Land Rover decentně vylepšil modely Range Rover a Range Rover Sport. Hlavní novinkou je přidání systému ATPC, došlo ale také na vylepšení motorů, které mají být úspornější, do výbavy se nastěhoval i head-up displej a další drobnosti typu nových odstínů barvy karoserie.
Systém All-Terrain Progress Control (ATPC) je novinka, se kterou jsme se už setkali například v Toyotě Land Cruiser. Jednoduše řečeno si řidič nastaví rychlost, jakou má auto v terénu držet, a pak už jenom řídí. Systém pohonu všech kol v kombinaci s dalšími elektronickými asistenty se postará o maximální využití trakce, která je k dispozici. Nastavit můžete rychlost v rozmezí od 1,8 km/h do 30 km/h.
Změny u motorů se dotkly obou naftových šestiválců a základního benzinového šestiválce. Agregát TDV6 dostal nové turbodmychadlo a systém nízkotlaké recirkulace výfukových plynů. Jiné jsou také vstřikovače a olejové čerpadlo. Parametry zůstávají stejné (188 kW/258 k, 600 Nm), snížila se ale spotřeba. U velkého Range Roveru o 8,5 %, u Range Roveru Sport o 5,7 %.
V případě silnějšího SDV6 došlo k podobným změnám (turbo ovšem zůstalo stejné), ale navíc se měnily i základní parametry. Nově SDV6 nabídne 225 kW (306 k) a 700 Nm. To znamená navýšení výkonu o 14 koní, respektive nárůst točivého momentu o 100 Nm. U benzinového šestiválce pak drobné změny vyústily ve snížení spotřeby o 1,9 %.
Další podrobnosti a české ceny najdete v tiskové zprávě:
Range Rover a Range Rover Sport pro rok 2015