Letošní  Festival rychlosti v Goodwoodu  je místem premiéry hned několika vozů. V případě Fordu jde o představení rozlučkové série supersportu GT v čistě okruhové specifikaci označené Mk II. | Ford GT Mk II Zdroj: Ford

Letošní Festival rychlosti v Goodwoodu je místem premiéry hned několika vozů. V případě Fordu jde o představení rozlučkové série supersportu GT v čistě okruhové specifikaci označené Mk II. | Ford GT Mk II | Zdroj: Ford

Na limitované edici hračky pro milionáře se automobilka vyřádila ve spolupráci se závodním partnerem Multimatic. Zájemci si tak budou moci pořídit vůz, který má podle Fordu blízko k oficiálnímu závoďáku třídy GTE a v mnohém jej dokonce překonává. | Ford GT Mk II Zdroj: Ford

Na limitované edici hračky pro milionáře se automobilka vyřádila ve spolupráci se závodním partnerem Multimatic. Zájemci si tak budou moci pořídit vůz, který má podle Fordu blízko k oficiálnímu závoďáku třídy GTE a v mnohém jej dokonce překonává. | Ford GT Mk II | Zdroj: Ford

Larry Holt, technický ředitel Multimatic, zmínil magazínu Motor1, že na okruzích s nutností vyššího přítlaku by GT Mk II klidně dokázalo oficiální závodní stroje Fordu předehnat. Na limitované sérii GT totiž inženýři nemuseli dodržovat pravidla žádného šampionátu. | Ford GT Mk II Zdroj: Ford

Larry Holt, technický ředitel Multimatic, zmínil magazínu Motor1, že na okruzích s nutností vyššího přítlaku by GT Mk II klidně dokázalo oficiální závodní stroje Fordu předehnat. Na limitované sérii GT totiž inženýři nemuseli dodržovat pravidla žádného šampionátu. | Ford GT Mk II | Zdroj: Ford

Karoserie GT tedy doznala řady změn na aerodynamice. Nové je například masivní dvojité křídlo vzadu, jinak tvarovaný přední splitter, dodatečné winglety na přídi, otvory v předních blatnících a ještě větší zadní difuzor, zatímco snížena byla i úroveň podlahy. | Ford GT Mk II Zdroj: Ford

Karoserie GT tedy doznala řady změn na aerodynamice. Nové je například masivní dvojité křídlo vzadu, jinak tvarovaný přední splitter, dodatečné winglety na přídi, otvory v předních blatnících a ještě větší zadní difuzor, zatímco snížena byla i úroveň podlahy. | Ford GT Mk II | Zdroj: Ford

Ve výsledku tak Mk II generuje o 400 % vyšší aerodynamický přítlak než standardní silniční GT. | Ford GT Mk II Zdroj: Ford

Ve výsledku tak Mk II generuje o 400 % vyšší aerodynamický přítlak než standardní silniční GT. | Ford GT Mk II | Zdroj: Ford

GT Mk II je rovněž lehčí a mnohem hbitější. Adaptivní podvozek silniční verze byl totiž odstraněn a místo něj má vůz mnohem lehčí okruhový podvozek s manuálně nastavitelnými tlumiči DSSV. | Ford GT Mk II Zdroj: Ford

GT Mk II je rovněž lehčí a mnohem hbitější. Adaptivní podvozek silniční verze byl totiž odstraněn a místo něj má vůz mnohem lehčí okruhový podvozek s manuálně nastavitelnými tlumiči DSSV. | Ford GT Mk II | Zdroj: Ford

Jen tímto nahrazením tak Ford ušetřil přes 90 kg hmotnosti. Auto používá karbon-keramické brzdy a lehká kovaná kola jsou obuta do slicků Michelin Pilot Sport GT. | Ford GT Mk II Zdroj: Ford

Jen tímto nahrazením tak Ford ušetřil přes 90 kg hmotnosti. Auto používá karbon-keramické brzdy a lehká kovaná kola jsou obuta do slicků Michelin Pilot Sport GT. | Ford GT Mk II | Zdroj: Ford

Úpravy na 3,5litrovém dvakrát přeplňovaném šestiválci GT jsou očividné už díky velkému karbonovému „nasávači“ nad ním. | Ford GT Mk II Zdroj: Ford

Úpravy na 3,5litrovém dvakrát přeplňovaném šestiválci GT jsou očividné už díky velkému karbonovému „nasávači“ nad ním. | Ford GT Mk II | Zdroj: Ford

Jelikož se opět nemuseli inženýři podřizovat pravidlům, výkon Mk II je rozsáhlým laděním vyšší o 200 koní (147 kW) ve srovnání se závodním GTE. | Ford GT Mk II Zdroj: Ford

Jelikož se opět nemuseli inženýři podřizovat pravidlům, výkon Mk II je rozsáhlým laděním vyšší o 200 koní (147 kW) ve srovnání se závodním GTE. | Ford GT Mk II | Zdroj: Ford

Konečný výkon okruhové hračky by měl tedy přesahovat asi 700 koní (515 kW). Přesnou hodnotu ale Ford zatím neuvádí. | Ford GT Mk II Zdroj: Ford

Konečný výkon okruhové hračky by měl tedy přesahovat asi 700 koní (515 kW). Přesnou hodnotu ale Ford zatím neuvádí. | Ford GT Mk II | Zdroj: Ford

Změny se nakonec dějí také v interiéru, který je vybaven ochrannou klecí, zakázkovou sedačkou Sparco přímo na míru majiteli, závodním volantem a displejem řídící jednotky MoTeC, která zobrazuje všechny důležité informace o autě. | Ford GT Mk II Zdroj: Ford

Změny se nakonec dějí také v interiéru, který je vybaven ochrannou klecí, zakázkovou sedačkou Sparco přímo na míru majiteli, závodním volantem a displejem řídící jednotky MoTeC, která zobrazuje všechny důležité informace o autě. | Ford GT Mk II | Zdroj: Ford

A pokud nejste sobec, Ford vám volitelně nasadí do kabiny i sedačku spolujezdce. | Ford GT Mk II Zdroj: Ford

A pokud nejste sobec, Ford vám volitelně nasadí do kabiny i sedačku spolujezdce. | Ford GT Mk II | Zdroj: Ford

Produkce GT Mk II je limitována a Ford plánuje vyrobit jen 45 kusů, každý za základní cenovku 1,2 milionu dolarů (v přepočtu asi 27 milionů korun). | Ford GT Mk II Zdroj: Ford

Produkce GT Mk II je limitována a Ford plánuje vyrobit jen 45 kusů, každý za základní cenovku 1,2 milionu dolarů (v přepočtu asi 27 milionů korun). | Ford GT Mk II | Zdroj: Ford

Novinka se na Festivalu rychlosti v Goodwoodu představí rovněž v akci na tamní vrchařské trati. On-line živý přenos z události můžete  sledovat zde.  | Ford GT Mk II Zdroj: Ford

Novinka se na Festivalu rychlosti v Goodwoodu představí rovněž v akci na tamní vrchařské trati. On-line živý přenos z události můžete sledovat zde. | Ford GT Mk II | Zdroj: Ford

Ford GT Mk II Zdroj: Ford

Ford GT Mk II | Zdroj: Ford

Ford GT Mk II Zdroj: Ford

Ford GT Mk II | Zdroj: Ford

Ford GT Mk II Zdroj: Ford

Ford GT Mk II | Zdroj: Ford

Ford GT Mk II Zdroj: Ford

Ford GT Mk II | Zdroj: Ford

Ford GT Mk II Zdroj: Ford

Ford GT Mk II | Zdroj: Ford

Ford GT Mk II Zdroj: Ford

Ford GT Mk II | Zdroj: Ford

Na limitované edici hračky pro milionáře se automobilka vyřádila ve spolupráci se závodním partnerem Multimatic. Zájemci si tak budou moci pořídit vůz, který má podle Fordu blízko k oficiálnímu závoďáku třídy GTE a v mnohém jej dokonce překonává. | Ford GT Mk II Zdroj: Ford
Larry Holt, technický ředitel Multimatic, zmínil magazínu Motor1, že na okruzích s nutností vyššího přítlaku by GT Mk II klidně dokázalo oficiální závodní stroje Fordu předehnat. Na limitované sérii GT totiž inženýři nemuseli dodržovat pravidla žádného šampionátu. | Ford GT Mk II Zdroj: Ford
Karoserie GT tedy doznala řady změn na aerodynamice. Nové je například masivní dvojité křídlo vzadu, jinak tvarovaný přední splitter, dodatečné winglety na přídi, otvory v předních blatnících a ještě větší zadní difuzor, zatímco snížena byla i úroveň podlahy. | Ford GT Mk II Zdroj: Ford
Ve výsledku tak Mk II generuje o 400 % vyšší aerodynamický přítlak než standardní silniční GT. | Ford GT Mk II Zdroj: Ford
20
Fotogalerie

Nový Ford GT Mk II je striktně okruhovou hračkou. Má asi 700 koní a tučnou cenu

Dle předpokladů uvádí Ford na Festivalu rychlost v Goodwoodu limitovanou sérii čistě okruhové verze supersportu GT.

Letošní Festival rychlosti v Goodwoodu je místem premiéry hned několika vozů. V případě Fordu jde o představení rozlučkové série supersportu GT v čistě okruhové specifikaci označené Mk II. Na limitované edici hračky pro milionáře se automobilka vyřádila ve spolupráci se závodním partnerem Multimatic.

Zájemci si tak budou moci pořídit vůz, který má podle Fordu blízko k oficiálnímu závoďáku třídy GTE a v mnohém jej dokonce překonává. Larry Holt, technický ředitel Multimatic, zmínil magazínu Motor1, že na okruzích s nutností vyššího přítlaku by GT Mk II klidně dokázalo oficiální závodní stroje Fordu předehnat. Na limitované sérii GT totiž inženýři nemuseli dodržovat pravidla žádného šampionátu.

Karoserie GT tedy doznala řady změn na aerodynamice. Nové je například masivní dvojité křídlo vzadu, jinak tvarovaný přední splitter, dodatečné winglety na přídi, otvory v předních blatnících a ještě větší zadní difuzor, zatímco snížena byla i úroveň podlahy. Ve výsledku tak Mk II generuje o 400 % vyšší aerodynamický přítlak než standardní silniční GT.

GT Mk II je rovněž lehčí a mnohem hbitější. Adaptivní podvozek silniční verze byl totiž odstraněn a místo něj má vůz mnohem lehčí okruhový podvozek s manuálně nastavitelnými tlumiči DSSV. Jen tímto nahrazením tak Ford ušetřil přes 90 kg hmotnosti. Auto používá karbon-keramické brzdy a lehká kovaná kola jsou obuta do slicků Michelin Pilot Sport GT.

Úpravy na 3,5litrovém dvakrát přeplňovaném šestiválci GT jsou očividné už díky velkému karbonovému „nasávači“ nad ním. Jelikož se opět nemuseli inženýři podřizovat pravidlům, výkon Mk II je rozsáhlým laděním vyšší o 200 koní (147 kW) ve srovnání se závodním GTE. Konečný výkon okruhové hračky by měl tedy přesahovat asi 700 koní (515 kW). Přesnou hodnotu ale Ford zatím neuvádí.

Změny se nakonec dějí také v interiéru, který je vybaven ochrannou klecí, zakázkovou sedačkou Sparco přímo na míru majiteli, závodním volantem a displejem řídící jednotky MoTeC, která zobrazuje všechny důležité informace o autě. A pokud nejste sobec, Ford vám volitelně nasadí do kabiny i sedačku spolujezdce.

Produkce GT Mk II je limitována a Ford plánuje vyrobit jen 45 kusů, každý za základní cenovku 1,2 milionu dolarů (v přepočtu asi 27 milionů korun). Novinka se na Festivalu rychlosti v Goodwoodu představí rovněž v akci na tamní vrchařské trati. On-line živý přenos z události můžete sledovat zde.

Ford

Henry Ford založil michiganskou automobilku v roce 1903 a proslul zavedením postupů sériové výroby s využitím montážních linek. Tak vznikl první cenově dostupný vůz: Ford model T.

Ford Fiesta •  Ford Focus • Ford Mondeo • Ford S-Max • Ford Galaxy • Ford C-Max • Ford EcoSport • Ford Mustang • Ford Puma • Ford Kuga • Ford Explorer • Ford Tourneo Courier

Doporučujeme

Články odjinud