25
Fotogalerie

Tato auta opustila český trh, jinde se však stále dobře prodávají

Vybrali jsme šest aut a modelových řad, které předčasně opustily český automobilový trh, přitom v zahraničí se stále nabízejí.

Přiznejme si, že český automobilový trh není ten největší na světě. Pokud se tedy některé modely prodávají v roční bilanci spíše po jednotkách kusů, je těžké je na trhu nadále držet. Pokud neuspěje celá značka, v naší malé kotlině se nevyplatí držet rovnou celé zastoupení.

Ve většině případů je odchod modelů spjat právě s koncem českého zastoupení, avšak najdou se i samostatné modely, které se v Čechách již prodávat nevyplatilo, přitom v zahraničí jsou stále k mání. Zde je ukázka některých z nich:

Citroën Nemo a Peugeot Bipper

Nejmenší dodávka s dvojitým šípem vstoupila na český trh v roce 2008. V rámci spolupráce s Fiatem se jednalo o sourozence Fiatu Fiorino a také Peugeotu Bipper. 

bipper-van-hero1.jpgpeugeot-bipper-hdi-06.jpgVA_ec0a77a5901540f1b2d4e32d93a9fdf4.jpg

Zatímco Itala v Česku ještě pořídíte, oba Francouzi se před rokem z tuzemska stáhli. Miniaturní dodávka, která se prodávala i v osobní verzi, zjevně v Čechách nezaujala především proto, že u nás tolik měst s úzkými uličkami, kam se s Jumperem prostě nevejdete, není. V takové domácí Francii je situace jiná, proto se zde všechny zmíněné vozy stále prodávají.

Dodge Journey

Dodge Journey, střední MPV s prvky crossoveru, spatřil světlo světa na frankfurtském autosalonu v roce 2008. Krátce na to se objevil i u nás. Jako součást evropské strategie automobilky, která zahrnovala i modely Caliber či Nitro.

dodge-journey-08.jpg2017-dodge-journey-gallery2.jpg.image.1440.jpg2016_dodge_journey_4dr-suv_crossroad_i_oem_1_717.jpg

Naproti Evropanům šel i s dvoulitrovým dieselem. Pod zkratkou CRD se však skrýval nepříliš kultivovaný agregát 2,0 TDI od Volkswagenu. Příliš velký úspěch v Čechách nezaznamenal, v roce 2011 se tak přestává prodávat, protože zastoupení Dodge opouští Česko.

Ve stejném roce se u nás objevuje Fiat Freemont, blízký příbuzný z koncernu FCA. Ani ten už však v nabídce nefiguruje. Auto, které jinde stále seženete, je Journey. Svůj osmý rok kroutí ve Spojených státech, kde se díky malým faceliftům stále drží v kondici. Modely Nitro a Caliber již nejsou v nabídce ani za oceánem.

DS 3 Cabrio

Stylová DS3 je největším úspěchem velmi krátké historie značky DS. Relativně vysokým prodejním číslům se nelze divit, konkurent Mini má styl a dobře jezdí.

Citroen-DS3-2016-Update-Cabriolet.jpgnewds3_12.jpgCitroen-DS3-2016-Update-Interior.jpg

Poměrně často jej lze spatřit i v Čechách, kde to malé vozy nemají nejjednodušší, zejména v třídveřové konfiguraci. Kdy jste ale naposledy viděli verzi s částečně plátěnou střechou, která se na českém trhu objevila v roce 2013? 

Cabrio již v Česku neseženete, například v sousedním Německu však ano. Osmiletý model s pevnou střechou však svou kariéru nadále pokračuje i u nás. S podstatně levnějším a hlavně žhavě novým modelem C3 to ale ve svém důchodu nemá vůbec jednoduché.

Modelová řada Infiniti

V roce 2009 vstoupila luxusní odnož Nissanu na český trh. Modelová řada sedanu G37 a SUV EX37 či FX37 však nabízela vozy šité na míru Američanům, nikoli Evropanům. 

inq320_5718ac266c8e0.jpginq340_5718ac28bd1fe.jpginq522_5718ac2a64438.jpg

inq542_5718ac2b2258d.jpginq720_5718ac2c64834.jpginq740_5718ac2d93a24.jpg

inqx520_5718ac2ee1c3d.jpginqx540_5718ac2f4544f.jpginqx724_5718ac30abd11.jpg

inqx742_5718ac3151bb2.jpg

To změnila evoluce modelů, a také dieselové motory od aliančně spřízněného mercedesu. V České republice existoval jediný showroom. Dealer v pražských Průhonicích však v loňském roce skončil, což znamenalo konec japonské "prémiovky" v České republice.

Do našeho výčtu tedy patří celá řada nadějných modelů, které již u nás nepořídíme. Zpráva o konci Infiniti u nás přišla v době expanze značky, která se začala více orientovat na Evropu. Utnul se prodej hatchbacku Q30, sportovního sedanu střední třídy Q50, luxusního Q70 a dvojice nestárnoucích SUV QX50 a QX70, které byly i u tehdejší české premiéry značky.

Hyundai Veloster

Korejské kupé se třemi bočními dveřmi se představilo už na přelomu roku 2011 a 2012. Po dvou letech však vypadlo z nabídky českého dovozce, stejně jako jej již neseženete ve Velké Británii.

2017-hyundai-veloster-review-640x392_1_orig.jpg2017-Hyundai-Veloster-Turbo-Rear.jpg2017-Hyundai-Veloster-Turbo-Redesign1.jpg

K dostání je přitom například v sousedním Německu. Prodeji vozu nepomohla ani ostřejší verze Turbo. Jedná se o dalšího "exota", se kterým se v českých showroomech již nesetkáte.

Lancia Ypsilon

Sergio Marchionne, šéf koncernu FCA, dal při velkých změnách černého Petra Lancii. Slavná značka byla odsunuta pouze do své domoviny - Itálie. Po přejmenovaných chryslerech nyní nabízí pouze jeden model - Ypsilon.

Lancia-Ypsilon-2016MY-0.jpglancia-ypsilon-momodesign-2.jpgLancia-Ypsilon-Interior-1.jpg

V Čechách byla "ypsilonka" druhé generace k dispozici od roku 2011. Vydržela zde jen tři roky, právě v roce 2014 se totiž odstěhovala do Itálie. Ypsilon však dokonale naplňuje ideu tohoto článku. Ve své domovině totiž stále slaví velký úspěch - v loňském roce to bylo třetí nejprodávanější auto, přitom ještě v roce 2015 mu patřila druhá příčka.

Doporučujeme

Články odjinud