Pro rok 2022 dopřál Mercedes-Benz své třídě C omlazovací kůru a bylo jen otázkou času, než se stejné odměny dočká i vrcholná řada AMG. Mercedes-Benz

Pro rok 2022 dopřál Mercedes-Benz své třídě C omlazovací kůru a bylo jen otázkou času, než se stejné odměny dočká i vrcholná řada AMG. | Mercedes-Benz

Ta přijde už jako modelový ročník 2023 ve verzi C43 sedan. Mercedes-Benz

Ta přijde už jako modelový ročník 2023 ve verzi C43 sedan. | Mercedes-Benz

Podobně jako u klasické verze, se ani AMG od předchůdce výrazněji neliší. Mercedes-Benz

Podobně jako u klasické verze, se ani AMG od předchůdce výrazněji neliší. | Mercedes-Benz

Přídi dominuje maska chladiče „Panamericana“ spolu s agresivněji střiženým nárazníkem. Mercedes-Benz

Přídi dominuje maska chladiče „Panamericana“ spolu s agresivněji střiženým nárazníkem. | Mercedes-Benz

Standardně chromované doplňky jsou nahrazeny černým dekorem. Mercedes-Benz

Standardně chromované doplňky jsou nahrazeny černým dekorem. | Mercedes-Benz

Že se jedná o ostré AMG, poznáte vzadu podle čtveřice černých koncovek pod funkčním difuzorem a decentního spoileru na víku kufru. Mercedes-Benz

Že se jedná o ostré AMG, poznáte vzadu podle čtveřice černých koncovek pod funkčním difuzorem a decentního spoileru na víku kufru. | Mercedes-Benz

Zatímco předchůdce měl pod kapotou dvakrát přeplňovanou V6 o objemu 3.0 litru, novinka ztratila na objemu rovnou třetinu a dva válce. Mercedes-Benz

Zatímco předchůdce měl pod kapotou dvakrát přeplňovanou V6 o objemu 3.0 litru, novinka ztratila na objemu rovnou třetinu a dva válce. | Mercedes-Benz

Ano, k C43 AMG dostanete dvoulitrový čtyřválec s mild-hybridní technologií. Mercedes-Benz

Ano, k C43 AMG dostanete dvoulitrový čtyřválec s mild-hybridní technologií. | Mercedes-Benz

Možné zklamání však vyváží fakt, že výkonem většího předchůdce překonává. Mercedes-Benz

Možné zklamání však vyváží fakt, že výkonem většího předchůdce překonává. | Mercedes-Benz

Nabídne totiž 402 koní (300 kW) s 500 Nm točivého momentu. Mercedes-Benz

Nabídne totiž 402 koní (300 kW) s 500 Nm točivého momentu. | Mercedes-Benz

Třílitrová V6 je laděná na 385 koní (287 kW) a 520 Nm. Mercedes-Benz

Třílitrová V6 je laděná na 385 koní (287 kW) a 520 Nm. | Mercedes-Benz

Zajímavým technickým řešením je umístění 1,6 palce velkého elektromotoru na hřídel turbíny dmychadla, což eliminovalo zpoždění náběhu na minimum. Mercedes-Benz

Zajímavým technickým řešením je umístění 1,6 palce velkého elektromotoru na hřídel turbíny dmychadla, což eliminovalo zpoždění náběhu na minimum. | Mercedes-Benz

Výsledkem je zrychlení z klidu na 100 km/h za 4,6 sekundy a následné dosažení omezené maximální rychlosti na 250 km/h se standardními 18palcovými koly. Mercedes-Benz

Výsledkem je zrychlení z klidu na 100 km/h za 4,6 sekundy a následné dosažení omezené maximální rychlosti na 250 km/h se standardními 18palcovými koly. | Mercedes-Benz

V případě příplatkových sad o průměrech 19 a 20 palců je hranice posunuta na 265 km/h. Mercedes-Benz

V případě příplatkových sad o průměrech 19 a 20 palců je hranice posunuta na 265 km/h. | Mercedes-Benz

Soustava je spojená s devítistupňovým automatem, který sílu posílá na všechna čtyři kola. Mercedes-Benz

Soustava je spojená s devítistupňovým automatem, který sílu posílá na všechna čtyři kola. | Mercedes-Benz

Systém Mercedes 4Matic rozděluje výkon v poměru 31:69 ve prospěch zadní nápravy. Mercedes-Benz

Systém Mercedes 4Matic rozděluje výkon v poměru 31:69 ve prospěch zadní nápravy. | Mercedes-Benz

Požitek z jízdy dále umocňuje standardně dodávaný adaptivní podvozek AMG Ride Control a natáčení zadní nápravy. Mercedes-Benz

Požitek z jízdy dále umocňuje standardně dodávaný adaptivní podvozek AMG Ride Control a natáčení zadní nápravy. | Mercedes-Benz

Charakteristiku vozu lze nastavit v dobře známých režimech Sport, Sport + a Comfort. Mercedes-Benz

Charakteristiku vozu lze nastavit v dobře známých režimech Sport, Sport + a Comfort. | Mercedes-Benz

Nechybí ani možnost individuálního nastavení a ostrý mód Race Start, který vozu poskytne maximální dynamiku. Mercedes-Benz

Nechybí ani možnost individuálního nastavení a ostrý mód Race Start, který vozu poskytne maximální dynamiku. | Mercedes-Benz

Ta je posílena krátkodobým zvýšením výkonu o 13 koní. Mercedes-Benz

Ta je posílena krátkodobým zvýšením výkonu o 13 koní. | Mercedes-Benz

Dostatek brzdného účinku zajišťují čtyřpískotvé třmeny vpředu a jednopístková sestava vzadu. Mercedes-Benz

Dostatek brzdného účinku zajišťují čtyřpískotvé třmeny vpředu a jednopístková sestava vzadu. | Mercedes-Benz

Mercedes-AMG C43 Mercedes-Benz

Mercedes-AMG C43 | Mercedes-Benz

Mercedes-AMG C43 Mercedes-Benz

Mercedes-AMG C43 | Mercedes-Benz

Mercedes-AMG C43 Mercedes-Benz

Mercedes-AMG C43 | Mercedes-Benz

Mercedes-AMG C43 Mercedes-Benz

Mercedes-AMG C43 | Mercedes-Benz

Mercedes-AMG C43 Mercedes-Benz

Mercedes-AMG C43 | Mercedes-Benz

Mercedes-AMG C43 Mercedes-Benz

Mercedes-AMG C43 | Mercedes-Benz

Mercedes-AMG C43 Mercedes-Benz

Mercedes-AMG C43 | Mercedes-Benz

Mercedes-AMG C43 Mercedes-Benz

Mercedes-AMG C43 | Mercedes-Benz

Mercedes-AMG C43 Mercedes-Benz

Mercedes-AMG C43 | Mercedes-Benz

Ta přijde už jako modelový ročník 2023 ve verzi C43 sedan. Mercedes-Benz
Podobně jako u klasické verze, se ani AMG od předchůdce výrazněji neliší. Mercedes-Benz
Přídi dominuje maska chladiče „Panamericana“ spolu s agresivněji střiženým nárazníkem. Mercedes-Benz
Standardně chromované doplňky jsou nahrazeny černým dekorem. Mercedes-Benz
30
Fotogalerie

Nový Mercedes-AMG C43 má o třetinu menší motor a přišel o dva válce. Přesto výkonem nezarmoutí

Mercedes-AMG C43 vstupuje do modelového ročníku 2023 se čtyřválcovým motorem vybaveným mild-hybridním systémem. I tak zvládne z 0 na 100 km/h za 4,6 sekundy.

Pro rok 2022 dopřál Mercedes-Benz své třídě C omlazovací kůru a bylo jen otázkou času, než se stejné odměny dočká i vrcholná řada AMG. Ta přijde už jako modelový ročník 2023 ve verzi C43 sedan. Podobně jako u klasické verze, se ani AMG od předchůdce výrazněji neliší. Přídi dominuje maska chladiče „Panamericana“ spolu s agresivněji střiženým nárazníkem. Že se jedná o ostré AMG, poznáte vzadu podle čtveřice černých koncovek pod funkčním difuzorem a decentního spoileru na víku kufru. Standardně chromované doplňky jsou nahrazeny černým dekorem.

Zatímco předchůdce měl pod kapotou dvakrát přeplňovanou V6 o objemu 3,0 litru, novinka ztratila na objemu rovnou třetinu a dva válce. Ano, v C43 AMG dostanete dvoulitrový čtyřválec s mild-hybridní technologií. Možné zklamání však vyváží fakt, že výkonem většího předchůdce překonává. Nabídne totiž 402 koní (300 kW) s 500 Nm točivého momentu. Třílitrová V6 je laděná na 385 koní (287 kW) a 520 Nm.

Zajímavým technickým řešením je umístění 1,6 palce velkého elektromotoru na hřídel turbíny dmychadla, což eliminovalo zpoždění náběhu na minimum. Výsledkem je zrychlení z klidu na 100 km/h za 4,6 sekundy a následné dosažení omezené maximální rychlosti na 250 km/h se standardními 18palcovými koly. V případě příplatkových sad o průměrech 19 a 20 palců je hranice posunuta na 265 km/h.

Soustava je spojená s devítistupňovým automatem, který sílu posílá na všechna čtyři kola. Systém Mercedes 4Matic rozděluje výkon v poměru 31:69 ve prospěch zadní nápravy. Požitek z jízdy dále umocňuje standardně dodávaný adaptivní podvozek AMG Ride Control a natáčení zadní nápravy.

Charakteristiku vozu lze nastavit v dobře známých režimech Sport, Sport + a Comfort. Nechybí ani možnost individuálního nastavení a ostrý mód Race Start, který vozu poskytne maximální dynamiku. Ta je posílena krátkodobým zvýšením výkonu o 13 koní. Dostatek brzdného účinku zajišťují čtyřpískotvé třmeny vpředu a jednopístková sestava vzadu.

Mercedes-Benz

Mercedes-Benz je německý výrobce automobilů, autobusů, užitkových a nákladních vozů. Patří do skupiny Daimler AG.

Historie sahá až do roku 1886. Poprvé byla značka Mercedes použita na automobilu v roce 1901, jako Mercedes-Benz v roce 1926.

Mercedes-Benz třídy A • Mercedes-Benz třídy C • Mercedes-Benz třídy E • Mercedes-Benz třídy S • Mercedes-Benz CLA • Mercedes-Benz GLC • Mercedes-Benz GLB-SUV

Doporučujeme

Články odjinud