Mercedes-AMG GLE 63 S Coupé Project Inferno

Mercedes-AMG GLE 63 S Coupé Project Inferno

Mercedes-AMG GLE 63 S Coupé Project Inferno

Mercedes-AMG GLE 63 S Coupé Project Inferno

Mercedes-AMG GLE 63 S Coupé Project Inferno

Mercedes-AMG GLE 63 S Coupé Project Inferno

Mercedes-AMG GLE 63 S Coupé Project Inferno

Mercedes-AMG GLE 63 S Coupé Project Inferno

Mercedes-AMG GLE 63 S Coupé Project Inferno

Mercedes-AMG GLE 63 S Coupé Project Inferno

Mercedes-AMG GLE 63 S Coupé Project Inferno

Mercedes-AMG GLE 63 S Coupé Project Inferno

Mercedes-AMG GLE 63 S Coupé Project Inferno

Mercedes-AMG GLE 63 S Coupé Project Inferno

Mercedes-AMG GLE 63 S Coupé Project Inferno

Mercedes-AMG GLE 63 S Coupé Project Inferno

Mercedes-AMG GLE 63 S Coupé Project Inferno

Mercedes-AMG GLE 63 S Coupé Project Inferno

Mercedes-AMG GLE 63 S Coupé Project Inferno
Mercedes-AMG GLE 63 S Coupé Project Inferno
Mercedes-AMG GLE 63 S Coupé Project Inferno
Mercedes-AMG GLE 63 S Coupé Project Inferno
9
Fotogalerie

Poláci postavili kladivo na Urus. Výsledek rozhodně není pro slabochy

Myšlenku na supersportovní SUV zhmotnilo už Lamborghini se svým Urusem. Ostatní automobilky zatím mlčí, jen se tu a tam něco šustne u Ferrari. Pořád je tu ale prostor pro tuningové dílny.

Jednou takovou je i polská firma Auto Dynamics. Základem pro jejich nový projekt se stal Mercedes-AMG GLE 63 S a výsledek dostal vcelku neškodný název Project Inferno. Pod decentně upravenou karoserií se ale skrývá téměř supersportovní náčiní.

Jádrem úprav byl samozřejmě motor. Ten dostal dvě větší turbodmychadla a přepracovanou řídící jednotku. Vzhledem k masivnímu zvednutí točivého momentu se musela přepracovat i automatická převodovka 7G-Tronic. Nový je i výfukový systém.

A výsledek? Z původních hodnot 569 koní a 760 N.m, které vůz má při sjezdu z výrobní linky, je teď 795 koní a 1181 N.m. To stačí ke zrychlení z 0 na 100 km/h během 3,2 sekundy a maximální rychlosti 336 km/h. To je na stodolu na kolech dobré, ne? Jen tak pro porovnání, Lamborghini Urus zrychlí na stovku za 3,6 sekundy.

Zvenku na sebe strhávají největší pozornost 23“ kola značky Vossen, kterým sekundují agresivnější blatníky a nárazníky od firmy TopCar. Dalším velkým jménem ze světa tuningu je Brabus, který zde propůjčil výškově stavitelný podvozek. Celé je to zabaleno do děsivě šedé barvy.

Cena bohužel není známa, ale odhadujeme něco okolo 4.500.000 Kč. Jenom pro info: cena standardního AMG GLE 63 S Coupé začíná na 3.545.300 Kč. Mezitím se základní Mercedes GLE Coupé chystá na modernizaci, kterou projde v příštím roce. Dostane zcela novou platformu, možnost mild-hybridu a také systém E-Active Body Control, stabilizaci, která pomáhá například při silném bočním větru.

Mercedes-Benz

Mercedes-Benz je německý výrobce automobilů, autobusů, užitkových a nákladních vozů. Patří do skupiny Daimler AG.

Historie sahá až do roku 1886. Poprvé byla značka Mercedes použita na automobilu v roce 1901, jako Mercedes-Benz v roce 1926.

Mercedes-Benz třídy A • Mercedes-Benz třídy C • Mercedes-Benz třídy E • Mercedes-Benz třídy S • Mercedes-Benz CLA • Mercedes-Benz GLC • Mercedes-Benz GLB-SUV

Doporučujeme

Články odjinud