Ford Mustang Shelby GT500 Ford

Ford Mustang Shelby GT500 | Ford

Uniklá fotka nového Fordu Mustang Shelby GT500  Instagram

Uniklá fotka nového Fordu Mustang Shelby GT500 | Instagram

Ford Mustang Shelby GT500 Ford

Ford Mustang Shelby GT500 | Ford

Ford Mustang Shelby GT500 Ford

Ford Mustang Shelby GT500 | Ford

Ford Mustang Shelby GT500 Ford

Ford Mustang Shelby GT500 | Ford

Ford Mustang Shelby GT500 Ford

Ford Mustang Shelby GT500 | Ford

Ford Mustang Shelby GT500 Ford

Ford Mustang Shelby GT500 | Ford

Ford Mustang Shelby GT500 Ford

Ford Mustang Shelby GT500 | Ford

Ford Mustang Shelby GT500 Ford

Ford Mustang Shelby GT500 | Ford

Ford Mustang Shelby GT500 Ford

Ford Mustang Shelby GT500 | Ford

15
Fotogalerie

Ford otevřel nové vývojové centrum. 3D tiskem obohatí i nový Mustang GT500

Nový Ford Mustang GT500 bude našlapaný tou nejmodernější technikou. Měl by se Dodge Challenger Hellcat začít bát?

Ford otevřel nové vývojové centrum za 45 milionů dolarů s názvem Advanced Manufacturing Center. Sídlí v michiganském Redfordu a automobilka zde zhmotňuje své divoké futuristické představy. Jednou z nich je i technologie 3D tisku, do které nyní masivně investuje.

3D tisk samozřejmě není jediná technologie, ke které Ford vzhlíží. Prioritu nyní mají i rozšířená realita a robotika. Nové centrum pod svou střechou uvítá 100 technických odborníků, kteří mají za úkol dovést technickou stránku Fordu do světlých zítřků a samozřejmě trochu utéct konkurenčním značkám.

3D technologie má kromě zjednodušení pracovních procesů ušetřit i nějaké ty peníze. V divizi tisku pracuje 23 zaměstnanců, kteří spolupracují s deseti 3D manufakturami. Prvním vozem, který bude touto technologií obdařen se stane velmi očekávaný Shelby Mustang GT500. Ten se světu představí v lednu na autosalonu v Detroitu.

3D tiskem budou u GT500 zhotoveny některé komponenty brzdové soustavy. Později, až technologie značně pokročí, to však bude mnohem více dílů. Co se týče virtuální reality, tak ta zatím nachází své uplatnění v modelování nových montážních linek. Toto řešení pomáhá konstruktérům v navrhování, bez nutnosti fyzického zásahu.

Byl to právě Ford, který zpopularizoval montážní výrobu automobilů. A je to Ford i nyní, který chce ve výrobě i nadále určovat trendy. Jeho montážní roboti, zvaní „Cobots“, již několik let pomáhají továrnám ve 24 zemích po celém světě. Pracovníci v automobilkách se ale nemusí bát, že přijdou o svá místa. Ford věří, že v tomto průmyslu je potřeba stejnou měrou více robotů i lidí.

Ford

Henry Ford založil michiganskou automobilku v roce 1903 a proslul zavedením postupů sériové výroby s využitím montážních linek. Tak vznikl první cenově dostupný vůz: Ford model T.

Ford Fiesta •  Ford Focus • Ford Mondeo • Ford S-Max • Ford Galaxy • Ford C-Max • Ford EcoSport • Ford Mustang • Ford Puma • Ford Kuga • Ford Explorer • Ford Tourneo Courier

Doporučujeme

Články odjinud