39
Fotogalerie

BMW 1 M Coupe: Safety Car pro MotoGP

Oficiálním zaváděcím vozem nadcházející sezóny šampionátu MotoGP se stane nejmenší kupé z nabídky BMW, typ 1 M Coupe.

Potvrzeno. Během všech závodů letošního motocyklového mistrovství světa MotoGP se budeme kromě jednostopých strojů setkávat také se Safety Carem v podobě nového špičkového provedení řady BMW 1 M Coupe. Vůz na snímcích je jediným prototypem, který postavili pracovníci oddělení BMW M speciálně pro potřeby šampionátu. Ačkoli bude i tento stroj hrát hlavně úlohu propagační, pánové z BMW M Division neponechali nic náhodě a beze změn ze sériového provedení, jehož prodeje by měly odstartovat již koncem letošního dubna, převzali prakticky pouze motor a pohonné ústrojí.

BMW 1 M Safety Car 20.JPG BMW 1 M Safety Car 14.JPG BMW 1 M Safety Car 15.JPG
BMW 1 M Safety Car 33.JPG BMW 1 M Safety Car 30.JPG BMW 1 M Safety Car 09.JPG

Tento Safety Car je citelně lehčí než jeho produkční vzor, za čímž stojí například použití kapoty z uhlíkových kompozitů, jež navíc dostala nové ventilační mřížky, náhrada bočních a zadních okenních skel za díly z organického skla nebo demontáž zadního sedáku. Konstruktéři z BMW M navíc vyvinuli novou výfukovou soustavu vyrobenou z titanové slitiny, která je lehčí než ta standardní, ale nabízí také svéráznější akustický projev. Mezi další novinky patří instalace nového „lízátka“ pod předním nárazníkem, stavitelné přítlačné křídlo na zádi nebo černě lakované devatenáctipalcové lité ráfky obouvající pneumatiky o rozměru 255/35 vpředu a 285/30 vzadu. Samozřejmostí se stala zástavba varovného osvětlení z LED, jež se nenachází pouze na střeše, ale také za maskou chladiče.

BMW 1 M Safety Car 11.JPG BMW 1 M Safety Car 05.JPG BMW 1 M Safety Car 02.JPG
BMW 1 M Safety Car 34.JPG BMW 1 M Safety Car 35.JPG BMW 1 M Safety Car 36.JPG BMW 1 M Safety Car 32.JPG

Uvnitř nového Safety Caru BMW 1 M Coupe si všimneme ochranné konstrukce za předními sedadly, jejíž stavba nahrazuje zadní sedadla, volantu M potaženého Alcantarou, hasicí soustavy či skořepinových sedadel s šestibodovými bezpečnostními pásy. Podle BMW vůz dostal také nově odladěné pérování s oboustranně stavitelnou charakteristikou tlumení a tvrdšími silentbloky. Posílena byla brzdová soustava, která se vyznačuje zástavbou šestipístkových pevných třmenů.

BMW 1 M Safety Car 24.JPG BMW 1 M Safety Car 25.JPG BMW 1 M Safety Car 28.JPG

Kromě výše popsaného stroje dodá BMW pořadatelům MotoGP i další stroje. V záloze zůstanou další dva vozy Safety Car v podobě upravených typů X6 M a M3, bezpečnostní komisař dostane BMW X5 M a zdravotníci kombík 535i Touring. K dispozici budou také Safety Bikes v podobě motocyklů BMW S 1000 R a HP2 Sport.

BMW 1 M Safety Car 01.JPG BMW 1 M Safety Car 03.JPG BMW 1 M Safety Car 04.JPG
BMW 1 M Safety Car 06.JPG BMW 1 M Safety Car 07.JPG BMW 1 M Safety Car 08.JPG
BMW 1 M Safety Car 10.JPG BMW 1 M Safety Car 12.JPG BMW 1 M Safety Car 13.JPG
BMW 1 M Safety Car 16.JPG BMW 1 M Safety Car 17.JPG BMW 1 M Safety Car 18.JPG
BMW 1 M Safety Car 19.JPG BMW 1 M Safety Car 21.JPG BMW 1 M Safety Car 22.JPG
BMW 1 M Safety Car 23.JPG BMW 1 M Safety Car 26.JPG BMW 1 M Safety Car 27.JPG
BMW 1 M Safety Car 29.JPG BMW 1 M Safety Car 37.JPG BMW 1 M Safety Car 38.JPG BMW 1 M Safety Car 39.JPG BMW 1 M Safety Car 40.JPG
 
  


 

BMW

BMW (zkratka z Bayerische Motoren Werke AG) je německá automobilka, které vznikla v roce 1916. Sídlí v Mnichově. BMW vlastní také značku Mini a patří pod ní i Rolls-Royce Motor Cars.

BMW Řada 1 • BMW Řada 2 • BMW Řada 3 • BMW Řada 4 • BMW Řada 5 • BMW Řada 6/6 GTBMW Řada 7BMW X1 • BMW X2BMW X3BMW X4BMW X5BMW X6BMW X7BMW Z4

Doporučujeme

Články odjinud