbodiesely včetně V12 TDI.
Foto © Automedia
Volkswagen Phaeton při testech pár dnů před představením