Zatím Honda v Evropě prodávala novou generaci modelu civic pouze se zážehovými motory - litrovým tříválcem a čtyřválcovou patnáctistovkou.
Od března bude Honda do Evropy dodávat novou generaci vozu civic opět s dieselovým motorem. Tuzemské zastoupení této japonské automobilky informovalo, že příští jaro bude k dispozici zásadně modernizovaný motor 1,6 i-DTEC. Jeho výkon je 120 koní, maximální točivý moment dosahuje 300 Nm. Zrychlení z nuly na sto má nastat během 10,4 sekundy.
Honda již motor homologovala podle nového emisního cyklu WLTP. Při jeho vývoji a výrobě použila také nové technologie. Například snížení tření ve válcích bylo dosaženo použitím pístů vyrobených z vysoce odolné slitiny chromu a molybdenu, a také takzvané "super plateau honování" vrtání, které umožňuje hladší pohyb pístů.
Motor o obsahu 1 597 cm3 využívá stejný moderní systém vstřikování paliva Bosch jako dříve a je vybaven malým a vysoce účinným turbodmychadlem, nízkotlakým systémem recirkulace spalin EGR a vysokým průtokem v sání, který zajišťuje výrazné víření směsi ve válcích.
K bloku válců byla navíc přidána další litá žebra za účelem zvýšení konstrukční pevnosti (a v důsledku toho i zlepšení omezení hluku, vibrací a otřesů).
Další novinku pro civic chystá Honda v polovině příštího roku. Zákazníci získají možnost pořízení devítistupňové automatické převodovky. Nyní je k dispozici kromě manuálu také CVT.
Na snímky nové generace vozu Honda Civic se můžete podívat níže: