Automobilka Daimler oznámila, že Mercedes-Benz třídy S osazený systémem autonomní jízdy Intelligent Drive úspěšně ujel 100 km z Mannheimu do Pforzheimu v podmínkách reálného provozu.
Vůz jel ve stopách Berthy Benz, která přes 125 lety svojí první „dálkovou“ jízdou položila základy moderního automobilismu.
Vůz se na cestě musel vypořádat se semafory, kruhovými objezdy, chodci, cyklisty i kolejovými vozidly. Přestože vzdálenost mezi oběma městy bylo možné překonat rychleji a jednodušeji po dálnici, Daimler se rozhodl pokud možno věrně kopírovat trasu pionýrské jízdy manželky Carla Benze.
„Autonomní vozidla chápeme jako důležitý krok na cestě k ježdění zcela bez nehod,“ řekl šéf Mercedesu Dieter Zetsche. „Přinesou více komfortu a bezpečí všem účastníkům provozu.“
Mercedes zdůrazňuje, že není jeho cílem obírat řidiče o zážitek z řízení. Kdo chce, bude mít možnost chopit se volantu sám i v budoucnu.
Autonomní třída S si musela poradit s přechody pro chodce nebo stojícími překážkami
Jádrem systému Intelligent Drive jsou technologie, které Mercedes už dnes nabízí jako výbavu na přání pro třídu E a třídu S: radarový tempomat Distronic Plus, asistent pro udržování směru Steering Assist a Sto&Go Pilot, který zajišťuje opětovné zastavování a rozjíždění v koloně.
Od dnes prodávané třídy S se experimentální vůz liší vzdáleností objektivů přední stereo kamery, trojicí dlouhovlnných radarů, čtyřmi krátkovlnnými radary a barevnou kamerou pro čtení dopravních značek. Další kamera přibyla i vzadu. Na vytvoření speciální 3D mapy plánované trasy se podílel Technologický institut z Karlsruhe i finská Nokia.
Po celou dobu testu seděl za volantem zkušební řidič připravený zasáhnout, pokud elektronický mozek auta nevyhodnotí situaci správně. Všechny tyto intervence byly zaznamenány pro pozdějí vyhodnocení.
Automobilka chce uvést modely schopné jízdy bez řidiče na trh do roku 2020. Stejnou metu si stanovil rovněž Nissan, jehož autonomní prototypy jsme řídíli – pardon, vlastně neřídili – před dvěma týdny v Kalifornii.