Osmiválec 3,9 l bi-turbo od Ferrari vyhrál nejen celkově, ale i v kategoriích od 3,0 do 4,0 l a ve třídě výkonných motorů.

Osmiválec 3,9 l bi-turbo od Ferrari vyhrál nejen celkově, ale i v kategoriích od 3,0 do 4,0 l a ve třídě výkonných motorů.

Ferrari ještě uspělo ve třídě nad 4,0 l. Zvítězil v ní dvanáctiválec 6,3 l z modelu F12tdf.

Ferrari ještě uspělo ve třídě nad 4,0 l. Zvítězil v ní dvanáctiválec 6,3 l z modelu F12tdf.

Mezi zelenými motory vyhrál elektrický pohon značky Tesla.

Mezi zelenými motory vyhrál elektrický pohon značky Tesla.

Ve třídě do 1,0 l zvítězil přeplňovaný litrový tříválec Ford EcoBoost.

Ve třídě do 1,0 l zvítězil přeplňovaný litrový tříválec Ford EcoBoost.

Třídu od 1,0 do 1,4 l ovládl přeplňovaný tříválec 1.2 PureTech od koncernu PSA.

Třídu od 1,0 do 1,4 l ovládl přeplňovaný tříválec 1.2 PureTech od koncernu PSA.

Kategorii od 1,4 do 1,8 l vyhrál hybridní tříválec 1,5 l s přeplňováním v BMW i8.

Kategorii od 1,4 do 1,8 l vyhrál hybridní tříválec 1,5 l s přeplňováním v BMW i8.

Ve třídě od 1,8 do 2,0 l vyhrál přeplňovaný dvoulitr Mercedesu-AMG.

Ve třídě od 1,8 do 2,0 l vyhrál přeplňovaný dvoulitr Mercedesu-AMG.

Třídu od 2,0 do 2,5 l ovládl přeplňovaný pětiválec 2.5 TFSI od Audi, který najdete třeba v modelu TT RS.

Třídu od 2,0 do 2,5 l ovládl přeplňovaný pětiválec 2.5 TFSI od Audi, který najdete třeba v modelu TT RS.

Kategorii od 2,5 do 3,0 l vyhrál plochý přeplňovaný šestiválec 3,0 l v Porsche 911.

Kategorii od 2,5 do 3,0 l vyhrál plochý přeplňovaný šestiválec 3,0 l v Porsche 911.

Ferrari ještě uspělo ve třídě nad 4,0 l. Zvítězil v ní dvanáctiválec 6,3 l z modelu F12tdf.
Mezi zelenými motory vyhrál elektrický pohon značky Tesla.
Ve třídě do 1,0 l zvítězil přeplňovaný litrový tříválec Ford EcoBoost.
Třídu od 1,0 do 1,4 l ovládl přeplňovaný tříválec 1.2 PureTech od koncernu PSA.
9
Fotogalerie

Motor roku: Osmiválec Ferrari, tříválec Ford a šestiválec Porsche

Nejvíce ocenění si z aktuálně vyhlášené ankety International Engine of the Year 2016 odnesl dvěma turby přeplňovaný osmiválec 3,9 l značky Ferrari, který slouží k pohonu modelů 488 GTB a 488 Spider, stejně tak ho v upravené verzi najdeme i v kabrioletu Ferrari California T.

Ferrari-488_GTB-2016-1600-0c.jpgFerrari-F12tdf-2016-1600-07.jpgTesla-Model_X-2017-1600-01.jpg
Motory od Ferrari si odnesly hned několik ocenění, ale osmiválec z modelu 488 GTB vyhrál i celkově. Mezi „zelenými“ motory zvítězil elektrický pohon značky Tesla

Osmiválec Ferrari vyhrál v kategorii Nový motor a následně zvítězil i v kategoriích od 3,0 do 4,0 l a v kategorii výkonných motorů. Aby toho nebylo málo, tak v kategorii nad čtyři litry objemu zvítězil atmosférický dvanáctiválec 6,3 l z Ferrari F12tdf.

Ale teď zpátky k běžným motorům. Kategorii do jednoho litru objemu opět vyhrál tříválec Ford 1,0 l EcoBoost. Už se jedná o páté vítězství v řadě pro tento motor ve své kategorii.

Třídu od 1,0 do 1,4 litru vyhrál přeplňovaný tříválec 1,2 l PureTech koncernu PSA, který měl pod kapotou třeba i náš dlouhodobě testovaný Peugeot 308 SW. Třídu od 1,4 do 1,8 l pak vyhrál hybridní tříválec 1,5 l v BMW i8.

Přeplňovaný dvoulitr od Mercedesu-AMG vyhrál v třídě od 1,8 l do 2,0 l a ve třídě od 2,0 l do 2,5 l zvítězil opět pětiválec Audi 2.5 TFSI. V kategorii od 2,5 l do 3,0 l vyhrál přeplňovaný plochý šestiválec Porsche použitý v modelu 911 Carrera a Carrera S. Třídu ekologického či „zeleného“ motoru vyhrál elektrický pohon automobilky Tesla.

Ford-Focus-2015-1600-06.jpgPeugeot-308-2014-1600-04.jpgBMW-i8-2015-1600-5a.jpgMercedes-Benz-A45_AMG_4Matic-2016-1600-01.jpgAudi-TT_RS_Coupe-2017-1600-24.jpgPorsche-911_Carrera_4-2016-1600-03.jpg

Peugeot

Peugeot je největší francouzská automobilka, od roku 2021 patřící do skupiny Stellantis.

Rodinná firma vznikla už v roce 1810, roku 1858 přijala svůj typický znak. První vozítko, kterému lze říkat automobil, Peugeot vyrobil v roce 1899.

Peugeot 108 • Peugeot 208 • Peugeot 308 • Peugeot 2008 • Peugeot 3008 • Peugeot 5008 • Peugeot 508 SW • Peugeot Rifter • Peugeot Traveller • Peugeot Boxer

Doporučujeme

Články odjinud