| Škoda Enyaq iV Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV | Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV | Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV | Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV | Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV | Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV | Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV | Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV | Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV | Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV | Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV | Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV | Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV | Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV | Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV | Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV | Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV | Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

Výroba baterií na Slovensku je společným projektem skupiny InoBat a energetické firmy Wildcat Discovery, která má v oblasti elektromobility více než 150 patentů.

Výroba baterií na Slovensku je společným projektem skupiny InoBat a energetické firmy Wildcat Discovery, která má v oblasti elektromobility více než 150 patentů.

Hyundai Ioniq Electric Facelift  Hyudnai

Hyundai Ioniq Electric Facelift  | Hyudnai

Hyundai Ioniq Electric Facelift  Hyudnai

Hyundai Ioniq Electric Facelift  | Hyudnai

Hyundai Ioniq Electric Facelift  Hyudnai

Hyundai Ioniq Electric Facelift  | Hyudnai

Hyundai Ioniq Electric Facelift  Hyudnai

Hyundai Ioniq Electric Facelift  | Hyudnai

Se stejnými cenovkami, technikou a úrovní výbavy však záleží na zákazníkovi, zda půjde do stylovějšího e-Soulu, nebo si vybere obyčejněji vypadající SUV e-Niro.

Se stejnými cenovkami, technikou a úrovní výbavy však záleží na zákazníkovi, zda půjde do stylovějšího e-Soulu, nebo si vybere obyčejněji vypadající SUV e-Niro.

Jak už víme, nová generace Kie Soul bude pro evropský trh nabízena výhradně jako elektromobil e-Soul. Novinku přijíždějící na český trh teď navíc v portfoliu korejské značky doplňuje i čistě elektrické e-Niro.

Jak už víme, nová generace Kie Soul bude pro evropský trh nabízena výhradně jako elektromobil e-Soul. Novinku přijíždějící na český trh teď navíc v portfoliu korejské značky doplňuje i čistě elektrické e-Niro.

Auta už lze objednávat u autorizovaných dealerů Kia, první vozy se k zákazníkům dostanou během příštího roku.

Auta už lze objednávat u autorizovaných dealerů Kia, první vozy se k zákazníkům dostanou během příštího roku.

Dále přichází e-Soul v novém modelovém roce se standardní výbavou ve formě přípravy pro tažné zařízení, umožňující instalaci rámu pro nosič jízdních kol na zádi vozu.

Dále přichází e-Soul v novém modelovém roce se standardní výbavou ve formě přípravy pro tažné zařízení, umožňující instalaci rámu pro nosič jízdních kol na zádi vozu.

Ani zvolení výbavy korejských elektromobilů není složité, jelikož e-Soul a také e-Niro se nabízí v jediné výbavové linii Executive. 

Ani zvolení výbavy korejských elektromobilů není složité, jelikož e-Soul a také e-Niro se nabízí v jediné výbavové linii Executive. 

Kia e-Niro

Kia e-Niro

| Volkswagenu ID.3 (150 kW) Foto: Volkswagen a Stanislav Kolman

| Volkswagenu ID.3 (150 kW) | Foto: Volkswagen a Stanislav Kolman

| Volkswagenu ID.3 (150 kW) Foto: Volkswagen a Stanislav Kolman

| Volkswagenu ID.3 (150 kW) | Foto: Volkswagen a Stanislav Kolman

| Volkswagenu ID.3 (150 kW) Foto: Volkswagen a Stanislav Kolman

| Volkswagenu ID.3 (150 kW) | Foto: Volkswagen a Stanislav Kolman

| Volkswagenu ID.3 (150 kW) Foto: Volkswagen a Stanislav Kolman

| Volkswagenu ID.3 (150 kW) | Foto: Volkswagen a Stanislav Kolman

Zatímco ale většina výrobců již sází na produkci nejrůznějších  futuristických pazvuků , na jejichž tvorbě někdy spolupracují i  známí hudební skladatelé ...

Zatímco ale většina výrobců již sází na produkci nejrůznějších futuristických pazvuků, na jejichž tvorbě někdy spolupracují i známí hudební skladatelé...

...jelikož tiché auto v provozu představuje určité riziko. Elektromobily tak pomocí externích reproduktorů dávají vědět o svém pohybu.

...jelikož tiché auto v provozu představuje určité riziko. Elektromobily tak pomocí externích reproduktorů dávají vědět o svém pohybu.

Musk totiž oznámil, že kromě produkce jednolitého zvuku při pohybu elektromobilů budou moci Tesly i přímo mluvit na chodce – samozřejmě na povel řidiče.

Musk totiž oznámil, že kromě produkce jednolitého zvuku při pohybu elektromobilů budou moci Tesly i přímo mluvit na chodce – samozřejmě na povel řidiče.

Stejně jako v interiéru, kde už nyní můžete své spolucestující otravovat spouštěním zvuků prdů pro jednotlivé sedačky, tak i externí reproduktory Tesel zvládnou generovat zvuky prdění.  Více v článku...

Stejně jako v interiéru, kde už nyní můžete své spolucestující otravovat spouštěním zvuků prdů pro jednotlivé sedačky, tak i externí reproduktory Tesel zvládnou generovat zvuky prdění. Více v článku...

| Škoda Enyaq iV Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto
| Škoda Enyaq iV Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto
| Škoda Enyaq iV Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto
| Škoda Enyaq iV Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto
39
Fotogalerie

Nová Škoda Enyaq iV vs. konkurence na českém trhu: Komu ještě připadá drahá?

Nová Škoda přijíždí do rozšiřující se nabídky elektromobilů v Česku. Podívali jsme se, koho má v záběru své ceny kolem milionu korun.

Ať už jde o malé městské hatchbacky nebo crossovery a SUV, nabídka elektromobilů se v Česku dosti rychle rozšiřuje. Nejnovější počin Škody si chce z koláče samozřejmě utrhnout to své. Po oficiální premiéře je přitom jasné, že Enyaq iV sice míří do jasného středoproudu, svými parametry ale přímých konkurentů zatím příliš mnoho nemá.

S přihlédnutím na samotný elektrický pohon a cenu se rivalové Škody rozprostírají i do jiných kategorií. Alespoň si však můžeme udělat obrázek o tom, jak si nová škodovka stojí proti ostatním elektromobilům na českém trhu s cenovkou okolo jednoho milionu.

Na premiéře už totiž Škoda zveřejnila i základní cenovku Eynaqu iV, která činí1.059.900 Kč, a to za verzi iV 60 s jedním elektromotorem o výkonu 132 kW, točivém momentu 310 N.m a bateriovým modulem o kapacitě 62kWh, zajišťujícím dojezd 390 km (WLTP). A mluvíme zde o SUV s pětimístnou karoserií a objemem kufru 585 litrů.

Na podrobný ceník Enyaqu iV si ještě musíme počkat, už ale víme, že v základu nabídne model 19palcová litá kola, nemetalický lak, LED osvětlení vpředu i vzadu, třízónovou klimatizaci, multifunkční kožený volant s vyhříváním, bezklíčové zamykání a startování, SmartLink, parkovací senzory, zadní parkovací kameru a možnost dobíjení až do 50 kW.

Když odhlédneme od segmentu SUV, pod hranicí milionu hrozí Škodě dvojka Nissan Leaf a Hyundai Ioniq. U leafu začínáme na standardní ceně 937.000 Kč za elektromobil s výkonem 110 kW, 40kWh baterií a udávaným dojezdem 270 km. Slabší schopnosti tedy souhlasí s nižší cenou, jelikož výkonnější verzi se 160 kW, s 62kWh baterií a dojezdem 385 km dostanete až ve vyšší úrovni výbavy za 1.162.000 Kč.

Zmíněný Hyundai Ioniq pak začíná na 949.990 Kč s jedinou specifikací pohonu, tudíž výkonem 100 kW, baterií o kapacitě 38,3 kWh a dojezdem 311 km. Nutno říct, že za více peněz si u Škody kupujete nejen vyšší dojezd či výkon, ale také více prostoru v kufru. Základní data si můžete prohlédnout níže v tabulce.

Ačkoliv sourozenec na stejném základu Volkswagen ID.3 nenabízí tak velkou karoserii s prostorným kufrem, porovnání jednotlivých přístupů k využití platformy MEB je každopádně zajímavé. Jakožto tradičnější hatchback začíná ID.3 v ČR na ceně 1.014.900 Kč. Využívá větší 58kWh baterii (dojezd 420 km) ve spojení s elektromotorem o výkonu 150 kW. O úplně základní verzi ID.3 nicméně stále nejde, ta na trh teprve dorazí s cenou okolo 800.000 Kč, nižším výkonem a dojezdem asi 330 km.

V prostornosti se liší i dvojka od Kie, která se nicméně taky nebojí základní cenovky dále přes milion korun. Jak stylový e-Soul, tak větší SUV e-Niro začínají na 1.099.980 Kč, a to se stejným ústrojím o 100kW elektromotoru a 39,2kWh baterii. Dojezd e-Soulu čítá 276 km, zatímco e-Niro zvládne 289 km. Připlaťte si 100.000 Kč a oba modely dostanete ve schopnější specifikaci s motorem o výkonu 150 kW a 64kWh baterií pro dojezd 452, respektive 455 km.

Pokud nakonec koukáte, kam zapadá Škoda Enyaq iV v cenovém kontextu nejlevnější možné Tesly na českém trhu, mluvíme o rozdílu takřka čtvrt milionu korun. Model 3 totiž vychází na minimálně 1.300.200 Kč ve verzi s jedním elektromotorem o výkonu 178 kW, baterií o kapacitě 55 kWh a dojezdem 409 km.

V ceně kolem milionu korun se nabídka elektromobilů na českém trhu nepochybně dále rozroste, především s ohledem na ofenzivu Volkswagenu, který chce s vozy na platformě MEB zaplnit trh. V nejbližší době tedy čekáme crossover ID.4, který by mohl nastoupit s obdobnou cenovkou jako Škoda, a nedávno se již začal vyrábět. Napadá vás nějaký další konkurent? Určitě nám dejte vědět do diskuze.

Škoda Enyaq iV vs. rivalové okolo 1 milionu Kč:
Model Nissan Leaf Hyundai Ioniq  VW
ID.3
Škoda Enyaq iV Kia 
e-Soul
Kia
e-Niro
Tesla Model 3
Největší výkon [kW] 110 100 150 132 100 100 178
Točivý moment [N.m] 320 295 310 310 395  395 375
Kapacita akumulátoru 
[kWh]
40 38,3 58 62 39,2 39,2 55
Dojezd WLTP 
[km]
270 311 420 390 276 289 409
Zrychlení 0-100 km/h [s] 7,9 9,9 7,3 9,0 9,9 9,8 5,6
Max. rychlost [km/h] 144 165 160 160 157 155 225
Max. výkon DC nabíjení [kW]  50 50 100 50 100 100 120
Základní objem kufru [l] 435 357 385 585 315 451 542
Základní
cena [Kč]
937.000 949.990 1.014.900 1.059.900 1.099.980 1.099.980 1.300.200
Všechny údaje a cenovky patří základním specifikacím modelů.

Speciál: Škoda Enyaq iV

Škoda Enyaq iV je první elektromobil automobilky Škoda Auto na modulární platformě MEB. SUV s dojezdem až 500 km na jedno nabití v roce 2020 převzalo po modelu Superb roli vlajkové lodi automobilky a vzniká ve dvou karosářských verzích. Základem je pohon zadních kol, v nabídce jsou i verze s pohonem 4x4 a sportovněji zaměřené provedení RS iV. Světová premiéra proběhla 1. září 2020 v Praze.

První dojmyCenaPrvní test prototypuVnější designInteriérEnyaq iV - význam názvu

Doporučujeme

Články odjinud