V největší evropské továrně na pneumatiky jsme sledovali, jak se vyrábí "obutí" pro osobní i užitkové automobily.
Už 75 let se na Zlínsku vyrábějí pneumatiky. Před čtvrtstoletím se pak podnik v Otrokovicích spojil s mamutím koncernem Continental.
Původně byly označovány jménem obuvnického magnáty Bati, v roce 1953 se začalo používat označení Barum. Vzniklo složením z prvních písmen názvů tří tuzemských továren na pneumatiky - Ba (Baťa), RU (Rubena Náchod) a M (Mitas).
Každý rok zde nyní vzniká přes dvacet milionů pneumatik pro osobní auta, dodávky i nákladní vozy. Za pomoci speciálních špičkových technologií tu umí vyrobit pláště i pro nejrychlejší supersporty. Také odsud expedují pneumatiky se samozacelovací vrstvou uvnitř (technologie ContiSeal), se kterými je možno bez ztráty tlaku jet dále i tehdy, když běhoun propíchne předmět do tloušťky pěti milimetrů.
Pneumatiky z Otrokovic míří například i do výrobních závodů BMW, Morganu, Mercedes-Benz, Bugatti, Porsche, Jaguar, Aston Martin, Audi či Tesla. Tam je montují na vozy, které z výrobní linky míří za svými zákazníky.
V továrně jsme měli možnost sledovat proces vzniku pneumatiky. Všechno jsme však fotografovat nemohli. Inu, výrobní tajemství...
Přesto se při prohlížení naší fotogalerie můžete o produkci moderních pneumatik můžete leccos dozvědět: