Už na konci července se známý výrobce luxusních modelů Amalgam Collection předvedl s novým přírůstkem do své bohaté nabídky vysoce kvalitních zmenšenin.  Zdroj: Amalgam Collection

Už na konci července se známý výrobce luxusních modelů Amalgam Collection předvedl s novým přírůstkem do své bohaté nabídky vysoce kvalitních zmenšenin.  | Zdroj: Amalgam Collection

 Limitovaný model Fordu GT40 s číslem #6 , tedy vítězný stroj 24 hodin Le Mans v roce 1969, vznikne pouze ve 199 kusech. Se závodními ikonami ale společnost nekončí. Zdroj: Amalgam Collection

Limitovaný model Fordu GT40 s číslem #6, tedy vítězný stroj 24 hodin Le Mans v roce 1969, vznikne pouze ve 199 kusech. Se závodními ikonami ale společnost nekončí. | Zdroj: Amalgam Collection

Amalgam totiž v návaznosti na letošních 24 hodin Le Mans prezentuje vlastní sérii legend slavného vytrvalostního závodu. Portfolio přitom vzniká v úzké spolupráci se samotnými organizátory závodu (ACO). Zdroj: Amalgam Collection

Amalgam totiž v návaznosti na letošních 24 hodin Le Mans prezentuje vlastní sérii legend slavného vytrvalostního závodu. Portfolio přitom vzniká v úzké spolupráci se samotnými organizátory závodu (ACO). | Zdroj: Amalgam Collection

Některé modely jsou nové, některé teprve ve vývoji a další doplňují archiv společnosti z minulosti. V každém případě je to radost pohledět. Zdroj: Amalgam Collection

Některé modely jsou nové, některé teprve ve vývoji a další doplňují archiv společnosti z minulosti. V každém případě je to radost pohledět. | Zdroj: Amalgam Collection

Mezi legendami Le Mans se objevují modely v měřítcích 1:8 a 1:18. Kromě zmíněného Fordu GT40 zde nechybí ani Porsche 917K (1971), Jaguar E-Type Lightweight (1963)... Zdroj: Amalgam Collection

Mezi legendami Le Mans se objevují modely v měřítcích 1:8 a 1:18. Kromě zmíněného Fordu GT40 zde nechybí ani Porsche 917K (1971), Jaguar E-Type Lightweight (1963)... | Zdroj: Amalgam Collection

...Ferrari 330 P4 (1967), Bugatti Type 57 G „Tank“ (1937) nebo modernější kousky jako McLaren F1 GTR (1995) či Audi R8 (2005). Zdroj: Amalgam Collection

...Ferrari 330 P4 (1967), Bugatti Type 57 G „Tank“ (1937) nebo modernější kousky jako McLaren F1 GTR (1995) či Audi R8 (2005). | Zdroj: Amalgam Collection

Především úžasně vypadají exempláře ve specifikaci „Race weathered“, u nichž společnost replikuje stav vozů po závodě, tedy ve zašpiněném, zbídačeném a často i lehce poškozeném stavu. Zdroj: Amalgam Collection

Především úžasně vypadají exempláře ve specifikaci „Race weathered“, u nichž společnost replikuje stav vozů po závodě, tedy ve zašpiněném, zbídačeném a často i lehce poškozeném stavu. | Zdroj: Amalgam Collection

V každém případě ale není u Amalgam Collections překvapením, že tyto vysoce detailní zmenšeniny závodních strojů nepřijdou levně. Zdroj: Amalgam Collection

V každém případě ale není u Amalgam Collections překvapením, že tyto vysoce detailní zmenšeniny závodních strojů nepřijdou levně. | Zdroj: Amalgam Collection

Menší modely série v měřítku 1:18 začínají od ceny 968 dolarů (asi 21.200 korun), větší modely v měřítku 1:8 v limitovaných počtech vyrobených kusů pak dosahují ceny až 19.922 dolarů (asi 436.300 korun). Zdroj: Amalgam Collection

Menší modely série v měřítku 1:18 začínají od ceny 968 dolarů (asi 21.200 korun), větší modely v měřítku 1:8 v limitovaných počtech vyrobených kusů pak dosahují ceny až 19.922 dolarů (asi 436.300 korun). | Zdroj: Amalgam Collection

 Zdroj: Amalgam Collection

| Zdroj: Amalgam Collection

 Zdroj: Amalgam Collection

| Zdroj: Amalgam Collection

 Zdroj: Amalgam Collection

| Zdroj: Amalgam Collection

 Zdroj: Amalgam Collection

| Zdroj: Amalgam Collection

 Zdroj: Amalgam Collection

| Zdroj: Amalgam Collection

 Zdroj: Amalgam Collection

| Zdroj: Amalgam Collection

 Zdroj: Amalgam Collection

| Zdroj: Amalgam Collection

 Zdroj: Amalgam Collection

| Zdroj: Amalgam Collection

 Zdroj: Amalgam Collection

| Zdroj: Amalgam Collection

 Zdroj: Amalgam Collection

| Zdroj: Amalgam Collection

 Zdroj: Amalgam Collection

| Zdroj: Amalgam Collection

 Zdroj: Amalgam Collection

| Zdroj: Amalgam Collection

 Zdroj: Amalgam Collection

| Zdroj: Amalgam Collection

 Zdroj: Amalgam Collection

| Zdroj: Amalgam Collection

 Zdroj: Amalgam Collection

| Zdroj: Amalgam Collection

 Zdroj: Amalgam Collection

| Zdroj: Amalgam Collection

 Zdroj: Amalgam Collection

| Zdroj: Amalgam Collection

 Zdroj: Amalgam Collection

| Zdroj: Amalgam Collection

 Zdroj: Amalgam Collection

| Zdroj: Amalgam Collection

 Zdroj: Amalgam Collection

| Zdroj: Amalgam Collection

 Zdroj: Amalgam Collection

| Zdroj: Amalgam Collection

 Limitovaný model Fordu GT40 s číslem #6 , tedy vítězný stroj 24 hodin Le Mans v roce 1969, vznikne pouze ve 199 kusech. Se závodními ikonami ale společnost nekončí. Zdroj: Amalgam Collection
Amalgam totiž v návaznosti na letošních 24 hodin Le Mans prezentuje vlastní sérii legend slavného vytrvalostního závodu. Portfolio přitom vzniká v úzké spolupráci se samotnými organizátory závodu (ACO). Zdroj: Amalgam Collection
Některé modely jsou nové, některé teprve ve vývoji a další doplňují archiv společnosti z minulosti. V každém případě je to radost pohledět. Zdroj: Amalgam Collection
Mezi legendami Le Mans se objevují modely v měřítcích 1:8 a 1:18. Kromě zmíněného Fordu GT40 zde nechybí ani Porsche 917K (1971), Jaguar E-Type Lightweight (1963)... Zdroj: Amalgam Collection
30
Fotogalerie

Amalgam ukazuje ikony z Le Mans. Za tyto modely zaplatíte i stovky tisíc korun

Úroveň detailů je u britské společnosti klasicky na vrcholné, až skoro neuvěřitelné úrovni.

Už na konci července se známý výrobce luxusních modelů Amalgam Collection předvedl s novým přírůstkem do své bohaté nabídky vysoce kvalitních zmenšenin. Limitovaný model Fordu GT40 s číslem #6, tedy vítězný stroj 24 hodin Le Mans v roce 1969, vznikne pouze ve 199 kusech. Se závodními ikonami ale společnost nekončí.

Amalgam totiž v návaznosti na letošních 24 hodin Le Mans prezentuje vlastní sérii legend slavného vytrvalostního závodu. Portfolio přitom vzniká v úzké spolupráci se samotnými organizátory závodu (ACO). Některé modely jsou nové, některé teprve ve vývoji a další doplňují archiv společnosti z minulosti. V každém případě je to radost pohledět.

Mezi legendami Le Mans se objevují modely v měřítcích 1:8 a 1:18. Kromě zmíněného Fordu GT40 zde nechybí ani Porsche 917K (1971), Jaguar E-Type Lightweight (1963), Ferrari 330 P4 (1967), Bugatti Type 57 G „Tank“ (1937) nebo modernější kousky jako McLaren F1 GTR (1995) či Audi R8 (2005).

Především úžasně vypadají exempláře ve specifikaci „Race weathered“, u nichž společnost replikuje stav vozů po závodě, tedy ve zašpiněném, zbídačeném a často i lehce poškozeném stavu. V každém případě ale není u Amalgam Collections překvapením, že tyto vysoce detailní zmenšeniny závodních strojů nepřijdou levně.

Menší modely série v měřítku 1:18 začínají od ceny 968 dolarů (asi 21.200 korun), větší modely v měřítku 1:8 v limitovaných počtech vyrobených kusů pak dosahují ceny až 19.922 dolarů (asi 436.300 korun).

Doporučujeme

Články odjinud