Brány továrny v Molsheimu opustil poslední exemplář Bugatti Divo z limitované čtyřicetikusové série. Zdroj: Bugatti

Brány továrny v Molsheimu opustil poslední exemplář Bugatti Divo z limitované čtyřicetikusové série. | Zdroj: Bugatti

Základní cena Bugatti Divo se stanovena na 5 milionů euro. Zdroj: Bugatti

Základní cena Bugatti Divo se stanovena na 5 milionů euro. | Zdroj: Bugatti

Poslední vyrobený kus skládá poklonu Bugatti EB 110 LM, poslednímu továrnímu závodnímu stroji v Le Mans. Zdroj: Bugatti

Poslední vyrobený kus skládá poklonu Bugatti EB 110 LM, poslednímu továrnímu závodnímu stroji v Le Mans. | Zdroj: Bugatti

Uvnitř i zvenčí najdete modré odstíny barev, francouzská vlajka na blatnících odkazuje na závodníka Alberta Diva. Zdroj: Bugatti

Uvnitř i zvenčí najdete modré odstíny barev, francouzská vlajka na blatnících odkazuje na závodníka Alberta Diva. | Zdroj: Bugatti

Vůči Chironu je tak Divo lehčí jen o 35 kg. Pořád jde tedy o velký kus auta, jelikož standardní Chiron váží okolo dvou tun. Zdroj: Bugatti

Vůči Chironu je tak Divo lehčí jen o 35 kg. Pořád jde tedy o velký kus auta, jelikož standardní Chiron váží okolo dvou tun. | Zdroj: Bugatti

Divo má tedy představovat mnohem ovladatelnější a hbitější model francouzské značky. Zdroj: Bugatti

Divo má tedy představovat mnohem ovladatelnější a hbitější model francouzské značky. | Zdroj: Bugatti

Na velkém motoru žádné změny nenajdete, stále uprostřed sídlí čtyřikrát přeplňovaný, osmilitrový šestnáctiválec o výkonu 1103 kW (1500 koní). Jen díky vylepšené aerodynamice a menšímu odlehčení však Divo na testovací trati Nardò nadělí Chironu celých 8 vteřin. Zdroj: Bugatti

Na velkém motoru žádné změny nenajdete, stále uprostřed sídlí čtyřikrát přeplňovaný, osmilitrový šestnáctiválec o výkonu 1103 kW (1500 koní). Jen díky vylepšené aerodynamice a menšímu odlehčení však Divo na testovací trati Nardò nadělí Chironu celých 8 vteřin. | Zdroj: Bugatti

Základní cena Bugatti Divo se stanovena na 5 milionů euro. Zdroj: Bugatti
Poslední vyrobený kus skládá poklonu Bugatti EB 110 LM, poslednímu továrnímu závodnímu stroji v Le Mans. Zdroj: Bugatti
Uvnitř i zvenčí najdete modré odstíny barev, francouzská vlajka na blatnících odkazuje na závodníka Alberta Diva. Zdroj: Bugatti
Vůči Chironu je tak Divo lehčí jen o 35 kg. Pořád jde tedy o velký kus auta, jelikož standardní Chiron váží okolo dvou tun. Zdroj: Bugatti
7
Fotogalerie

Bugatti dodalo poslední Divo. Skládá poklonu legendárnímu EB 110 LM

Poslední kousek z limitované série sporťáků za 130 milionů míří k zákazníkovi. Zvenčí i uvnitř je prodchnut historií značky.

Model Divo byl ještě v utajení představován mezi čtyřma očima vybraným majitelům Chironů. Navzdory astronomické ceně se celá plánovaná série čtyřiceti kusů vyprodala během několika týdnů.

Žádný vyrobený exemplář není stejný, tento poslední kousek ctí ducha Bugatti. Dostal modrý lak, odkazující na EB 110 LM, tedy posední oficiální vůz značky, nasazený v Le Mans. Barvu vkusně kombinuje se zlatavými ráfky, uvnitř se pak majitel může těšit z několika dalších odstínů modré a matného karbonu.

Připomeňme si, že Divo disponuje výkonem 1103 kW (1500 k) a rozjede se až na 380 km/h. Oproti Chironu je o 35 kilogramů lehčí, má však lepší parametry přítlaku. Automobilka ho pojmenovala podle francouzského závodníka Alberta Diva, který pro značku získal řadu vítězství na Velkých cenách i na Targa Florio. Na jeho národnost odkazují francouzské vlajky na předních blatnících.

Doporučujeme

Články odjinud