Další den, další speciální verze Chironu. Tato si bere základ v dřívějším rychlostním rekordmanovi.
Bugatti lákalo, že má v zásobě další limitovanou edici mocného Chironu a nyní již strhává plachtu z novinky Chiron Super Sport. Vlastně koukáme na kombinaci schopností rekordní verze Super Sport 300+, ale bez kompromisů v oblasti luxusu uvnitř šestnáctiválcového hypersportu.
Novince tedy zůstává upravená prodloužená karoserie verze 300+ zlepšující aerodynamické schopnosti, stejně jako dále vyladěný osmilitrový quad-turbo W16 o síle 1176 kW (1600 koní) a točivém momentu 1600 N.m, ve spojení s pohonem všech kol a dvouspojkovou sedmistupňovou převodovkou.
Změnou jsou oproti verzi 300+ přepracovaná hliníková kola, ačkoliv si mohou zákazníci zvolit ještě lehčí příplatková hořčíková kola z varianty Chiron Pur Sport. Samozřejmostí je pak obutí od Michelinu se speciální směsí Pilot Sport Cup 2 pro vysokorychlostní jízdu. Omezovač nového Chironu SS je nastaven na 440 km/h. Jak už ale víme díky variantě 300+, rekordních 490,48 km/h není pro Bugatti problém.
Další čísla dynamických schopností jsou i pro nové SS samozřejmě dechberoucí. Bugatti už ani nezmiňuje zrychlení na 100 km/h, ale ihned upřesňuje hranici 200 km/h, na kterou se SS dostane z místa za 5,8 sekundy. Následných 300 km/h je na budíku za 12,1 sekundy. A mimochodem, z šestého na sedmý převodový stupeň řadí SS v rychlosti 403 km/h.
Právě i při rychlosti 440 km/h tedy automobilka zmiňuje snadnou a bezpečnou ovladatelnost Chironu SS. Slova o „vysokorychlostním cestování napříč kontinenty“ a spojení „rychlosti a luxusu“ pak dokazuje komfortní výbava novinky. Na rozdíl od Alcantary a karbonu ve verzi 300+ či Pur Sport se uvnitř nachází ta nejlepší kůže a díly z leštěného hliníku. Dříve příplatkovou ochrannou klec zde nikdo nečeká.
Produkce Chironu Super Sport odstartuje už zanedlouho a první vozy se dostanou k zákazníkům na začátku příštího roku. Za novinku žádá Bugatti 3,2 milionu eur (asi 81,3 milionu korun).