Poslední Ford Focus RS byl bez přehánění prodejním trhákem. Celá vyrobená série zmizela ze skladů velmi rychle a nakonec došlo dokonce na ostřejší Focus RS500. Po průšvihu s předchozím „eReSem“, které bylo pro Ford velmi prodělečné, si vrcholný Focus napravil reputaci a podle všeho se díky tomu dočkáme verze RS také u nejnovější generace. Ve Frankfurtu bude k vidění varianta ST, která disponuje dvoulitrovým motorem EcoBoost naladěným na 250 koní. Jenže tato jednotka dokáže vyprodukovat ještě mnohem více.
Gunnar Herrmann, který pracuje u Fordu jako C-Car Director (na starosti má malé modely), potvrdil v rozhovoru pro server Driver.au to, že nabídka Focusu provedením ST neskončí. Podle něj RS bude! Očekávat ho můžeme někdy na přelomu let 2013 – 2014. Pod kapotou najdeme dvoulitrový EcoBoost naladěný na výkon hodně přes 300 koní. Hermann v rozhovoru také uvedl, že RS zůstane u pohonu předních kol. Napřední nápravě opět najdeme zavěšení Revoknuckle.
Třetí generace Fordu Focus je koncipována jako globální: prakticky stejný model se prodává v Evropě, Americe i Asii. Vznětové motory TDCi a karoserie kombi jsou ale vyhrazeny jen evropským zákazníkům.
Nástupce byl představen 10. dubna 2018 v Londýně. Stojí na zbrusu nové platformě, slibuje větší vnitřní prostor a zejména zcela nové motory. Vedle známých výbavových linií zahrnuje nabídka také luxusní Vignale i off-roadově založenou verzi Active s větší světlou výškou.
Nová generace • Ford Focus ST • Minitest Ford Focus Active 2.0 EcoBlue AT • Hybridní verze • 2.0 TDCi vs. 2.3 EcoBoost