| Nové Subaru Outback

 | Nové Subaru Outback

 | Nové Subaru Outback

 | Nové Subaru Outback

 | Nové Subaru Outback

 | Nové Subaru Outback

 | Nové Subaru Outback

 | Nové Subaru Outback

 | Nové Subaru Outback

 | Nové Subaru Outback

 | Nové Subaru Outback

 | Nové Subaru Outback

 | Nové Subaru Outback

 | Nové Subaru Outback

 | Nové Subaru Outback

 | Nové Subaru Outback

 | Nové Subaru Outback

 | Nové Subaru Outback

 | Nové Subaru Outback

 | Nové Subaru Outback

Vůz totiž stojí na platformě SGP, kterou využívají také modely  Impreza  a  XV . Je jedním z důvodů, proč jsou uvedené vozy tak pevné, tuhé a skvěle jezdí, což jsou vlastnosti, které můžeme očekávat také od nového Outbacku.  | Nové Subaru Outback

Vůz totiž stojí na platformě SGP, kterou využívají také modely Impreza a XV. Je jedním z důvodů, proč jsou uvedené vozy tak pevné, tuhé a skvěle jezdí, což jsou vlastnosti, které můžeme očekávat také od nového Outbacku.  | Nové Subaru Outback

Jednak že jde dlouhodobě o jeden z nejprodávanějších modelů značky, ale stál u zrodu trendu zvýšených oplastovaných kombíků, které u nás máme rádi. Už minulá generace byla napěchována moderní bezpečnostní technikou, ta nová šla ale ještě dál.  | Nové Subaru Outback

Jednak že jde dlouhodobě o jeden z nejprodávanějších modelů značky, ale stál u zrodu trendu zvýšených oplastovaných kombíků, které u nás máme rádi. Už minulá generace byla napěchována moderní bezpečnostní technikou, ta nová šla ale ještě dál.  | Nové Subaru Outback

Outback je tady s námi už čtvrt století a jde o jedno z nejdůležitějších aut nejenom pro Subaru, ale také pro celý svět.  | Nové Subaru Outback

Outback je tady s námi už čtvrt století a jde o jedno z nejdůležitějších aut nejenom pro Subaru, ale také pro celý svět.  | Nové Subaru Outback

Na evropskou specifikaci nového Outbacku si však pravděpodobně nějakou tu dobu počkáme. Sedanu Legacy se u nás v nabídce dočkat ani nemáme, jeho „oplastovanou“ kombi variantu bychom ale klasicky očekávali. 

Na evropskou specifikaci nového Outbacku si však pravděpodobně nějakou tu dobu počkáme. Sedanu Legacy se u nás v nabídce dočkat ani nemáme, jeho „oplastovanou“ kombi variantu bychom ale klasicky očekávali. 

Očekávat však máme také použití kvalitnějších materiálů a tedy komfortnější atmosféru na palubě.

Očekávat však máme také použití kvalitnějších materiálů a tedy komfortnější atmosféru na palubě.

Kdy tomu ovšem bude, zatím není jasné. Americká verze Outbacku se naplno odhalí již 17. dubna na autosalonu v New Yorku.

Kdy tomu ovšem bude, zatím není jasné. Americká verze Outbacku se naplno odhalí již 17. dubna na autosalonu v New Yorku.

Velké změny oproti současnému Outbacku pak nastanou rovněž v interiéru, který si z Legacy vypůjčí novou architekturu palubní desky s na výšku umístěným displejem infotainmentu o velikosti 11,6 palce.

Velké změny oproti současnému Outbacku pak nastanou rovněž v interiéru, který si z Legacy vypůjčí novou architekturu palubní desky s na výšku umístěným displejem infotainmentu o velikosti 11,6 palce.

 | Nové Subaru Outback
 | Nové Subaru Outback
 | Nové Subaru Outback
 | Nové Subaru Outback
17
Fotogalerie

Subaru má pro rok 2021 jedinou novinku. V Evropě zůstává i přes vysokou pokutu

Evropský trh není pro japonskou automobilku Subaru prioritní, opustit ho však nehodlá. Pro příští rok plánuje uvedení nové generace modelu Outback na český trh. Elektrifikaci se nevyhne, hybrid však nebude jedinou možností.

V Evropě byste (snad jen s výjimkou Tesly) pravděpodobně nenašli automobilku, pro niž by nástup přísnějších emisních norem nepředstavoval jediný problém. Ve velkém se rozmohla elektrifikace, škrtají se „nepohodlné“ motory a ruku v ruce s tím jde i nezastavitelné zdražování. Do čím dál vyšších cen nových aut se promítají náklady na vývoj čistějších agregátů a samozřejmě emisní pokuty za nadlimitní produkci emisí.

Od příštího roku by měly průměrné emise reálně prodaných nových aut v EU klesnout na hodnotu 95 gramů CO2, což je ale za současných okolností nesplnitelné. Za každý nadlimitní gram emisí výrobci zaplatí pokutu ve výši 95 eur, což je k dnešnímu dni asi 2540 Kč. Mitsubishi zareagovalo poměrně radikálně: ukončilo vývoj evropských specifikací svých modelů a po ukončení jejich životního cyklu se stáhne z Evropy.

Něco takového bychom mohli čekat i od Subaru, pro nějž evropský trh není prioritní. V Evropě se ale chce udržet i proto, že zde má široké zastoupení fanoušků. Subaru v posledním roce elektrifikovalo polovinu své modelové nabídky (motor e-Boxer je aktuálně v modelech Forester, XV a Impreza), setrvání v Evropě se však neobejde beze ztrát. Na konci letošního roku bude ukončen prodej modelů Levorg a BRZ a dealeři budou těžit ze skladových zásob (pro určitý počet skladovek se vztahuje výjimka), na nichž je, pro národ chalupářů možná trochu překvapivě, lépe sporťák BRZ.

O tom, že Subaru BRZ dorazilo na český trh ve finální edici, jsme informovali už dříve. České zastoupení Subaru v předstihu objednalo 43 kusů Final Edition, které plánuje prodat v průběhu letošního a příštího roku. Z původně plánovaných 250 kusů do Evropy nakonec dorazí jen 157 kusů, což Česko v rámci Evropy řadí na špici žebříčku.

Model BRZ se u nás prodává jako housky na krámě (od roku 2014 se u nás prodalo 314 kusů, trend Evropy je 600 kusů za rok), je to ale právě on, který se výrazně založil o nesplnění limitu CO2. Aby Subaru neplatilo pokuty za nadlimitní emise, muselo splnit limit 121,6 gramů CO2, realita v roce 2019 však činila 164 gramů. I kdyby Subaru v Evropě prodávalo jen vozy s motory e-Boxer, limit by nesplnilo, a za to mu hrozí pokuta ve výši zhruba 112 milionů eur (asi 2,9 miliardy Kč). Ani taková pálka ale není překážkou v dalším evropském tažení.

V příštím roce Subaru uvede na český trh jediný model, ale zato ten největší - Outback. Výroba vozů pro náš trh měla původně začít v listopadu letošního roku a první kusy se u nás měly objevit v únoru, všechno se ale nakonec posunulo zhruba o čtvrt roku a s novým outbackem se svezeme nejdříve v květnu. Ani tento model se nevyhne elektrifikaci, podle informaci českého zastoupení Subaru se však nebude jednat o jedinou možnost.

Nový outback dorazí na český trh dva roky po jeho oficiálním představení, což by nás ale vzhledem k situaci ohledně modelu Levorg nemělo nějak zvlášť překvapovat. Vzhledem k tomu, že Subaru Outback šesté generace sdílí technický základ s novou imprezou, lze v Evropě očekávat dvoulitrový hybridní motor e-Boxer. Subaru však zároveň uvádí, že je platforma připravena i na širší možnosti elektrifikace.

Vzhledem k tomu, jak je outback velké a těžké auto, by se nabízel plug-in hybrid, ten by však z ekonomického hlediska dával největší smysl v modelech Forester a XV. Právě ty jsou totiž páteří nabídky Subaru v Evropě. Asi nejméně „pohodlným“ modelem Subaru u nás je Levorg. Moc se neprodává, má vysoké emise a atmosférický motor místo původního turba mu moc nesedí. V Japonsku už byl představen nástupce, zatím se však neví, zda dorazí i k nám. Podobné je to i s kupé BRZ. Druhá generace vznikne, ale jestli se dostane do Evropy, zatím nikdo nedokáže s určitostí říci.

Subaru

Počátky japonského Subaru jsou v roce 1917 ve firmě vyrábějící vojenská letadla. V 50. letech se přejmenovala na současné Fuji Heavy Industries a v roce 1954 vzniklo první auto. V současnosti nese společnost název Subaru Corporation.

Pro Subaru je typické používání motorů typu boxer a pohon všech kol.

Subaru Impreza • Subaru Levorg • Subaru Outback • Subaru Forester • Subaru XV • Subaru BRZ

Doporučujeme

Články odjinud