Japonská automobilka ukázala zatím boční siluetu nové generace hatchbacku řadícího se do kategorie nižší střední třída.
Již osm let je na trhu stávající generace vozu Toyota Auris. Není proto divu, že se Toyota rozhodla na autosalonu v Ženevě představit jeho novou generaci.
Zveřejněná boční silueta naznačuje, že design bude ještě sportovnější než dosud. Dá se očekávat také využití LED světel vpředu i vzadu. Novinkou je kontrastní lakování střechy oproti zbytku karosérie a uchycení vnějších zpětných zrcátek na panelu předních dveří. Dříve bývaly umístěny na sloupku A.
O interiéru oficiální informace zatím nic neříkají. Ze špionážních snímků však již víme, že centrální displej bude až na samém vršku palubní desky a větrací otvory najdou místo až pod ním.
Zřejmě ještě důležitější změny se odehrají v útrobách automobilu. Značka zatím prozradila jen to, že nový auris bude znamenat také premiéru nového hybridního ústrojí s objemnějším motorem. Místo dosud využívané osmnáctistovky se elektromotor propojí s dvoulitrovým čtyřválcem. Sám o sobě disponuje teplotní účinností 40 procent, a pokud je zapojený do hybridu, tak dokonce 41 procent.
Výkon tohoto agregátu, pokud bude pod kapotu umístěn samostatně, činí 126 kW (169 koní) při 6600 otáčkách za minutu. Maximální točivý moment dosahuje na úroveň 205 N.m při dosažení 4800 otáček. Pokud bude motor součástí hybridního ústrojí, půjde z něho využít 107 kW (144 koní) a maximální točivý moment 180 N.m při 4400 otáčkách. Celkový výkon hybridu zatím Toyota tají.
Další důležitou novinkou je nová šestistupňová manuální převodovka. Ta byla vyvíjena speciálně s ohledem na potřeby evropských zákazníků. Je o sedm kilogramů lehčí než dosud používané srovnatelné ústrojí. Současně se zmenšily i její rozměry. Díky zkrácení o 24 milimetrů patří k nejkompaktnějším převodovkám na světě. Připravena je pro spojení s motory s maximálním točivým momentem do 280 Nm.
Na další technické informace si zřejmě budeme muset počkat až na tiskovou konferenci značky na ženevském výstavišti Palexpo.