Už jsme si zvykli na luxusní salónky, které svým majitelům poskytují dlouhé limuzíny. Ale úroveň, s jakou Bentley přistoupil k nové verzi Bentaygy je naprosto dechberoucí.
Dalo by se říci, že takovou pozornost komfortu cestujícím vzadu snad ještě nikdo nevěnoval. Možná někoho zarazí, že si značka pro prezentaci nových technologií nevybrala limuzínu Flying Spur, ale měla k tomu dobrý důvod. Právě Bentayga stojí za rapidním prodejním růstem, který loni dosáhl 31 %. Ze 14.659 vozů tvořilo třetinu právě luxusní SUV. To je dostatečný argument.
Nemálo klientů má vlastního řidiče a prostor vzadu využívá jako místo k práci i odpočinku. A někteří mohou mít problém s klouby při nastupování do nízké limuzíny. Automobilku tak napadlo nabídnout jim Bentaygu s prodlouženým rozvorem na 3175 mm (+180 mm). Celková délka tedy narostla na 5322 mm, ale díky natáčecí zadní nápravě se podařilo zmenšit průměr otáčení na 11,8 m. To je o 7 procent méně než u klasické verze.
Veškerý nárůst délky šel ve prospěch zadních cestujících, které po otevření dveří ohromí hned dvě novinky. Bentley vyvinul speciální osvětlení výplní dveří, kdy světlo 22 diod prosvítá skrze perforovanou kůži. Stejný detail je použit také vpředu, kde byl počet diod omezen na 12. S prodlouženou verzí slaví premiéru elektrické zavírání zadních dveří. Ty mají navíc vyhřívané loketní opěrky, stejně jako ty uprostřed.
To pravé opojení však přichází teprve po vyjetí na cestu. Zadní sedadlo lze nastavit 22 různými způsoby a v relaxační poloze se dokáže sklopit o 40°. Z předního sedadla se současně vyklopí kůží čalouněná opěrka nohou. Volbou módu Business se vše opět vrátí do základní polohy a majitel může nerušeně pracovat.
O pohodu na palubě se stará mimořádně chytrá klimatizace, která je schopná automaticky měnit nastavení v závislosti na teplotě cestujícího. Senzory v sedadlech automaticky měří vlhkost jeho zad, takže si nepropotí oblíbenou košili. Sedadlo také snímá polohu těla a automaticky přizpůsobuje svůj tvar v šesti zónách disponujících 177 různými úrovněmi tlaku. Jednotlivé fáze se dokážou během tří hodin měnit.
Kromě prodlouženého rozvoru se nová Bentayga odlišuje designem přední masky a exkluzivními 22palcovými koly s deseti paprsky. Během vývoje bylo použito 2500 nových součástek. Naopak stejný zůstal dvakrát přeplňovaný osmiválec o objemu 4.0 litru. S výkonem 524 koní a točivým momentem 770 Nm rozjede Bentaygu na 290 km/h a na stovku akceleruje 4,6 sekundy. Zajímavé je, že nepadlo ani slovo o větší W12.
Jestli jste se rozhodli nakonfigurovat vlastní prodlouženou Bentaygu, čeká vás náročný proces. Díky novým prvkům se možnosti rozšířily na 24 miliard kombinací. Dodávky prvním zákazníkům odstartují koncem tohoto roku, ale pouze na některých trzích.