Tohle je zřejmě mé první setkání s Land Roverem Defender. Nebo alespoň to, které si pamatuji. Bylo to na prezentaci tehdy nově otevřeného Motorlandu v Bělé pod Bezdězem. Tohle konkrétní auto má za sebou vojenskou minulost. Ostatně jako mnoho jiných Defenderů

Tohle je zřejmě mé první setkání s Land Roverem Defender. Nebo alespoň to, které si pamatuji. Bylo to na prezentaci tehdy nově otevřeného Motorlandu v Bělé pod Bezdězem. Tohle konkrétní auto má za sebou vojenskou minulost. Ostatně jako mnoho jiných Defenderů

Defender s pásy je slušná rolba. Tento obrázek je zde ale pouze pro ilustraci, protože jsem fotku konkrétního auta už bohužel nedohledal. Kdysi dávno Land Rover na jedné české prezentaci přistavil ve spolupráci s panem Mejznarem jeho Defík upravený pro jízdu po sněhu a ten nás měl odvézt na sjezdovku. Protože měl nosič na střeše, po kterém se dalo chodit, nenapadlo hromadu novinářů samozřejmě nic jiného, než že všichni pojedou na střeše. Byl to velký adrenalin, protože to chvílemi vypadalo, že se to auto vážně převrátí. Kromě toho jeden novinář z té střechy málem spadl, protože seděl zády do směru jízdy nad čelním sklem. A Defender se zařazenou redukcí při přeřazení z jedničky na dvojku občas trochu cukne

Defender s pásy je slušná rolba. Tento obrázek je zde ale pouze pro ilustraci, protože jsem fotku konkrétního auta už bohužel nedohledal. Kdysi dávno Land Rover na jedné české prezentaci přistavil ve spolupráci s panem Mejznarem jeho Defík upravený pro jízdu po sněhu a ten nás měl odvézt na sjezdovku. Protože měl nosič na střeše, po kterém se dalo chodit, nenapadlo hromadu novinářů samozřejmě nic jiného, než že všichni pojedou na střeše. Byl to velký adrenalin, protože to chvílemi vypadalo, že se to auto vážně převrátí. Kromě toho jeden novinář z té střechy málem spadl, protože seděl zády do směru jízdy nad čelním sklem. A Defender se zařazenou redukcí při přeřazení z jedničky na dvojku občas trochu cukne

Další ilustrační fotka: Santana PS-10 coby převlečený Defender by mezi vzpomínkami chybět neměla. Kdysi dávno jsem ještě pro jiný magazín jeden stroj fotil coby ojetý vůz. Auto mělo prasklé čelní sklo, hodně jetý interiér a dělalo vskutku zajímavé věci. Třeba když jsem zastavil, otočil klíček a dokonce ho i vyndal, motor běžel dál, aby se pak asi o dvacet minut později už zase při jízdě z ničeho nic vypnul

Další ilustrační fotka: Santana PS-10 coby převlečený Defender by mezi vzpomínkami chybět neměla. Kdysi dávno jsem ještě pro jiný magazín jeden stroj fotil coby ojetý vůz. Auto mělo prasklé čelní sklo, hodně jetý interiér a dělalo vskutku zajímavé věci. Třeba když jsem zastavil, otočil klíček a dokonce ho i vyndal, motor běžel dál, aby se pak asi o dvacet minut později už zase při jízdě z ničeho nic vypnul

Jo to tenkrát, to jsem byl ještě mladý junák... Tenhle Defender prošel úpravami od společnosti Dajbych. Vypadal hodně dobře

Jo to tenkrát, to jsem byl ještě mladý junák... Tenhle Defender prošel úpravami od společnosti Dajbych. Vypadal hodně dobře

Jednou takhle před Vánocemi jsem si vzpomněl, že už nechci mít na stromečku všelijaké ty panáky a klasické záležitosti. Chtělo to něco originálního. Tak jsem rozstříhal plechovky od piva a udělal z nich formu na perníkové Defendery. Byl to pak moc krásný stromeček, který každá návštěva neuvěřitelně obdivovala

Jednou takhle před Vánocemi jsem si vzpomněl, že už nechci mít na stromečku všelijaké ty panáky a klasické záležitosti. Chtělo to něco originálního. Tak jsem rozstříhal plechovky od piva a udělal z nich formu na perníkové Defendery. Byl to pak moc krásný stromeček, který každá návštěva neuvěřitelně obdivovala

Tento Defender jsme potkali v jeho anglickém rodišti. Slouží jako pěkná turistická atrakce

Tento Defender jsme potkali v jeho anglickém rodišti. Slouží jako pěkná turistická atrakce

Land Rover má podobných exemplářů několik a pořádá s nimi pro zájemce okružní jízdy po areálu v Solihullu

Land Rover má podobných exemplářů několik a pořádá s nimi pro zájemce okružní jízdy po areálu v Solihullu

Na Vánoce roku 2012 jsem testoval třídveřový Evoque a jezdil jsem s ním různě po Šumavě. Jednou takhle jedu z lyží, když najednou míjím chatu, která se jmenuje Rovina. Před chatou stojí Series II

Na Vánoce roku 2012 jsem testoval třídveřový Evoque a jezdil jsem s ním různě po Šumavě. Jednou takhle jedu z lyží, když najednou míjím chatu, která se jmenuje Rovina. Před chatou stojí Series II

Musím zastavit a auto si prohlédnout, to je jasná věc

Musím zastavit a auto si prohlédnout, to je jasná věc

Je po renovaci a evidentně je i v dobré kondici

Je po renovaci a evidentně je i v dobré kondici

Jenže není to jediný exemplář. Před chatou stojí i Station Wagon. Také po renovaci, také v dobré kondici. Vzpomínáte na příběhy lvice Elsy?

Jenže není to jediný exemplář. Před chatou stojí i Station Wagon. Také po renovaci, také v dobré kondici. Vzpomínáte na příběhy lvice Elsy?

Rodí se nápad nafotit Evoque dohromady s tímto veteránem, ale jsou Vánoce, přece nebudu pracovat o Vánocích. Nakonec mi to nedá, sháním majitele a ten ochotně otevřel obě auta. Jenže v žádném není baterka a tak ještě skočil pro nářadí, vytáhl baterii ze své Captivy, ta následně putovala pod kapotou Station Wagonu a už jsme startovali

Rodí se nápad nafotit Evoque dohromady s tímto veteránem, ale jsou Vánoce, přece nebudu pracovat o Vánocích. Nakonec mi to nedá, sháním majitele a ten ochotně otevřel obě auta. Jenže v žádném není baterka a tak ještě skočil pro nářadí, vytáhl baterii ze své Captivy, ta následně putovala pod kapotou Station Wagonu a už jsme startovali

Jak jste si asi všimli, majitel dovolil také focení. Na svůj zrenovovaný Station Wagon, který původně sloužil u švýcarských hasičů, je patřičně hrdý

Jak jste si asi všimli, majitel dovolil také focení. Na svůj zrenovovaný Station Wagon, který původně sloužil u švýcarských hasičů, je patřičně hrdý

Nakonec došlo i na to, v co jsem tajně doufal. Můžu si jeho auto vyzkoušet. Mimochodem majitel nemá ani jeden tento stroj na parádu. Normálně s nimi jezdí po Šumavě a když je potřeba, jedou do lesa pro dřevo. Zkrátka dříč i po mnoha desetiletích. Kromě toho jsou oba dva exempláře dobrým magnetem pro kolemjdoucí. U dřevěné chaty navíc vypadají velmi stylově

Nakonec došlo i na to, v co jsem tajně doufal. Můžu si jeho auto vyzkoušet. Mimochodem majitel nemá ani jeden tento stroj na parádu. Normálně s nimi jezdí po Šumavě a když je potřeba, jedou do lesa pro dřevo. Zkrátka dříč i po mnoha desetiletích. Kromě toho jsou oba dva exempláře dobrým magnetem pro kolemjdoucí. U dřevěné chaty navíc vypadají velmi stylově

Ještě dnes si naprosto přesně pamatuji rady před startem. „Takže dvojku řaďte v podstatě hned, trojka je asi někde zhruba tady“, ukazuje majitel kamsi do prostoru před ohromnou řadicí pákou. Jo a jinak to auto skoro nebrzdilo. Když jsem to zjistil, mířil jsem na dřevěný plot

Ještě dnes si naprosto přesně pamatuji rady před startem. „Takže dvojku řaďte v podstatě hned, trojka je asi někde zhruba tady“, ukazuje majitel kamsi do prostoru před ohromnou řadicí pákou. Jo a jinak to auto skoro nebrzdilo. Když jsem to zjistil, mířil jsem na dřevěný plot

Můj nejdelší a asi nejdobrodružnější výlet s Defenderem: Jeli jsme s kamarády do Alp na lyže a já jsem dostal skvělý nápad, že si na cestu, která měla mít necelých 600 km, vezmu Defender. Počítali jsme tak osm hodin jízdy, než dorazíme do cíle naší cesty, což bylo San Valentino Alla Muta

Můj nejdelší a asi nejdobrodružnější výlet s Defenderem: Jeli jsme s kamarády do Alp na lyže a já jsem dostal skvělý nápad, že si na cestu, která měla mít necelých 600 km, vezmu Defender. Počítali jsme tak osm hodin jízdy, než dorazíme do cíle naší cesty, což bylo San Valentino Alla Muta

Jenže Defender nemá navigaci, kamarádi se spolehli s přípravou trasy na mou osobu a já se spolehl s přípravou trasy na ně. Jen stručně jsem hodil do map na Googlu San Valentino. Naneštěstí jich je v Itálii více a to moje bylo za Brennerem, jenže my jsme měli namířeno jinam. Když už jsem si nedlouho před půlnocí myslel, že jsme na místě, zjistil jsem, že jsme asi 200 km někde úplně jinde. A tak jsme se vrátili a do cíle přijeli snad ve tři v noci. Pak to celé patřičně oslavili

Jenže Defender nemá navigaci, kamarádi se spolehli s přípravou trasy na mou osobu a já se spolehl s přípravou trasy na ně. Jen stručně jsem hodil do map na Googlu San Valentino. Naneštěstí jich je v Itálii více a to moje bylo za Brennerem, jenže my jsme měli namířeno jinam. Když už jsem si nedlouho před půlnocí myslel, že jsme na místě, zjistil jsem, že jsme asi 200 km někde úplně jinde. A tak jsme se vrátili a do cíle přijeli snad ve tři v noci. Pak to celé patřičně oslavili

Defender ve verzi Double Cab Pick-up ukázal, že je to extrémně nepraktické provedení

Defender ve verzi Double Cab Pick-up ukázal, že je to extrémně nepraktické provedení

Jeli jsme tři a ten chudák, co měl sedět celou tu dlouhou cestu vzadu, si začal stěžovat u Berouna. Vyráželi jsme z Prahy... Kromě toho se nám lyže a tašky sotva vešly na malou korbu zmenšenou ještě o rezervu. Jeden z cestujících si během pobytu narazil kostrč, takže po cestě zpět patřičně ocenil odpružení Defenedru

Jeli jsme tři a ten chudák, co měl sedět celou tu dlouhou cestu vzadu, si začal stěžovat u Berouna. Vyráželi jsme z Prahy... Kromě toho se nám lyže a tašky sotva vešly na malou korbu zmenšenou ještě o rezervu. Jeden z cestujících si během pobytu narazil kostrč, takže po cestě zpět patřičně ocenil odpružení Defenedru

V Alpách to Defenderu hodně slušelo, přestože jsem ho u Mnichova na širokých dálnicích proklínal. Ale zrovna u Mnichova jsme potkali Defender jedoucí z Anglie. To bylo slávy...

V Alpách to Defenderu hodně slušelo, přestože jsem ho u Mnichova na širokých dálnicích proklínal. Ale zrovna u Mnichova jsme potkali Defender jedoucí z Anglie. To bylo slávy...

Důvod, proč jsem jel do Alp s Defenderem, byla touha pořídit parádně zasněžené fotky. Jenže to by v dostupných údolích nesmělo být patnáct stupňů

Důvod, proč jsem jel do Alp s Defenderem, byla touha pořídit parádně zasněžené fotky. Jenže to by v dostupných údolích nesmělo být patnáct stupňů

Ale nakonec se povedlo a pár fotek, na kterých byl Defender a sníh, jsem přece jen nafotil. Nicméně má umělecká vize byla poněkud jiná než realita

Ale nakonec se povedlo a pár fotek, na kterých byl Defender a sníh, jsem přece jen nafotil. Nicméně má umělecká vize byla poněkud jiná než realita

Po cestě zpátky z Alp jsme se už neztratili. A co jiného dělat po příjezdu do Prahy a po osmi hodinách jízdy, než jet mezi pole do terénu

Po cestě zpátky z Alp jsme se už neztratili. A co jiného dělat po příjezdu do Prahy a po osmi hodinách jízdy, než jet mezi pole do terénu

Kolegové si totiž v Alpách neužili dost terénu, tak jsme si to museli vynahradit

Kolegové si totiž v Alpách neužili dost terénu, tak jsme si to museli vynahradit

Tohle je už opět novinářská prezentace. Konkrétně v okolí Lipna. Tam se děly velké věci

Tohle je už opět novinářská prezentace. Konkrétně v okolí Lipna. Tam se děly velké věci

S Defenderem na úzkých kolečkách by se nemělo jezdit moc rychle. Jinak to dopadne zhruba takto

S Defenderem na úzkých kolečkách by se nemělo jezdit moc rychle. Jinak to dopadne zhruba takto

Jedna novinářská jízda skončila v ohradě. Nic hrozného se nestalo, Defík si prostě a jednoduše ustlal

Jedna novinářská jízda skončila v ohradě. Nic hrozného se nestalo, Defík si prostě a jednoduše ustlal

A tady je důvod: Rychlý výjezd ze zatáčky, smyk, druhý smyk a pak už to bylo moc. Ještě že se do cesty nepostavil žádný strom

A tady je důvod: Rychlý výjezd ze zatáčky, smyk, druhý smyk a pak už to bylo moc. Ještě že se do cesty nepostavil žádný strom

Ve výsledku to odnesl pouze proražený chladič klimatizace, maska a blatník. Defender byl záchranářskou Discovery od LR Experience postaven zpět na kola a po svých dojel do cíle trasy. Přes noc dostal novou masku, vyklepaný nárazník a...

Ve výsledku to odnesl pouze proražený chladič klimatizace, maska a blatník. Defender byl záchranářskou Discovery od LR Experience postaven zpět na kola a po svých dojel do cíle trasy. Přes noc dostal novou masku, vyklepaný nárazník a...

...druhý den jsem s ním jel do Prahy. Jen se nesměla pouštět klimatizace. Jo a trochu více foukalo od dveří spolujezdce, které úplně stoprocentně netěsnily. Jinak bylo vše v naprostém pořádku. Zkuste si něco podobného s Octavií nebo Hyundaiem

...druhý den jsem s ním jel do Prahy. Jen se nesměla pouštět klimatizace. Jo a trochu více foukalo od dveří spolujezdce, které úplně stoprocentně netěsnily. Jinak bylo vše v naprostém pořádku. Zkuste si něco podobného s Octavií nebo Hyundaiem

Závodní Defender, to byl také zážitek. Měli jsme k dispozici řidiče, který už při jízdě se mnou nepůsobil tak, že by to zrovna byl Sébastien Loeb. Dvakrát jsme brzdili s čumákem směrem do lesa. Zlatý hřeb ovšem přišel při focení

Závodní Defender, to byl také zážitek. Měli jsme k dispozici řidiče, který už při jízdě se mnou nepůsobil tak, že by to zrovna byl Sébastien Loeb. Dvakrát jsme brzdili s čumákem směrem do lesa. Zlatý hřeb ovšem přišel při focení

Série boulí rozhodila Defíkovi zadní nápravu, kterou mu hodila trochu bokem, následovala delší jízda bokem do doby,...

Série boulí rozhodila Defíkovi zadní nápravu, kterou mu hodila trochu bokem, následovala delší jízda bokem do doby,...

...než přišla další větší boule. Tohle nemohlo dopadnou jinak

...než přišla další větší boule. Tohle nemohlo dopadnou jinak

Ano, přišlo několik efektních kotrmelců

Ano, přišlo několik efektních kotrmelců

Ani tady se nic hrozného nestalo

Ani tady se nic hrozného nestalo

Bohužel jsme nemohli sledovat následnou akci až do konce

Bohužel jsme nemohli sledovat následnou akci až do konce

Z doslechu ale víme, že to odnesly jen plasty a že postup byl podobný jako před tím. Zpět na kola, po svých mimo terén a bylo po problému

Z doslechu ale víme, že to odnesly jen plasty a že postup byl podobný jako před tím. Zpět na kola, po svých mimo terén a bylo po problému

Na další akci Land Roveru v jižních Čechách nebylo samozřejmě o Defíky nouze. Čím hlubší voda, tím lepší

Na další akci Land Roveru v jižních Čechách nebylo samozřejmě o Defíky nouze. Čím hlubší voda, tím lepší

Na té stejné akci jezdilo i provedení s třemi řadami sedadel, takže jsem dostal vynikající nápad. Nechám se svézt v terénu a budu sedět úplně vzadu. Při vzpomínce na tento zážitek nadskakuji ještě teď. Mimo to chvíle, kdy sjíždíte brutálně prudký svah, visíte na zadním sedadle a všechny ostatní máte před sebou (teda vlastně pod sebou), přičemž vlastně ani nevidíte, kam jedete, také nejdou úplně snadno zapomenout

Na té stejné akci jezdilo i provedení s třemi řadami sedadel, takže jsem dostal vynikající nápad. Nechám se svézt v terénu a budu sedět úplně vzadu. Při vzpomínce na tento zážitek nadskakuji ještě teď. Mimo to chvíle, kdy sjíždíte brutálně prudký svah, visíte na zadním sedadle a všechny ostatní máte před sebou (teda vlastně pod sebou), přičemž vlastně ani nevidíte, kam jedete, také nejdou úplně snadno zapomenout

Defender uvidíte na všech akcích pořádaných oddělením Land Rover Experience. Určitě to tak zůstane i v budoucnu

Defender uvidíte na všech akcích pořádaných oddělením Land Rover Experience. Určitě to tak zůstane i v budoucnu

Toto je z prezentace současné generace velkého Range Roveru v Maroku, kde jsme jezdili mimo jiné i po menších dunách, což chtělo patřičně schopná a upravená vyprošťovací vozidla. A tak Land Rover nasadil tyto upravené Defíky. Ostatně, co jiného, že ano

Toto je z prezentace současné generace velkého Range Roveru v Maroku, kde jsme jezdili mimo jiné i po menších dunách, což chtělo patřičně schopná a upravená vyprošťovací vozidla. A tak Land Rover nasadil tyto upravené Defíky. Ostatně, co jiného, že ano

A ty si přišly na své. Duny jsou obvykle z jedné strany mírnější a z té druhé prudké. Měli jsme vyjet po mírné straně s Range Roverem nahoru, tam zatočit a vrátit se zpět. Jedna paní ale byla moc vehementní, rozjela se příliš rychle, nahoře nezatočila a s Range Roverem za několik milionů skočila dolů, kde následně zůstalo auto zapíchnuté přední částí do písku. A tak jeden tento Defender zapřáhl Range Rover na naviják zespoda, aby ho stáhl dolů, druhý zapřáhl na naviják Range Rover zezadu, aby se jim nesesunula zadní část bokem a auto nešlo na střechu. Dobře to dopadlo. Ani Range Roveru se nic nestalo

A ty si přišly na své. Duny jsou obvykle z jedné strany mírnější a z té druhé prudké. Měli jsme vyjet po mírné straně s Range Roverem nahoru, tam zatočit a vrátit se zpět. Jedna paní ale byla moc vehementní, rozjela se příliš rychle, nahoře nezatočila a s Range Roverem za několik milionů skočila dolů, kde následně zůstalo auto zapíchnuté přední částí do písku. A tak jeden tento Defender zapřáhl Range Rover na naviják zespoda, aby ho stáhl dolů, druhý zapřáhl na naviják Range Rover zezadu, aby se jim nesesunula zadní část bokem a auto nešlo na střechu. Dobře to dopadlo. Ani Range Roveru se nic nestalo

Na takové to obyčejné vyprošťování byl k dispozici i klasický Defender. Nebýt ovšem té paní, vždy stačilo, aby přišel k zapadlému Range Roveru instruktor (respektive přijel na čtyřkolce), řekl, co přesně má novinář udělat a auto se samo vyhrabalo

Na takové to obyčejné vyprošťování byl k dispozici i klasický Defender. Nebýt ovšem té paní, vždy stačilo, aby přišel k zapadlému Range Roveru instruktor (respektive přijel na čtyřkolce), řekl, co přesně má novinář udělat a auto se samo vyhrabalo

Na testy jsme toho měli hodně. Třeba edici Land Rover Defender Rough, se kterou jsme vyrazili do Milovic

Na testy jsme toho měli hodně. Třeba edici Land Rover Defender Rough, se kterou jsme vyrazili do Milovic

Rough byl hodně dobře vypadající Defender. Dost mu to slušelo i v kontextu pražského městského centra

Rough byl hodně dobře vypadající Defender. Dost mu to slušelo i v kontextu pražského městského centra

V rámci různých testů (tohle bylo opět pro jiný magazín) jsem podnikal i různé netradiční záležitosti. Třeba srovnání dvou terénních pick-upů, které nemají společného vůbec nic. Prostě bylo potřeba vymyslet důvod, proč si znovu Defender vypůjčit

V rámci různých testů (tohle bylo opět pro jiný magazín) jsem podnikal i různé netradiční záležitosti. Třeba srovnání dvou terénních pick-upů, které nemají společného vůbec nic. Prostě bylo potřeba vymyslet důvod, proč si znovu Defender vypůjčit

Jedním z posledních testů Defenderu byla krátká devadesátka. Tu jsme fotili u Benešova. Jiří zde zrovna pořizuje snímek na Instagram v pozici „Ondřej Bank těsně před startem“

Jedním z posledních testů Defenderu byla krátká devadesátka. Tu jsme fotili u Benešova. Jiří zde zrovna pořizuje snímek na Instagram v pozici „Ondřej Bank těsně před startem“

U Benešova to bylo fajn, takže jsem se tam po pracovním týdnu vrátil ještě s několika kolegy

U Benešova to bylo fajn, takže jsem se tam po pracovním týdnu vrátil ještě s několika kolegy

Výhoda většího počtu aut je jasná. Můžete se vydat i tam, kde si nejste jisti tím, jak to dopadne. Třeba tato louže nevypadala, že bude až tolik hluboká

Výhoda většího počtu aut je jasná. Můžete se vydat i tam, kde si nejste jisti tím, jak to dopadne. Třeba tato louže nevypadala, že bude až tolik hluboká

Defender se ale nakonec vyhrabal

Defender se ale nakonec vyhrabal

A na první pohled se ani nezdálo, že tam bude takový sajrajt

A na první pohled se ani nezdálo, že tam bude takový sajrajt

Došlo i na společné focení s druhým autem, což byl Wrangler

Došlo i na společné focení s druhým autem, což byl Wrangler

V průběhu odpoledne začalo pršet, takže i nenápadné překážky začaly být dost zajímavé. Tedy pro nás ani moc ne, testovací Defender měl solidní pneumatiky. Jenže Wrangler začal být trochu nešťastný

V průběhu odpoledne začalo pršet, takže i nenápadné překážky začaly být dost zajímavé. Tedy pro nás ani moc ne, testovací Defender měl solidní pneumatiky. Jenže Wrangler začal být trochu nešťastný

Kvůli silničním pneumatikám to byl nakonec právě Jeep, kdo potřeboval pomoc na relativně nenápadné nerovnosti

Kvůli silničním pneumatikám to byl nakonec právě Jeep, kdo potřeboval pomoc na relativně nenápadné nerovnosti

Ano, i elektrický Defender jsem krátce otestoval

Ano, i elektrický Defender jsem krátce otestoval

A bylo to hodně divné. Je to jako kdybyste jezdili s tramvají po lese

A bylo to hodně divné. Je to jako kdybyste jezdili s tramvají po lese

Od té doby jsem už nikdy elektrický Defender nepotkal a myslím, že ani nepotkám. I když... Kdo ví, co přinese nová generace. I Jaguar plánuje něco jako svou vlastní Teslu Model X a elektromotor má z pohledu jízdy v terénu přece jen své výhody

Od té doby jsem už nikdy elektrický Defender nepotkal a myslím, že ani nepotkám. I když... Kdo ví, co přinese nová generace. I Jaguar plánuje něco jako svou vlastní Teslu Model X a elektromotor má z pohledu jízdy v terénu přece jen své výhody

Na sklonku výroby Defenderu došlo také na projížďku se speciálem osazeným velmi drahou automatickou převodovkou. V terénu to dohromady fungovalo skvěle, ale ta cena...

Na sklonku výroby Defenderu došlo také na projížďku se speciálem osazeným velmi drahou automatickou převodovkou. V terénu to dohromady fungovalo skvěle, ale ta cena...

A tohle je už náš úplně poslední test... Land Rover Defender Heritage

A tohle je už náš úplně poslední test... Land Rover Defender Heritage

Defender jsme často potkávali také na autosalonech. Třeba toto je oficiální premiéra elektrické verze

Defender jsme často potkávali také na autosalonech. Třeba toto je oficiální premiéra elektrické verze

A toto je pro změnu výsledek natáčení Jamese Bonda. Konkrétně jde o hodně povedený díl Skyfall. Myslím, že si ho večer znovu pustím

A toto je pro změnu výsledek natáčení Jamese Bonda. Konkrétně jde o hodně povedený díl Skyfall. Myslím, že si ho večer znovu pustím

I Defender se stává obětí tuningu. To pak jdete po výstavišti a říkáte si: „Ježkovy voči, chudák, co mu to zase udělali...“

I Defender se stává obětí tuningu. To pak jdete po výstavišti a říkáte si: „Ježkovy voči, chudák, co mu to zase udělali...“

Začátkem letošního roku přišel definitivní konec. Parte Defenderu koukalo z kapsy už dlouho, teď je to realita. Takto jeden z dealerů, konkrétně Dajbych, oznámil ukončení výroby. O mrtvých jen v dobrém, že ano. Byly chvíle, kdy jsem to auto upřímně nesnášel, jenže ono má stejně cosi speciálního. Cosi, kvůli čemu si vlastně už nemohu vzpomenout, proč jsem byl na Defender naštvaný. Doufám, že se ještě někdy s touto generací svezu. Čím později to bude, tím větší to bude mít grády

Začátkem letošního roku přišel definitivní konec. Parte Defenderu koukalo z kapsy už dlouho, teď je to realita. Takto jeden z dealerů, konkrétně Dajbych, oznámil ukončení výroby. O mrtvých jen v dobrém, že ano. Byly chvíle, kdy jsem to auto upřímně nesnášel, jenže ono má stejně cosi speciálního. Cosi, kvůli čemu si vlastně už nemohu vzpomenout, proč jsem byl na Defender naštvaný. Doufám, že se ještě někdy s touto generací svezu. Čím později to bude, tím větší to bude mít grády

Defender s pásy je slušná rolba. Tento obrázek je zde ale pouze pro ilustraci, protože jsem fotku konkrétního auta už bohužel nedohledal. Kdysi dávno Land Rover na jedné české prezentaci přistavil ve spolupráci s panem Mejznarem jeho Defík upravený pro jízdu po sněhu a ten nás měl odvézt na sjezdovku. Protože měl nosič na střeše, po kterém se dalo chodit, nenapadlo hromadu novinářů samozřejmě nic jiného, než že všichni pojedou na střeše. Byl to velký adrenalin, protože to chvílemi vypadalo, že se to auto vážně převrátí. Kromě toho jeden novinář z té střechy málem spadl, protože seděl zády do směru jízdy nad čelním sklem. A Defender se zařazenou redukcí při přeřazení z jedničky na dvojku občas trochu cukne
Další ilustrační fotka: Santana PS-10 coby převlečený Defender by mezi vzpomínkami chybět neměla. Kdysi dávno jsem ještě pro jiný magazín jeden stroj fotil coby ojetý vůz. Auto mělo prasklé čelní sklo, hodně jetý interiér a dělalo vskutku zajímavé věci. Třeba když jsem zastavil, otočil klíček a dokonce ho i vyndal, motor běžel dál, aby se pak asi o dvacet minut později už zase při jízdě z ničeho nic vypnul
Jo to tenkrát, to jsem byl ještě mladý junák... Tenhle Defender prošel úpravami od společnosti Dajbych. Vypadal hodně dobře
Jednou takhle před Vánocemi jsem si vzpomněl, že už nechci mít na stromečku všelijaké ty panáky a klasické záležitosti. Chtělo to něco originálního. Tak jsem rozstříhal plechovky od piva a udělal z nich formu na perníkové Defendery. Byl to pak moc krásný stromeček, který každá návštěva neuvěřitelně obdivovala
63
Fotogalerie

Fotogalerie: Co všechno jsme zažili s Land Roverem Defender

Defender jsme si v poslední době připomněli několikrát. Jako definitivní tečku za příběhem této legendy tu ale máme ještě jeden bonus v podobě rekapitulace osobních zážitků. Jak jsem psal v nedávném „testu“, není toho úplně málo.

Pokud si to správně pomatuji, pak má první osobní zkušenost s Defenderem souvisí s otevřením Motorlandu v Bělé pod Bezdězem, kde jsme na tamní akci jezdili se vším, co měl tenkrát tento areál k dispozici. A to znamenalo i projížďku s jejich Defenderem, což byl údajně vysloužilý válečný veterán. Do Bělé jsem jel několikrát fotit a tohle auto sloužilo jako „přítel na telefonu“. Kdybychom zapadli, přijelo by nás vytáhnout. Naštěstí to nikdy nebylo potřeba.

O mnoho zajímavější vzpomínka na Defender se datuje někdy do roku 2010, kdy na jedné české zimní prezentaci Land Roveru byl k dispozici Defender s pásy a střešním nosičem. Měl novináře odvézt pár kilometrů na sjezdovku, přičemž nás bylo zhruba dvanáct. Po cestě tam jsme jeli na střeše tři, po cestě zpátky jeli na střeše všichni. Každý sebemenší boční náklon byl zajímavější, než jsem si dokázal kdy představit. 

1934189_1205188885090_5116875_n.jpg2-land-rover-defender-satbir-pasy_09.jpg97120.jpg
Má první osobní zkušenost s Defenderem se datuje do roku 2009, kdy jsme v rámci otevírání Motorlandu v Bělé pod Bezdězem jezdili s jejich vojenským veteránem. Mnohem zajímavější zážitky následovaly později

Velmi speciální událostí byl i test Land Roveru Defender v provedení Double Cab Pick-up, se kterým jsem vyrazil na lyže do Alp. Kombinace auta bez navigace, lajdácké přípravy celé posádky a spěchu při odjezdu znamenala kvůli chybné navigaci místo osmihodinové cesty neplánovaný průjezd Brennerským průsmykem tam a zase zpátky a patnáct hodin za volantem. Nikdy v životě jsem tak dlouho v Defenderu v kuse nejel. Po absolvování celé této anabáze jsem měl pocit, že mi odumřelo pravé koleno.

DSC_0083.jpg10359110_10204557515673092_2228171988247807563_o.jpgIMG_20140903_130423.jpgIMG_20140903_131000.jpgDSC_0141.jpgDSC_0144.jpg
Jo to tenkrát, to jsem byl ještě mladý junák...; jednou před Vánocemi jsem také dostal nápad vykašlat se na klasické vánoční perníčky, a tak vznikly perníky ve tvaru Defenderu; v Solihullu jsem potkal něco, co už jsem nikdy nepotkal; a došlo i na dávné předky

Jednou se také na jedné prezentaci jeden Defender při testovací jízdě převrátil na bok. Nic dramatického se nestalo, asistenční Disco vrátilo Defík na kola, dolil se olej, vyklepal blatník a druhý den jsem s ním absolvoval cestu do Prahy. Jiný kolega zase bude vyprávět živou vzpomínku, jak šel se závodním Defenderem takzvaně „přes boudu“. 

Všechny vzpomínky najdete ve fotogalerii, pokud jste náhodou minuli závěrečný test verze Heritige, následujte tento odkaz.

Defender byl hodně za zenitem už dříve, ale pořád měl své velké kouzlo. Stručně řečeno, v ceníku Land Roveru mi bude chybět, přestože drtivá většina zákazníků si jeho absence ani nevšimne. Já na něj budu vzpomínat vždy jen v dobrém. 

DSC_0129.jpgDSC_0174.jpgDSC_0193.jpgDSC_0202.jpgDSC_0219.jpgDSC_0251.jpgDSC_1180.jpgDSC_1206.jpgDSC_1207.jpgDSC_1228.jpgDSC_1394.jpgDSC_1172 (2).jpgDSC_1151.jpgDSC_1198.jpgDSC_1203.jpgDSC_0156.jpgDSC_0169.jpgDSC_0170.jpgDSC_0168.JPGDSC_0180.jpgDSC_0185.jpgDSC_0265.jpgDSC_0267.jpgDSC_0269.jpgDSC_0270.jpgDSC_0272.jpgDSC_0274.jpgDSC_0277.jpgDSC_0283.jpgDSC_0299.jpgDSC_0307.jpgDSC_0418.jpgDSC_0525.jpgDSC_0537.jpgDSC_0378.jpgDSC_0142.jpg_DSC0028.jpg_DSC0884.jpg_DSC0941.jpg_DSC1013.jpg_DSC1025.jpg10863926_10205386910807452_2516390426653394714_o.jpg10835369_862091157162572_427071927036308954_o.jpg11075151_862091147162573_4840967515281377480_o.jpg11084007_862091153829239_7963119069217785464_o.jpg_DSC1635.jpg_DSC1665.jpg_DSC1674.jpg630557719.jpg12695076_10207405011058697_9031395133207456980_o.jpgDSC_0432.jpgDSC_0018.jpg_DSC0268 (2).jpgparte.jpg

Land Rover

První vůz Land Rover vznikl ve Velké Británii v roce 1947 jako inspirace americkým Jeepem.

V roce 1978 se značka specializující se na terénní automobily oddělila od Rover Company. Vlastnilo ji BMW a Ford, od roku 2008 patří k indickému Tata Motors.

Range Rover • Range Rover Velar • Range Rover Evoque • Land Rover Discovery • Land Rover Defender

Doporučujeme

Články odjinud