„Čím víc automobilů bude sdílet data, tím více budou silnice bezpečnější. Proto je European Data Task Force tak důležitou inovací. Doufáme, že dostaneme na palubu ještě více partnerů“, okomentoval propojení Malin Ekholm, vedoucí bezpečnostního centra Volvo. Volvo

 „Čím víc automobilů bude sdílet data, tím více budou silnice bezpečnější. Proto je European Data Task Force tak důležitou inovací. Doufáme, že dostaneme na palubu ještě více partnerů“, okomentoval propojení Malin Ekholm, vedoucí bezpečnostního centra Volvo. | Volvo

Zájem projevily i firmy, jako HERE Europe nebo TomTom Traffic. Švédská automobilka se pak do hry zapojí sdílením dat ze svých systémů Hazard Light Alert a Slippery Road Alert. Tyto technologie byly představeny již v roce 2016. Volvo

Zájem projevily i firmy, jako HERE Europe nebo TomTom Traffic. Švédská automobilka se pak do hry zapojí sdílením dat ze svých systémů Hazard Light Alert a Slippery Road Alert. Tyto technologie byly představeny již v roce 2016. | Volvo

Ve hře je již několik evropských výrobců aut a také samozřejmě několik zemí. Namátkou například Nizozemsko, Španělsko, Finsko nebo Německo. Mezi automobilky pak patří BMW, Ford, Mercedes a nyní už i Volvo. Volvo

Ve hře je již několik evropských výrobců aut a také samozřejmě několik zemí. Namátkou například Nizozemsko, Španělsko, Finsko nebo Německo. Mezi automobilky pak patří BMW, Ford, Mercedes a nyní už i Volvo. | Volvo

O tomto tématu se také hodně mluvilo. Cloudový mrak nad všemi silnicemi, který bude sdílet anonymní bezpečnostní data mezi účastníky silničního provozu. Pilotní projekt dostal název European Data Task Force. Volvo

O tomto tématu se také hodně mluvilo. Cloudový mrak nad všemi silnicemi, který bude sdílet anonymní bezpečnostní data mezi účastníky silničního provozu. Pilotní projekt dostal název European Data Task Force. | Volvo

Novinky se máme dočkat ještě před koncem letošního roku. Jde o předpokládaný krok výrobce k počátku rozšíření elektrifikace modelů ve své nabídce.

Novinky se máme dočkat ještě před koncem letošního roku. Jde o předpokládaný krok výrobce k počátku rozšíření elektrifikace modelů ve své nabídce.

O tomto kroku Volva se mluvilo již dříve a nyní jen švédská automobilka potvrzuje, že plně elektrická verze crossoveru XC40 je za dveřmi. 

O tomto kroku Volva se mluvilo již dříve a nyní jen švédská automobilka potvrzuje, že plně elektrická verze crossoveru XC40 je za dveřmi. 

Do roku 2025 by mimo jiné automobilka chtěla, aby celou polovinu jejich globálních prodejů zastávaly právě elektromobily.

Do roku 2025 by mimo jiné automobilka chtěla, aby celou polovinu jejich globálních prodejů zastávaly právě elektromobily.

Elektrické XC40 tak bude prvním čistě elektrickým vozem v nabídce, a přesněji druhým elektromobilem pod střechou Volvo Car Group.

Elektrické XC40 tak bude prvním čistě elektrickým vozem v nabídce, a přesněji druhým elektromobilem pod střechou Volvo Car Group.

Bohužel, k elektrickému Volvu XC40 nám zatím automobilka neposkytuje žádné zásadní technické informace. 

Bohužel, k elektrickému Volvu XC40 nám zatím automobilka neposkytuje žádné zásadní technické informace. 

Zřejmě ale bude zachována koncepce pohonu předních kol a podle spekulací by měla elektrická XC40 na jedno nabití zvládnout ujet až 500 kilometrů.

Zřejmě ale bude zachována koncepce pohonu předních kol a podle spekulací by měla elektrická XC40 na jedno nabití zvládnout ujet až 500 kilometrů.

Značka Polestar, která pod Volvo spadá, totiž nedávno představila svůj vlastní dostupnější elektromobil s označením 2. Více jsme o něm psali během autosalonu v Ženevě.

Značka Polestar, která pod Volvo spadá, totiž nedávno představila svůj vlastní dostupnější elektromobil s označením 2. Více jsme o něm psali během autosalonu v Ženevě.

...přičemž další možností bude motorizace T4 Twin Engine nejspíše kombinující elektrickou pomoc s dvoulitrovým čtyřválcem.

...přičemž další možností bude motorizace T4 Twin Engine nejspíše kombinující elektrickou pomoc s dvoulitrovým čtyřválcem.

V nabídce XC40 pak elektromobil doplní nové varianty s plug-in hybridním pohonem. Již minulý rok Volvo v Číně předvedlo verzi T5 Twin Engine s 1,5litrovým tříválcem a elektromotorem...

V nabídce XC40 pak elektromobil doplní nové varianty s plug-in hybridním pohonem. Již minulý rok Volvo v Číně předvedlo verzi T5 Twin Engine s 1,5litrovým tříválcem a elektromotorem...

S rychlostí, jakou Volvo ohlašuje další a další opatření pro zvýšení bezpečnosti v autech, bychom se ale nedivili, kdybychom se takového systému dočkali právě v jeho modelech.

S rychlostí, jakou Volvo ohlašuje další a další opatření pro zvýšení bezpečnosti v autech, bychom se ale nedivili, kdybychom se takového systému dočkali právě v jeho modelech.

Volitelnou výbavu ve formě kamer monitorujících řidiče chce Volvo nabídnout v nových modelech už v roce 2020.

Volitelnou výbavu ve formě kamer monitorujících řidiče chce Volvo nabídnout v nových modelech už v roce 2020.

V době kyberzločinů však kritici vidí možné zneužití technologie.

V době kyberzločinů však kritici vidí možné zneužití technologie.

Technologie už přitom dříve narazila na kritiku zmiňující další krok k ještě rozsáhlejšímu sledování veřejnosti. Volvo však ubezpečovalo, že pořizované záběry budou anonymní a nebudou s nikým sdíleny. 

Technologie už přitom dříve narazila na kritiku zmiňující další krok k ještě rozsáhlejšímu sledování veřejnosti. Volvo však ubezpečovalo, že pořizované záběry budou anonymní a nebudou s nikým sdíleny. 

Nelze přitom nemyslet i na možnost automatického kontaktování policie v případě detekce opilého řidiče. Ostatně o podobných systémech jsme slyšeli už dříve od jiných značek a společností. 

Nelze přitom nemyslet i na možnost automatického kontaktování policie v případě detekce opilého řidiče. Ostatně o podobných systémech jsme slyšeli už dříve od jiných značek a společností. 

V jiných případech by autonomní systémy alespoň zabránily možné nehodě vozu a například bezpečně snížily jeho rychlost až do úplného zastavení u krajnice.

V jiných případech by autonomní systémy alespoň zabránily možné nehodě vozu a například bezpečně snížily jeho rychlost až do úplného zastavení u krajnice.

Možná jsme tedy více než blízko realitě, kdy systém vozu zabrání opilému řidiči v samotném nastartování auta a vydání se do provozu. 

Možná jsme tedy více než blízko realitě, kdy systém vozu zabrání opilému řidiči v samotném nastartování auta a vydání se do provozu. 

Již v lednu Volvo ohlásilo myšlenku kamerového systému v kabinách svých vozů, který by sledoval chování a přesněji zdravotní stav řidiče.

Již v lednu Volvo ohlásilo myšlenku kamerového systému v kabinách svých vozů, který by sledoval chování a přesněji zdravotní stav řidiče.

Nyní to vypadá, že automobilka chce stejnou technologii využít i pro boj s opilými za volantem.

Nyní to vypadá, že automobilka chce stejnou technologii využít i pro boj s opilými za volantem.

Zájem projevily i firmy, jako HERE Europe nebo TomTom Traffic. Švédská automobilka se pak do hry zapojí sdílením dat ze svých systémů Hazard Light Alert a Slippery Road Alert. Tyto technologie byly představeny již v roce 2016. Volvo
Ve hře je již několik evropských výrobců aut a také samozřejmě několik zemí. Namátkou například Nizozemsko, Španělsko, Finsko nebo Německo. Mezi automobilky pak patří BMW, Ford, Mercedes a nyní už i Volvo. Volvo
O tomto tématu se také hodně mluvilo. Cloudový mrak nad všemi silnicemi, který bude sdílet anonymní bezpečnostní data mezi účastníky silničního provozu. Pilotní projekt dostal název European Data Task Force. Volvo
Novinky se máme dočkat ještě před koncem letošního roku. Jde o předpokládaný krok výrobce k počátku rozšíření elektrifikace modelů ve své nabídce.
22
Fotogalerie

Volvo opět zvyšuje bezpečnostní standardy. Vozy si teď budou povídat

Nemůžete s nimi jezdit dvě stě, monitorují váš zdravotní stav a teď už si spolu budou i povídat. Volva ze své vize jen tak neustoupí.

Volvo a bezpečnost, to je nerozlučná dvojka. Automobilka, která se řadí ke špičce v ochraně posádky, se chce stále držet titulu pionýra bezpečnostních systémů. Svůj post se nyní snaží potvrdit dalším inovativním systémem, o kterém se dosud jen mluvilo.

Půjde o varování před kluzkým povrchem nebo jiná nebezpečí na silnici, která si budou švédské vozy mezi sebou posílat pomocí cloudové sítě. Systémem bude vybaveno každé nové Volvo a lze jej zpětně doinstalovat i do starších modelů. Již funguje ve Švédsku a Norsku, nyní bude pokrývat celou Evropu.

Systém bude prozatím fungovat pouze v bezpečné galaxii jménem Volvo. Sdílení dat s ostatními značkami je předmětem diskuze. Švédská automobilka ale nabádá ostatní výrobce, aby spolu tato data, která mají pomáhat bezpečnosti na silnici, sdíleli.

„Čím více vozidel bude v reálném čase sdílet bezpečnostní informace, tím vyšší bezpečnost bude na silnicích. Doufáme v navázání další spolupráce s partnery, kteří sdílejí náš závazek k bezpečnosti,“ řekla Malin Ekholm, ředitelka centra bezpečnosti automobilky Volvo Cars.

V předstihu varovat před nebezpečím na silnici bude určitě vítaným asistentem. Ať už půjde o ledovku na silnici nebo o odstavené vozidlo. Otázkou teď zůstává, kdy spolu začnou v této inovaci komunikovat i ostatní výrobci.

Volvo

Volvo je švédský výrobce osobních a nákladních automobilů, autobusů a stavebních strojů. Vznikl v roce 1915, od 1944 používá současný název.

V roce 1999 Volvo prodalo svoji divizi osobních automobilů Fordu. Ten ji v roce 2010 postoupil čínské společnosti Geely Automobile.

Volvo S90 • Volvo S60 • Volvo V60 • Volvo XC90 • Volvo XC60 • Volvo XC40

Doporučujeme

Články odjinud