Nejnovější Mercedes-Benz GLE přináší do nabídky SUV německého výrobce o něco oblejší design a rovněž řadu nových technologií.
Nové GLE zprvu zaujme mnohem oblejšími tvary karoserie oproti předchůdci. Mercedes k těmto změnám dodává, že ve své třídě má novinka vůbec nejnižší koeficient odporu vzduchu 0,29 Cx, na rozdíl od 0,32 u dřívější generace. K méně hranatým křivkám se přidává i nový nárazník, jehož velká část otvorů přístupu vzduchu je zaslepena.
Rozměrově narostlo GLE hlavně v oblasti rozvoru, kdy s nynějšími 2995 mm obdrželo 80 mm navíc. To znamená více místa pro nohy i hlavu cestujících vzadu. Objem zavazadlového prostorou za druhou řadou sedadel čítá až 825 litrů a po jejich sklopení až 2055 litrů. Zájemci ovšem dostanou možnost přikoupení třetí řady sedadel, čímž může být GLE i sedmimístné.
Palubní desku vozu zdobí jak jinak kombinace dvou 12,3 palcových obrazovek, kdy displej infotainmentu MBUX navazuje na digitální přístrojový štít před řidičem. Ve výbavě se objevuje nový head-up displej s vyšším jasem a také hromada posledních asistenčních systémů, včetně funkce detekce kolony před vámi.
Vůz tak v reálném čase kontroluje dopravu na dálnici, a pokud zjistí blížící se kolonu, pro jistotu automaticky sníží rychlost na přibližně 100 km/h. V této rychlosti už dokážou senzory auta zavčasu reagovat na možnost nouzového brzdění před stojícími vozy v cestě.
V rámci premiéry GLE jsou k mání informace pouze o jediné motorizaci. Verze GLE 450 4Matic používá mild-hybridní 48V ústrojí kombinující malý elektromotor a třílitrový přeplňovaný šestiválec. K výkonu 270 kW (367 koní) a 500 Nm točivého momentu tak dokáže elektrický pomocník po krátkou dobu přidat dalších 16 kW (21 koní) a 250 Nm. Převodovkou je devítistupňový automat a síla dále putuje na všechna čtyři kola.
Mercedes nicméně zmiňuje, že další motorizace společně s plug-in hybridem a naftovými i benzinovými jednotkami rozšíří nabídku později.
GLE nakonec přichází také s příplatkovým systémem E-Active Body Control, který průběžně mění tvrdost vzduchového odpružení u každého kola zvlášť. Jedná se o vylepšenou verzi systému Magic Body Control, který byl dříve uveden ve třídě S. SUV si tedy dokáže automaticky nastavovat charakteristiku odpružení, světlou výšku a tedy se i nepatrně naklánět do zatáček dle potřeby.
Chytrý systém pomůže i v případě zapadnutí v terénu. Rychlým snižováním a zvyšováním světlé výšky se zajistí lepší trakce protáčejících se kol. Auto se tímto způsobem dokáže samo vyhrabat i třeba z jemného písku.
Živou premiéru si nový Mercedes-Benz GLE odbude na říjnovém autosalonu v Paříži. Do prodeje v Evropě se dostane na začátku příštího roku, kdy se rovněž dozvíme ceny.