Že se nemůže SUV z Kvasin uplatnit také na nejtěžší rallye světa? Může, však se na ni také chystá!
Škoda Kodiaq se dostane na Rallye Dakar 2018 díky českému závodnímu týmu Barth Racing. Ten vůz koncernu Volkswagen využil na nejtěžší rallye světa již o jejím uplynulém ročníku, kdy posadil za volant Volkswagenu Tiguan moderátora Vlastu Korce. Ten den za dnem mapoval zákulisí závodu, přičemž o nadcházejícím ročníku bude mít v podstatě tutéž práci. Kodiaq tedy nebude závodit, byť po tratích rychlostních zkoušek čas od času pojede, ani tak to ale nebude mít jednoduché.
Myšlenka Škody Kodiaq v roli doprovodného vozu nevznikla náhodou. „Pátrali jsme, zda někdy v minulosti vůz značky Škoda jel za český tým Dakar, třeba v roli doprovodného auta. A když jsme žádnou takovou informaci nenašli, tak jsme se rozhodli, že je čas to změnit,“ říká šéf týmu Barth Racing Michal Burkoň.
Cílem účinkování Škody Kodiaq na Rallye Dakar je mimo jiné dokázat, že roli doprovodného vozu zvládne i navzdory sériovému stavu. Lišit se budou maximálně tak pneumatiky. Deset tisíc kilometrů dlouho trasu přes Argentinu, Bolívii a Peru odjede exemplář s agregátem 2.0 TDI o výkonu 140 kW, s pohonem všech kol a automatickou převodovkou DSG. Jinými slovy nejsilnější verze nabídky.
Vůz se podívá i do nadmořských výšek okolo 4500 metrů nad mořem, projede solnou plání, bahnem i přes ostré kameny. Celkem velký zápřah na SUV, které běžně vyjede mimo pevný povrch spíše náhodou. Vzhledem k tomu, že totéž už při minulém ročníku Rallye Dakar zvládnul v podstatě stejně vybavený Tiguan, nejsou vyhlídky Škody Kodiaq vůbec špatné.
Podívejte se na snímky Škody Kodiaq pro Dakar v komentované galerii:
Škoda Kodiaq je po modelu Yeti druhé SUV značky Škoda. Využívá koncernovou platformu MQB a vyrábí se v České republice spolu se sesterským SUV Seatu. Kodiaq je první model Škody, který lze objednat v sedmimístném provedení, dostupný je také v provedení sport (RS).
Ceny a výbava • Test Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW • Škoda Kodiaq RS