114
Fotogalerie

Test: Subaru XV 2,0i CVT – první kilometry

Uplynulý víkend jsme strávili za volantem ostře sledované novinky z dílen značky Subaru. A jaké jsou dojmy po prvních desítkách kilometrů?

Kapitoly článku:


Velký návrat

Nad modelem XV zaplesá snad každý zastánce tradičních hodnot automobilů značky Subaru. Vypadá to, že se Subaru XV snaží vrátit tam, kde kdysi začínalo lehké SUV Forester. Od dob první generace Foresteru se toho totiž hodně změnilo, Forester se během let stal komfortně vybaveným a naladěným a jaksi „vyměklým“ strojem, kterého nelze nenařknout z jisté dávky podbízivosti.

P1080946.JPGP1080942.JPGP1080846.JPG
Subaru XV vyniká svetlou výškou 220 mm, přesto není o mnoho vyšší než běžné hatchbacky

Nové XV je jiné. Má ostře řezané křivky, snad až nečekaně tuhý a sportovně působící podvozek a nádavkem také řadu výbavových prvků, které dosud byly značce Subaru prakticky neznámé. Přesto vás však napadne několik drobných samozřejmostí, na které si zatím budeme zřejmě muset ještě počkat… 

Vlastní cestou

Třída SUV vládne světu. Kdo chce prodávat, musí tento segment plnit novými modely (viz třeba Nissan, který v Evropě už prakticky nic jiného nenabízí), které se budou od konkurence lišit. Na rozdíl od předchozího Subaru Impreza XV už nepůsobí nové Subaru XV jako levná parafráze na Octavii Scout, ale jako sebevědomý, svérázný model.

Ačkoli Subaru XV technicky vychází z nové generace Subaru Impreza (a i na první pohled je to dosti zřetelné), automobilka jej vyčlenila do specifické modelové řady. A především v Evropě je jasné, že XV na úkor Imprezy vyloženě favorizuje. Zatímco Impreza bude k mání pouze se zážehovým motorem 1,6i, Subaru XV se nabízí s trojicí motorů a několika převodovkami.

Zkoušený vůz

Ke krátkodobému vyzkoušení jsme převzali agresivně oranžové Subaru XV s výkonnějším ze zážehových motorů v kombinaci s bezstupňovou převodovkou CVT a prostředním výbavovým stupněm Comfort, které je podle ceníku nabízeno za 709 000 Kč včetně DPH. V této částce se překvapivě nachází nejen koberečky, ale také metalizovaný lak.

Jednotlivými nabízenými verzemi a konkrétními cenami se na tomto místě zabývat nebudeme, najdete je v přiložených odkazech. Soustředit se budeme spíše na přímé zkušenosti s tímto vozem, který měl na začátku testu najeto teprve něco přes 800 km a my jsme k této částce přidali nějakých 120 km.

O obvyklé tabulky technických údajů, výbavy i naměřených hodnot vás nepřipravíme, na podrobnější popis modelu Subaru XV si však počkejte na běžný redakční test.

Subaru XV 2,0i CVT Comfort
Rok výroby2012
Cena zkoušeného vozu (vč. DPH)709 000 Kč
Cena základního provedení (vč. DPH)569 000 Kč
  
Výbava 
Posilovač řízeníAno
Airbagy7x
El. řízení podvozkuABS, VDC, BA
Centrální zamykáníAno (klíčem)
El. ovládání okenAno, 4x, jednodotykové u řidiče
El. ovládání zrcátekAno, vč. vyhřívání a přiklápění
Čalouněnílátka
Vyhřívání sedadelAno (přední)
Výškově stavitelné sedadlo řidičeAno, man.
Stavitelný volantAno, výškově i podélně
Zadní opěradlaDělená a sklopná
TempomatAno
KlimatizaceAno, aut., dvouzónová
AudiosoustavaAno, CD, MP3, USB, AUX, Bluetooth
Přední mlhová světlaAno, s denním svícením
Nárazníky v barvě vozuAno
Litá kolaAno, orig.
Xenonové světlometyAno, xenonové
Palubní počítačAno

Subaru

Počátky japonského Subaru jsou v roce 1917 ve firmě vyrábějící vojenská letadla. V 50. letech se přejmenovala na současné Fuji Heavy Industries a v roce 1954 vzniklo první auto. V současnosti nese společnost název Subaru Corporation.

Pro Subaru je typické používání motorů typu boxer a pohon všech kol.

Subaru Impreza • Subaru Levorg • Subaru Outback • Subaru Forester • Subaru XV • Subaru BRZ

Doporučujeme

Články odjinud