Vyzkoušeli jsme tentokrát jednu z levnějších verzí BMW řady 5 (F10). Může jít o variantu pro ty, kteří dosud jezdí Passaty.
Kapitoly článku:
Stojí za úvahu
Model BMW 520d xDrive je cenově nejdostupnější verzí aktuální řady 5 pro ty, kteří trvají na pohonu všech kol. Dvoulitrový motor TwinPower Turbo dosahuje výkonu 184 koní (135 kW), ale v nabídce je i slabší provedení 518d se stejným vznětovým čtyřválcem, ovšem výkonem sníženým na 143 koní (105 kW) a bez možnosti pohonu všech kol xDrive.
Vyzkoušeli jsme sedan BMW 520d xDrive, nejdostupnější pětku s pohonem všech kol
BMW 520d xDrive začíná na částce 1 192 500 Kč, což není cena úplně nezajímavá. Například alespoň v hrubých rysech porovnatelný Volkswagen Passat 2,0 TDI s výbavou Highline, motorem 2,0 TDI/130 kW, pohonem všech kol a samočinnou převodovkou začíná podle aktuálního ceníku na 924 900 Kč, a to už není oproti uvedenému BMW až tak zásadní rozdíl. Takže pokud vám právě dobíhá leasing na Passatu, zkuste se zamyslet, jestli není čas na zásadní životní změnu...
Ale srovnávání s Passatem není zrovna tím nejšikovnějším začátkem testu BMW, takže to berte jako malou odbočku a začněme od začátku. Aktuální generace sedanu vyšší střední třídy BMW 5 (F10) se představila na sklonku roku 2009 a záhy jej na trzích doplnila praktičtější verze kombi (F11) s tradičním označením Touring. Oproti předchozí „bangleovské“ generaci BMW řady 5 E60, na jejíž vzhled si řada zastánců značky dodnes nezvykla, působí poněkud elegantnějším, byť možná konzervativnějším dojmem.
Nabídka verzí
V průběhu roku 2011 se rozběhla obměna palety pohonných jednotek, jež přinesla hlavně na spotřebu zaměřené přeplňované čtyřválce, zážehové i vznětové. Postupná ofenzíva modelů s pohonem všech kol xDrive pak dala vzniknout také nyní zkoušenému sedanu 520d xDrive, jenž je dostupný výhradně v kombinaci se samočinnou převodovkou. Přesně před rokem pak podstoupili všichni členové rodiny 5 facelift, který jsme okusili třeba při testu BMW 535d Gran Turismo.
LED světlomety / lamely před chladičem / M Sport paket
Model BMW řady 5 je v současnosti k mání s karoseriemi sedan a kombi, přičemž typ 5 GT stojí poněkud mimo, neboť má po technické stránce blíže spíše k „sedmičce“. Zážehové čtyřválce 2,0 l jsou k mání ve výkonových verzích 135 a 180 kW (520i, resp. 528i), šestiválce 3,0 l s výkony 225 a 250 kW (535i a ActiveHybrid 5) a nabídku korunuje osmiválec 4,4 l/330 kW (550i), samozřejmě špičkové BMW M5 s výkonem 412 kW stojí trochu jinde.
Co se nafty týče, jsou k mání vlastně jen dva motory. Čtyřválec 2,0 l má verze 105, 135 a 160 kW (518d, 520d a 525d) a šestiválec 3,0 l pak 190, 230 a 280 kW (530d, 535d a M550d). Převodovky jsou vesměs samočinné, ale slabší verze můžete mít (zatím stále) s manuálem, pohon všech kol BMW xDrive se nabízí k typům 528i, 535i, 550i, 520d, 525d, 530d, 535d a M550d (u něj standardem).
Zkoušený vůz
K testu jsme převzali sedan BMW 520d xDrive se standardní, nemetalickou a bezpříplatkovou bílou barvou, jež v době trvale rostoucí obliby tohoto odstínu nevypadá úplně špatně. Při konfiguraci tohoto auta tentokrát u BMW drželi rozum na uzdě, přesto ceníkovou cenu navýšili příplatkovou výbavou o 367 068 Kč. Po odečtení paketu Joy (- 199 638 Kč) ale cena vozu na snímcích zůstala na celkem rozumných 1 406 230 Kč.
Z nejdůležitějších prvků příplatkové výbavy zmiňme především paket M Sport (+ 138 840 Kč) s osmnáctipalcovými ráfky, anatomickými předními sedadly, sadou aerodynamických prvků, sportovním volantem nebo antracitovou stropnicí, adaptivní světlomety LED (+ 53 144 Kč), všechna zpětná zrcátka se stmíváním (9 074 Kč), digitální přístrojový štít (+ 12 012 Kč), paket Advantage (+ 40 040 Kč) s vyhříváním sedadel nebo předozadním parkovacím asistentem a paket Business (84 838 Kč) přidávající například navigaci Professional a rozšířené možnosti palubní konektivity.
BMW 520d xDrive Sedan |
Rok výroby | 2014 |
Cena zkoušeného vozu (vč. DPH) | 1406 230 Kč |
Cena základního provedení (vč. DPH) | 1007 500 Kč |
| |
Výbava | |
Posilovač řízení | Ano |
Airbagy | 6x |
El. řízení podvozku | ABS, EBD, DSC |
Centrální zamykání | Ano |
El. ovládání oken | Ano, 4x, aut. |
El. ovládání zrcátek | Ano vč. vyhřívání a přiklápění |
Čalounění | textil/kůže |
Výškově stavitelné sedadlo řidiče | Ano, el. |
Stavitelná bederní opěra | Ne |
Stavitelný volant | Ano, výškově i podélně |
Zadní opěradla | Dělená a sklopná |
Tempomat | Ano |
Klimatizace | Ano, aut., dvouzónová |
Autorádio | CD, MP3, AUX, USB |
Bluetooth | Ano |
Navigace | Ano |
Přední mlhová světla | Ano |
Nárazníky v barvě vozu | Ano |
Litá kola | Ano |
Xenonové světlomety | Ne (LED) |
Denní svícení | Ano, LED |
Palubní počítač | Ano |
Kožený potah volantu | Ano |
Vyhřívaná sedadla | Ano |
Vyhřívaný volant | Ne |
Parkovací asistent | Ano, vpředu i vzadu |
Start/stop systém | Ano |
Metalíza | Ne |