Nový modelový ročník Toyoty Sequoia nahrazuje druhou generaci, která s velkým faceliftem provedeným v roce 2018 jezdí už třináct let. Motor 1

Nový modelový ročník Toyoty Sequoia nahrazuje druhou generaci, která s velkým faceliftem provedeným v roce 2018 jezdí už třináct let. | Motor 1

Po odchodu modelu LandCruiser ze severoamerického trhu navíc zastává pozici vrcholného SUV Toyoty. Motor 1

Po odchodu modelu LandCruiser ze severoamerického trhu navíc zastává pozici vrcholného SUV Toyoty. | Motor 1

 Vrcholnou výbavu Capstone na první pohled poznáte podle 22palcových chromovaných kol. Motor 1

 Vrcholnou výbavu Capstone na první pohled poznáte podle 22palcových chromovaných kol. | Motor 1

Pro všechny výbavové linie je k dispozici volba pohonu jedné, nebo obou náprav.  Motor 1

Pro všechny výbavové linie je k dispozici volba pohonu jedné, nebo obou náprav.  | Motor 1

V takovém případě mají zájemci ještě možnost si připlatit za balíček TRD Pro. Motor 1

V takovém případě mají zájemci ještě možnost si připlatit za balíček TRD Pro. | Motor 1

Zatím nejsou dostupné bližší informace o spotřebě, ale automobilka hlásí výrazné zlepšení oproti předchůdci. Motor 1

Zatím nejsou dostupné bližší informace o spotřebě, ale automobilka hlásí výrazné zlepšení oproti předchůdci. | Motor 1

Ten zvládal městský provoz za 18 l/100 km, na okreskách si vystačil se 13,8 l/100 km a dosáhnul kombinované spotřeby 15,7 l/100 km.  Motor 1

Ten zvládal městský provoz za 18 l/100 km, na okreskách si vystačil se 13,8 l/100 km a dosáhnul kombinované spotřeby 15,7 l/100 km.  | Motor 1

Toyota Sequoia modelového ročníku 2023 se dostane na trh letos v létě, kdy bude také zveřejněn oficiální ceník. Motor 1

Toyota Sequoia modelového ročníku 2023 se dostane na trh letos v létě, kdy bude také zveřejněn oficiální ceník. | Motor 1

Toyota Sequoia Capstone 2023  Motor 1

Toyota Sequoia Capstone 2023  | Motor 1

Toyota Sequoia Capstone 2023  Motor 1

Toyota Sequoia Capstone 2023  | Motor 1

Toyota Sequoia Capstone 2023  Motor 1

Toyota Sequoia Capstone 2023  | Motor 1

K dispozici je jediná motorizace v podobě hybridní V6 s dvojitým přeplňováním o výkonu 326 kW a točivým momentem 790 Nm.  Motor 1

K dispozici je jediná motorizace v podobě hybridní V6 s dvojitým přeplňováním o výkonu 326 kW a točivým momentem 790 Nm.  | Motor 1

Uvnitř posádku rozmazluje dvoubarevné kožené čalounění doplněné dekorem z amerického ořechu s otevřenými póry. Motor 1

Uvnitř posádku rozmazluje dvoubarevné kožené čalounění doplněné dekorem z amerického ořechu s otevřenými póry. | Motor 1

Toyota Sequoia Capstone 2023  Motor 1

Toyota Sequoia Capstone 2023  | Motor 1

Toyota Sequoia Capstone 2023  Motor 1

Toyota Sequoia Capstone 2023  | Motor 1

Akustické sklo v předních dveřích potlačí rušivý vnější hluk. Motor 1

Akustické sklo v předních dveřích potlačí rušivý vnější hluk. | Motor 1

Toyota Sequoia Capstone 2023  Motor 1

Toyota Sequoia Capstone 2023  | Motor 1

Toyota Sequoia Capstone 2023  Motor 1

Toyota Sequoia Capstone 2023  | Motor 1

Toyota Sequoia Capstone 2023  Motor 1

Toyota Sequoia Capstone 2023  | Motor 1

Toyota Sequoia Capstone 2023  Motor 1

Toyota Sequoia Capstone 2023  | Motor 1

Milovníci terénu si Toyotu Sequoia objednají v provedení TRD Pro.  Motor 1

Milovníci terénu si Toyotu Sequoia objednají v provedení TRD Pro.  | Motor 1

Příď zdobí LED světelná rampa, zatímco potřebné vybavení lze uložit do boxu na střeše.  Motor 1

Příď zdobí LED světelná rampa, zatímco potřebné vybavení lze uložit do boxu na střeše.  | Motor 1

Linie obsahuje speciální tlumiče FOX, ochranný kryt podvozku, uzávěrku zadního diferenciálu, systém Multi-Terrain Select, tempomat pro přejezd překážek, asistent sjezdu z kopce a dvojitou koncovku výfuku.  Motor 1

Linie obsahuje speciální tlumiče FOX, ochranný kryt podvozku, uzávěrku zadního diferenciálu, systém Multi-Terrain Select, tempomat pro přejezd překážek, asistent sjezdu z kopce a dvojitou koncovku výfuku.  | Motor 1

Černá 18palcová kola mají větší rozchod. Takto vybavený vůz lze objednat v exkluzivním odstínu Solar Octane. Motor 1

Černá 18palcová kola mají větší rozchod. Takto vybavený vůz lze objednat v exkluzivním odstínu Solar Octane. | Motor 1

Toyota Sequoia TRD Pro 2023 Motor 1

Toyota Sequoia TRD Pro 2023 | Motor 1

Toyota Sequoia TRD Pro 2023 Motor 1

Toyota Sequoia TRD Pro 2023 | Motor 1

Toyota Sequoia TRD Pro 2023 Motor 1

Toyota Sequoia TRD Pro 2023 | Motor 1

Toyota Sequoia TRD Pro 2023 Motor 1

Toyota Sequoia TRD Pro 2023 | Motor 1

Toyota Sequoia TRD Pro 2023 Motor 1

Toyota Sequoia TRD Pro 2023 | Motor 1

Toyota Sequoia TRD Pro 2023 Motor 1

Toyota Sequoia TRD Pro 2023 | Motor 1

Toyota Sequoia TRD Pro 2023 Motor 1

Toyota Sequoia TRD Pro 2023 | Motor 1

Toyota Sequoia TRD Pro 2023 Motor 1

Toyota Sequoia TRD Pro 2023 | Motor 1

Toyota Sequoia TRD Pro 2023 Motor 1

Toyota Sequoia TRD Pro 2023 | Motor 1

Toyota Sequoia TRD Pro 2023 Motor 1

Toyota Sequoia TRD Pro 2023 | Motor 1

Toyota Sequoia TRD Pro 2023 Motor 1

Toyota Sequoia TRD Pro 2023 | Motor 1

Toyota Sequoia TRD Pro 2023 Motor 1

Toyota Sequoia TRD Pro 2023 | Motor 1

Toyota Sequoia TRD Pro 2023 Motor 1

Toyota Sequoia TRD Pro 2023 | Motor 1

Toyota Sequoia TRD Pro 2023 Motor 1

Toyota Sequoia TRD Pro 2023 | Motor 1

Toyota Sequoia TRD Pro 2023 Motor 1

Toyota Sequoia TRD Pro 2023 | Motor 1

Toyota Sequoia TRD Pro 2023 Motor 1

Toyota Sequoia TRD Pro 2023 | Motor 1

Po odchodu modelu LandCruiser ze severoamerického trhu navíc zastává pozici vrcholného SUV Toyoty. Motor 1
 Vrcholnou výbavu Capstone na první pohled poznáte podle 22palcových chromovaných kol. Motor 1
Pro všechny výbavové linie je k dispozici volba pohonu jedné, nebo obou náprav.  Motor 1
V takovém případě mají zájemci ještě možnost si připlatit za balíček TRD Pro. Motor 1
40
Fotogalerie

Nová Toyota Sequoia se právem stává nejluxusnějším SUV značky. Nabídne však i verzi pro drsňáky

Po odchodu modelu Land Cruiser z amerického trhu se Sequoia dostala mezi SUV a příčku nejvyšší. Nová generace přináší výrazné změny. Takto vybavený vůz bychom si všichni přáli i zde.

Nový modelový ročník Toyoty Sequoia nahrazuje druhou generaci, která s velkým faceliftem provedeným v roce 2018 jezdí už třináct let. Po odchodu modelu Land Cruiser ze severoamerického trhu navíc zastává pozici vrcholného SUV Toyoty.

K dispozici je jediná motorizace v podobě hybridní V6 s dvojitým přeplňováním, výkonem 326 kW a točivým momentem 790 Nm. Stejné hodnoty najdeme i u modelu Tundra. Soustava je spojená výhradně s desetistupňovým automatem. Pro všechny výbavové linie je k dispozici volba pohonu jedné i obou náprav. Zájemci mají ještě možnost si připlatit za balíček TRD Pro.

Zatím nejsou dostupné bližší informace o spotřebě, ale automobilka hlásí výrazné zlepšení oproti předchůdci. Ten zvládal městský provoz za 18 l/100 km, na okreskách si vystačil se 13,8 l/100 km a dosáhnul kombinované spotřeby 15,7 l/100 km. 

Novinka je postavená na modulární platformě sdílené s modely Tundra,  Land Cruiser a Lexus LX 600. Díky tomu je vůz vybaven nezávislým zavěšením vpředu a nápravou typu multi-link vzadu. Za příplatek jsou k dispozici adaptivní tlumiče a automatické vyrovnání zatížení pro zadní nápravu. To se hodí, zejména pokud hodláte využít plnou tažnou kapacitu 4082 kg, což je téměř o 22 % více než zvládl předchůdce. V souvislosti s vysokou užitnou hodnotou nabízí Toyota elektricky výsuvná zpětná zrcátka nahrazující externí rozšiřující sadu při tahání přívěsu.

Co se týče designu, nikoho nepřekvapí podobnost s pick-upem Tundra. Dominantou přídě je rozměrná maska chladiče, jejíž provedení se mění v závislosti na stupni výbavy. Například verze TRD Pro nese strukturu černě lakovaných včelích pláství, zatímco linii Capstone zdobí chromované detaily. Dalším zajímavým prvkem jsou prolisy nad blatníky a zkosený D sloupek. V interiéru najdeme tři řady sedadel, přičemž druhou řadu můžete mít jako lavici pro tři, nebo dvě kapitánská křesla. Třetí řada má možnost posunu v rozmezí 152 mm.

Ceník je rozdělen na čtyři úrovně výbavy (SR5, Limited, Platinum, TRD Pro a Capstone). Ve všech případech Sequoia nabídne balíček Toyota Safety Sense 2.5, vyhřívání sedadel, střešní okno, 12,3palcový přístrojový štít a panoramatický kamerový systém.

Základní provedení SR5 je vybaveno 8palcovou obrazovkou, v případě linie SR5 Premium se úhlopříčka zvětší na rovných 14 palců. Mezi další zajímavé prvky patří elektricky sklopná třetí řada sedadel, hands-free otevírání víka kufru a 120V elektrické zásuvky v prostoru pro posádku a zavazadla. V obou případech si lze připlatit za TRD Sport paket zahrnující tlumiče Bilstein, upravené pružiny a 20palcová matně černá kola. Standardní sada je o dva palce menší.

Úroveň Limited přidává vyhřívaná a ventilovaná přední sedadla, vyhřívaný volant a sluneční clony pro druhou i třetí řadu.

Pro modely SR5 a Limited dodává Toyota příplatkovou sadu TRD Off-Road, jejíž součástí je uzávěrka zadního diferenciálu, 18palcová kola, systém Multi-Terrain Select, asistent jízdy z kopce, tempomat pro přejezd překážek a specifické tlumiče Bilstein s pružinami.

V případě výbavy Platinum jsou zadní kapitánská křesla doplněna vyhříváním i ventilací a posádka si užívá hudební zážitek skrze audiosoustavu se 14 reproduktory. Přitom pohlíží na nebe skrze panoramatické střešní okno, zatímco řidiči cestu zpříjemňuje head-up displej, bezdrátové nabíjení, výkonné LED světlomety a automatické stěrače.

Milovníci terénu si Toyotu Sequoia objednají v provedení TRD Pro, které jim nabídne speciální tlumiče FOX, ochranný kryt podvozku, uzávěrku zadního diferenciálu, systém Multi-Terrain Select, tempomat pro přejezd překážek, asistent sjezdu z kopce a dvojitou koncovku výfuku. Příď zdobí LED světelná rampa, zatímco potřebné vybavení lze uložit do boxu na střeše. Černá 18palcová kola mají větší rozchod. Takto vybavený vůz lze objednat v exkluzivním odstínu Solar Octane.

A konečně se dostáváme k vrcholné výbavě Capstone. Tu na první pohled poznáte podle 22palcových chromovaných kol. Uvnitř posádku rozmazluje dvoubarevné kožené čalounění doplněné dekorem z amerického ořechu s otevřenými póry. Akustické sklo v předních dveřích potlačí rušivý vnější hluk.

 Toyota Sequoia modelového ročníku 2023 se dostane na trh letos v létě, kdy bude také zveřejněn oficiální ceník.

Toyota

Toyotu v roce 1937 založil Kiichiro Toyoda odštěpením od firmy svého otce. Už v roce 1936 ale stvořil první vůz, Toyodu AA.

K japonské Toyotě dnes patří i Lexus, Daihatsu a Hino Motors. Je to jedna z největších světových automobilek.

Toyota RAV4 • Toyota Aygo • Toyota Yaris • Toyota Corolla • Toyota Camry • Toyota Highlander • Toyota C-HR • Toyota Prius

Doporučujeme

Články odjinud