Nové Bentley Flying Spur: Limuzína perfektně doplňuje aktualizovanou modelovou nabídku společně s SUV Bentayga a zachovává si jasně rozpoznatelné prvky a linie dnešních Bentley. Přesto ale Flying Spur prezentuje řadu novinek.

Nové Bentley Flying Spur: Limuzína perfektně doplňuje aktualizovanou modelovou nabídku společně s SUV Bentayga a zachovává si jasně rozpoznatelné prvky a linie dnešních Bentley. Přesto ale Flying Spur prezentuje řadu novinek.

Design nové, v pořadí již třetí generace Flying Spuru vychází stejně jako předchozí modely z křivek luxusního kupé Continental GT.

Design nové, v pořadí již třetí generace Flying Spuru vychází stejně jako předchozí modely z křivek luxusního kupé Continental GT.

K zajištění ještě většího prostoru uvnitř, a hlavně místa pro nohy cestujících vzadu, přichází Flying Spur s novou platformou a rozvorem prodlouženým o 130 mm na konečných 3194 mm. Na délku teď limuzína měří celkem 5316 mm.

K zajištění ještě většího prostoru uvnitř, a hlavně místa pro nohy cestujících vzadu, přichází Flying Spur s novou platformou a rozvorem prodlouženým o 130 mm na konečných 3194 mm. Na délku teď limuzína měří celkem 5316 mm.

Čtyřmístný interiér je klasickou přehlídkou luxusních materiálů od prémiového koženého čalounění po vykládání lakovaným dřevem.

Čtyřmístný interiér je klasickou přehlídkou luxusních materiálů od prémiového koženého čalounění po vykládání lakovaným dřevem.

Auto stojí standardně na 21palcových kolech (volitelně až 22palcových), nechybí Matrix-LED světlomety a fajn detailem je i osvětlená vysunovací soška okřídleného B na přídi.

Auto stojí standardně na 21palcových kolech (volitelně až 22palcových), nechybí Matrix-LED světlomety a fajn detailem je i osvětlená vysunovací soška okřídleného B na přídi.

Samozřejmostí jsou elektricky nastavitelná, vyhřívaná, odvětrávaná a masážní funkcí vybavená křesla.

Samozřejmostí jsou elektricky nastavitelná, vyhřívaná, odvětrávaná a masážní funkcí vybavená křesla.

Pod kapotou Flying Spuru nedochází k překvapení. Najdete zde poslední šestilitrový motor W12 s dvojicí turbodmychadel, který je naladěn na 467 kW (635 koní) a rovných 900 N.m točivého momentu. 

Pod kapotou Flying Spuru nedochází k překvapení. Najdete zde poslední šestilitrový motor W12 s dvojicí turbodmychadel, který je naladěn na 467 kW (635 koní) a rovných 900 N.m točivého momentu. 

Převodovkou je osmistupňová automatická skříň, jež sílu dále posílá systému pohonu všech kol.

Převodovkou je osmistupňová automatická skříň, jež sílu dále posílá systému pohonu všech kol.

Výsledkem je, že 2435 kg vážící limuzína umí akcelerovat z nuly na 100 km/h za 3,8 vteřiny a maximálně se rozjede na 333 km/h.

Výsledkem je, že 2435 kg vážící limuzína umí akcelerovat z nuly na 100 km/h za 3,8 vteřiny a maximálně se rozjede na 333 km/h.

V zatáčkách se přitom taky neztratí, jelikož k přepracovanému pneumatickému podvozku s adaptivními tlumiči dostává Flying Spur i systém řízení zadních kol pro zlepšení agility. Jde mimochodem o první případ, kdy se tento systém objevuje ve voze Bentley.

V zatáčkách se přitom taky neztratí, jelikož k přepracovanému pneumatickému podvozku s adaptivními tlumiči dostává Flying Spur i systém řízení zadních kol pro zlepšení agility. Jde mimochodem o první případ, kdy se tento systém objevuje ve voze Bentley.

Z příplatkové výbavy stačí zmínit například panoramatickou střechu plynule navazující na čelní okno, interiérové doplňky divize Mulliner nebo vrcholný audiosystém Naim s 19 reproduktory a výkonem 2200 W.

Z příplatkové výbavy stačí zmínit například panoramatickou střechu plynule navazující na čelní okno, interiérové doplňky divize Mulliner nebo vrcholný audiosystém Naim s 19 reproduktory a výkonem 2200 W.

Bentley Flying Spur Zdroj: Bentley

Bentley Flying Spur | Zdroj: Bentley

Samozřejmostí je u Bentley obsáhlá nabídka barevných kombinací exteriéru i interiéru.

Samozřejmostí je u Bentley obsáhlá nabídka barevných kombinací exteriéru i interiéru.

První objednávky začne Bentley vyřizovat letos na podzim a první vozy dodá zákazníkům na začátku příštího roku. Cenovky zatím nebyly zveřejněny.

První objednávky začne Bentley vyřizovat letos na podzim a první vozy dodá zákazníkům na začátku příštího roku. Cenovky zatím nebyly zveřejněny.

Oficiální debut čeká automobil ještě tento rok, dojít by k němu mělo na podzim. Říká se, že místem představení se stane frankfurtský autosalon, který se koná v září.

Oficiální debut čeká automobil ještě tento rok, dojít by k němu mělo na podzim. Říká se, že místem představení se stane frankfurtský autosalon, který se koná v září.

Později se možná objeví i slabší varianta se čtyřlitrovým osmiválcem.

Později se možná objeví i slabší varianta se čtyřlitrovým osmiválcem.

Design nové, v pořadí již třetí generace Flying Spuru vychází stejně jako předchozí modely z křivek luxusního kupé Continental GT.
K zajištění ještě většího prostoru uvnitř, a hlavně místa pro nohy cestujících vzadu, přichází Flying Spur s novou platformou a rozvorem prodlouženým o 130 mm na konečných 3194 mm. Na délku teď limuzína měří celkem 5316 mm.
Čtyřmístný interiér je klasickou přehlídkou luxusních materiálů od prémiového koženého čalounění po vykládání lakovaným dřevem.
Auto stojí standardně na 21palcových kolech (volitelně až 22palcových), nechybí Matrix-LED světlomety a fajn detailem je i osvětlená vysunovací soška okřídleného B na přídi.
16
Fotogalerie

Bentley nabídne hybrid v každém modelu. Na elektromobil si ještě počkáte

Elektrifikace je samozřejmě záležitost i luxusních automobilek. Navzdory tomu, co se říká, je totiž poptávka cílové klientely neočekávaně vysoká.

Na světě existuje několik jistot. Slunce ráno vyjde, kafe Starbucks bude chutnat všude stejně a Bentley bude mít dvanáct válců pod kapotou. Pak se ale britská automobilka rozhodla namočit do elektrifikace plug-in hybridní Bentaygou. Na tom není nic špatného, pořád je to jenom možnost. Ovšem možnost, která se bude i nadále rozšiřovat.

Chris Craft, předseda představenstva společnosti Bentley, potvrdil, že první elektromobil značky se ukáže v roce 2025. Předcházet mu však budou hybridní verze již existujících modelů. Každý model by měl mít v nabídce hybridní pohon již v roce 2023.

Zatím nelze říct, co přesně bude elektromobil od Bentley za auto. Tomuto druhu pohonu ale v automobilce přikládají velkou váhu. Podle Crafta má totiž 30 % zákazníků luxusních automobilů o elektrifikaci zájem.

Co se týče hybridů, již brzy můžeme očekávat kabely připojené ke Continentalu GT nebo k limuzíně Mulsanne. Dokonce i pro Flying Spur, nejnovější model automobilky (v galerii), byl již plug-in hybrid potvrzený. Který z modelů s tím přijde první? Na to si ještě počkáme.

Bentley

Bentley Motors Limited je britský výrobce luxusních automobilů. Společnost v roce 1919 založil Walter Owen Bentley. V roce 1931 koupil automobilku Rolls-Royce. Od roku 1998 patří Bentley do koncernu Volkswagen.

Bentley Continental GTBentley MulsanneBentley Flying SpurBentley Bentayga • Bentley Mulliner

Doporučujeme

Články odjinud