Značka Porsche se na autosalonu v Los Angeles blýskla novou verzí svého sedanu Panamera. Usazena bude mezi varianty 4S a Turbo.
Kapitoly článku:
Novinka vychází z provedení Porsche Panamera 4S s pohonem všech kol, má ale posílený motor, vylepšený podvozek a řadu doplňků na karoserii i v jejích útrobách. O pohon se stará v detailech vylepšený, atmosféricky plněný vidlicový osmiválec s objemem 4,8 l převzatý z verzí S/4S, jeho výkon byl ale navýšen na 430 koní (316 kW) při 6 700 ot./min. a točivý moment narostl na 520 Nm, což je o 30 koní, resp. 20 Nm více.
Porsche Panamera GTS se zařadí mezi modely S/4S a Turbo
Do základní výbavy Panamery s pro Porsche tradičním označením GTS patří paket Sport Chrono a sedmistupňová dvouspojková převodovka PDK, s nimiž Panamera GTS zrychlí z 0 na 96 km/h za 4,3 s a dosáhne rychlosti 286 km/h.
Pro další zlepšení jízdních vlastností, výkonů a komfortu přibylo upravené pneumatické pérování snižující o 10 mm světlou výšku a jeho aktivní řízení Porsche Active Suspension Management (PASM). Panamera GTS stojí na devatenáctipalcových litých ráfcích obouvajících pneumatiky o rozměru 255/45 vpředu a 285/40 vzadu, pod zadními koly jsou pro rozšíření rozchodu půlcentimetrové podložky.
Zvenčí si na voze všimneme nového předního nárazníku s většími otvory pro přívod vzduchu k chladičům a leskle černě lakované doplňky, do jejichž seznamu patří rámy bočních oken, trysky ostřikovačů světlometů, mřížky štěrbin v předních blatnících, lišta na výklopné zádi či difuzor v zadním nárazníku včetně zdvojených koncovek výfuků.
Interiér je čalouněn kombinací kůže a Alcantary v pěti barevných kombinacích, Alcantaru najdeme také na dveřních obkladech, věnci volantu a střeše. Na výběr je ze dvou barev (Carmine Red a GT Silver) kontrastního stehování sedadel, koberečků, obkladů dveří, palubní desky a středové konzole.