Další „SUV kupé“ do počtu. Cupra ještě před živou premiérou na  autosalonu ve Frankfurtu  odhalila svůj očekávaný koncept plně elektrického SUV. | Koncept Cupra Tavascan Zdroj: Cupra

Další „SUV kupé“ do počtu. Cupra ještě před živou premiérou na autosalonu ve Frankfurtu odhalila svůj očekávaný koncept plně elektrického SUV. | Koncept Cupra Tavascan | Zdroj: Cupra

Novinka pojmenovaná Tavascan (jméno odkazuje na obci v Pyrenejích) je předzvěstí prvního sériového elektromobilu značky a vůbec se nebojí přímočaře poukázat, proč vlastně vznikne. | Koncept Cupra Tavascan Zdroj: Cupra

Novinka pojmenovaná Tavascan (jméno odkazuje na obci v Pyrenejích) je předzvěstí prvního sériového elektromobilu značky a vůbec se nebojí přímočaře poukázat, proč vlastně vznikne. | Koncept Cupra Tavascan | Zdroj: Cupra

Cupra upřímně říká, že Tavascan je „vozidlo navržené podle požadavků tržního segmentu elektricky poháněných SUV ve stylu kupé, jemuž je předpovídán růst o 15 % ročně“. | Koncept Cupra Tavascan Zdroj: Cupra

Cupra upřímně říká, že Tavascan je „vozidlo navržené podle požadavků tržního segmentu elektricky poháněných SUV ve stylu kupé, jemuž je předpovídán růst o 15 % ročně“. | Koncept Cupra Tavascan | Zdroj: Cupra

Sportovní odnož Seatu si nechala spočítat čísla a je jasné, že podobných elektrických SUV se v budoucnu určitě nezbavíme. | Koncept Cupra Tavascan Zdroj: Cupra

Sportovní odnož Seatu si nechala spočítat čísla a je jasné, že podobných elektrických SUV se v budoucnu určitě nezbavíme. | Koncept Cupra Tavascan | Zdroj: Cupra

Design vychází z nedávných počinů Cupry, jejich směr ale ještě dále rozšiřuje. Výrazná je aerodynamická příď bez klasické mřížky chladiče. Logo značky je nízko u země a je osvětleno. | Koncept Cupra Tavascan Zdroj: Cupra

Design vychází z nedávných počinů Cupry, jejich směr ale ještě dále rozšiřuje. Výrazná je aerodynamická příď bez klasické mřížky chladiče. Logo značky je nízko u země a je osvětleno. | Koncept Cupra Tavascan | Zdroj: Cupra

Všechny otvory pro přívod vzduchu a aerodynamické prvky pak mají plnit svou funkci a pozitivně snižovat odpor vzduchu SUV či zajistit chlazení bateriím. | Koncept Cupra Tavascan Zdroj: Cupra

Všechny otvory pro přívod vzduchu a aerodynamické prvky pak mají plnit svou funkci a pozitivně snižovat odpor vzduchu SUV či zajistit chlazení bateriím. | Koncept Cupra Tavascan | Zdroj: Cupra

Společně s osvětlenou linkou zadních svítilen pak svítí i zadní logo značky. Funkční je rovněž zadní difuzor a 22palcová kola vyplňující podběhy mají turbínový design, dále optimalizující proudění vzduchu. | Koncept Cupra Tavascan Zdroj: Cupra

Společně s osvětlenou linkou zadních svítilen pak svítí i zadní logo značky. Funkční je rovněž zadní difuzor a 22palcová kola vyplňující podběhy mají turbínový design, dále optimalizující proudění vzduchu. | Koncept Cupra Tavascan | Zdroj: Cupra

Ve čtyřmístném interiéru se nese luxusní atmosféra kombinující hi-tech příslušenství s karbonovými díly, koženým čalouněním, Alcantarou a měděnými prvky. | Koncept Cupra Tavascan Zdroj: Cupra

Ve čtyřmístném interiéru se nese luxusní atmosféra kombinující hi-tech příslušenství s karbonovými díly, koženým čalouněním, Alcantarou a měděnými prvky. | Koncept Cupra Tavascan | Zdroj: Cupra

Řidič má před sebou 12,3palcový přístrojový displej, který je vedle doplněný o 13palcovou obrazovku infotainmentu. Větší displej se přitom umí v případě potřeby natočit směrem ke spolujezdci. | Koncept Cupra Tavascan Zdroj: Cupra

Řidič má před sebou 12,3palcový přístrojový displej, který je vedle doplněný o 13palcovou obrazovku infotainmentu. Větší displej se přitom umí v případě potřeby natočit směrem ke spolujezdci. | Koncept Cupra Tavascan | Zdroj: Cupra

Koncept stojí na elektrické platformě MEB od koncernu VW a baterie má tedy uložené nízko pod podlahou. O pohon se stará dvojice elektromotorů – jeden vpředu, jeden vzadu – takže zajišťuje pohon všech kol. | Koncept Cupra Tavascan Zdroj: Cupra

Koncept stojí na elektrické platformě MEB od koncernu VW a baterie má tedy uložené nízko pod podlahou. O pohon se stará dvojice elektromotorů – jeden vpředu, jeden vzadu – takže zajišťuje pohon všech kol. | Koncept Cupra Tavascan | Zdroj: Cupra

S kombinovaným výkonem 225 kW (306 koní) umí Tavascan zrychlit z 0 na 100 km/h za asi 6,5 vteřiny. | Koncept Cupra Tavascan Zdroj: Cupra

S kombinovaným výkonem 225 kW (306 koní) umí Tavascan zrychlit z 0 na 100 km/h za asi 6,5 vteřiny. | Koncept Cupra Tavascan | Zdroj: Cupra

Lithium-iontové akumulátory s kapacitou 77 kWh mají podle Cupry (a testovacího cyklu WLTP) nabídnout dojezd na jedno nabití až 450 kilometrů. | Koncept Cupra Tavascan   Zdroj: Cupra

Lithium-iontové akumulátory s kapacitou 77 kWh mají podle Cupry (a testovacího cyklu WLTP) nabídnout dojezd na jedno nabití až 450 kilometrů. | Koncept Cupra Tavascan   | Zdroj: Cupra

Cupra zatím neuvádí, kdy plánuje na základě Tavascanu přivést i produkční variantu elektrického „SUV kupé“. Každopádně, další informace bychom se mohli dozvědět právě  ve Frankfurtu.  | Koncept Cupra Tavascan Zdroj: Cupra

Cupra zatím neuvádí, kdy plánuje na základě Tavascanu přivést i produkční variantu elektrického „SUV kupé“. Každopádně, další informace bychom se mohli dozvědět právě ve Frankfurtu. | Koncept Cupra Tavascan | Zdroj: Cupra

Koncept Cupra Tavascan Zdroj: Cupra

Koncept Cupra Tavascan | Zdroj: Cupra

Novinka pojmenovaná Tavascan (jméno odkazuje na obci v Pyrenejích) je předzvěstí prvního sériového elektromobilu značky a vůbec se nebojí přímočaře poukázat, proč vlastně vznikne. | Koncept Cupra Tavascan Zdroj: Cupra
Cupra upřímně říká, že Tavascan je „vozidlo navržené podle požadavků tržního segmentu elektricky poháněných SUV ve stylu kupé, jemuž je předpovídán růst o 15 % ročně“. | Koncept Cupra Tavascan Zdroj: Cupra
Sportovní odnož Seatu si nechala spočítat čísla a je jasné, že podobných elektrických SUV se v budoucnu určitě nezbavíme. | Koncept Cupra Tavascan Zdroj: Cupra
Design vychází z nedávných počinů Cupry, jejich směr ale ještě dále rozšiřuje. Výrazná je aerodynamická příď bez klasické mřížky chladiče. Logo značky je nízko u země a je osvětleno. | Koncept Cupra Tavascan Zdroj: Cupra
14
Fotogalerie

Cupra odhaluje koncept elektrického SUV. Tavascan má 306 koní a ujede až 450 km

Cupra již naplno odhaluje svůj koncept elektrického SUV, ze kterého nakonec vznikne první sériový elektromobil značky.

Další „SUV kupé“ do počtu. Cupra ještě před živou premiérou na autosalonu ve Frankfurtu odhalila svůj očekávaný koncept plně elektrického SUV. Novinka pojmenovaná Tavascan (jméno odkazuje na obci v Pyrenejích) je předzvěstí prvního sériového elektromobilu značky a vůbec se nebojí přímočaře poukázat, proč vlastně vznikne.

Cupra upřímně říká, že Tavascan je „vozidlo navržené podle požadavků tržního segmentu elektricky poháněných SUV ve stylu kupé, jemuž je předpovídán růst o 15 % ročně“. Sportovní odnož Seatu si nechala spočítat čísla a je jasné, že podobných elektrických SUV se v budoucnu určitě nezbavíme.

Design vychází z nedávných počinů Cupry, jejich směr ale ještě dále rozšiřuje. Výrazná je aerodynamická příď bez klasické mřížky chladiče. Logo značky je nízko u země a je osvětleno. Všechny otvory pro přívod vzduchu a aerodynamické prvky pak mají plnit svou funkci a pozitivně snižovat odpor vzduchu SUV či zajistit chlazení bateriím.

Společně s osvětlenou linkou zadních svítilen pak svítí i zadní logo značky. Funkční je rovněž zadní difuzor a 22palcová kola vyplňující podběhy mají turbínový design, dále optimalizující proudění vzduchu.

Ve čtyřmístném interiéru se nese luxusní atmosféra kombinující hi-tech příslušenství s karbonovými díly, koženým čalouněním, Alcantarou a měděnými prvky. Řidič má před sebou 12,3palcový přístrojový displej, který je vedle doplněný o 13palcovou obrazovku infotainmentu. Větší displej se přitom umí v případě potřeby natočit směrem ke spolujezdci.

Koncept stojí na elektrické platformě MEB od koncernu VW a baterie má tedy uložené nízko pod podlahou. O pohon se stará dvojice elektromotorů – jeden vpředu, jeden vzadu – takže zajišťuje pohon všech kol. S kombinovaným výkonem 225 kW (306 koní) umí Tavascan zrychlit z 0 na 100 km/h za asi 6,5 vteřiny. Lithium-iontové akumulátory s kapacitou 77 kWh mají podle Cupry (a testovacího cyklu WLTP) nabídnout dojezd na jedno nabití až 450 kilometrů.  

Cupra zatím neuvádí, kdy plánuje na základě Tavascanu přivést i produkční variantu elektrického „SUV kupé“. Každopádně, další informace bychom se mohli dozvědět právě ve Frankfurtu.

Speciál: Autosalon Frankfurt 2019

Zářijový autosalon ve Frankfurtu nad Mohanem je společně s březnovým autosalonem v Ženevě nadále jednou z nejprestižnějších a největších automobilových výstav v Evropě. International Motor Show (IAA) proběhne ve dnech 12. - 22. září, výhradně novinářům bude v pořadí už 68. ročník autosalonu otevřen od 10. do 11. září.

 • Přehled očekávaných premiér
 • Vstupenky, adresa, trasa autem a další důležité info

BMW řady 1 • BMW řady 3 TouringBMW M8 • Ferrari SF90 • Ford ExplorerFord Kuga • Honda E • Kia XCeed • McLaren GT • Mercedes-Benz GLB • Opel Corsa • Porsche Taycan • VW ID.3

Doporučujeme

Články odjinud