Se starými klasikami, které vymění své spalovací motory za elektrická ústrojí, se budeme nejspíše v budoucnu setkávat mnohem častěji. | Chevrolet Performance K5 Blazer EV Zdroj: Chevrolet

Se starými klasikami, které vymění své spalovací motory za elektrická ústrojí, se budeme nejspíše v budoucnu setkávat mnohem častěji. | Chevrolet Performance K5 Blazer EV | Zdroj: Chevrolet

I proto se divize Chevrolet Performance rozhodla v rámci letošní on-line výstavy úpravců SEMA360 předvést starý model K5 Blazer vybavený elektrickým ústrojím eCrate. | Chevrolet Performance K5 Blazer EV Zdroj: Chevrolet

I proto se divize Chevrolet Performance rozhodla v rámci letošní on-line výstavy úpravců SEMA360 předvést starý model K5 Blazer vybavený elektrickým ústrojím eCrate. | Chevrolet Performance K5 Blazer EV | Zdroj: Chevrolet

Stejně jako nyní Chevrolet nabízí volně k prodeji své spalovací motorizace, zanedlouho tak bude dostupné úpravcům i ústrojí pocházející z elektrického modelu Bolt. | Chevrolet Performance K5 Blazer EV Zdroj: Chevrolet

Stejně jako nyní Chevrolet nabízí volně k prodeji své spalovací motorizace, zanedlouho tak bude dostupné úpravcům i ústrojí pocházející z elektrického modelu Bolt. | Chevrolet Performance K5 Blazer EV | Zdroj: Chevrolet

Starý Blazer z roku 1977 tedy zahodil původní 6,6litrový V8 o síle 130 kW (177 koní) a na místo přišel elektromotor s výkonem 150 kW (204 koní) a baterie o kapacitě 60 kWh. | Chevrolet Performance K5 Blazer EV Zdroj: Chevrolet

Starý Blazer z roku 1977 tedy zahodil původní 6,6litrový V8 o síle 130 kW (177 koní) a na místo přišel elektromotor s výkonem 150 kW (204 koní) a baterie o kapacitě 60 kWh. | Chevrolet Performance K5 Blazer EV | Zdroj: Chevrolet

Elektromotor spolupracuje kromě nové čtyřstupňové automatické převodovky s původním rozvodovým ústrojím vozu, takže Blazeru zůstává i pohon všech kol. | Chevrolet Performance K5 Blazer EV Zdroj: Chevrolet

Elektromotor spolupracuje kromě nové čtyřstupňové automatické převodovky s původním rozvodovým ústrojím vozu, takže Blazeru zůstává i pohon všech kol. | Chevrolet Performance K5 Blazer EV | Zdroj: Chevrolet

Co se týče zástavby samotné baterie, zde prostorná „Amerika“ částečně ztrácí na praktičnosti, jelikož své místo našel modul v zavazadlovém prostoru vozu. | Chevrolet Performance K5 Blazer EV Zdroj: Chevrolet

Co se týče zástavby samotné baterie, zde prostorná „Amerika“ částečně ztrácí na praktičnosti, jelikož své místo našel modul v zavazadlovém prostoru vozu. | Chevrolet Performance K5 Blazer EV | Zdroj: Chevrolet

Chevrolet Performance do Blazeru namontoval i nové řízení s elektrickým posilovačem, elektrické čerpadlo pro funkci původního brzdového systému a nutné změny byste našli i na palubní desce... | Chevrolet Performance K5 Blazer EV Zdroj: Chevrolet

Chevrolet Performance do Blazeru namontoval i nové řízení s elektrickým posilovačem, elektrické čerpadlo pro funkci původního brzdového systému a nutné změny byste našli i na palubní desce... | Chevrolet Performance K5 Blazer EV | Zdroj: Chevrolet

...kde například originální ukazatel paliva nyní zobrazuje stav nabití baterie. Dojezd elektrické klasiky automobilka neuvádí, v Boltu nicméně ústrojí zajišťuje až 417 km. Více v článku... | Chevrolet Performance K5 Blazer EV Zdroj: Chevrolet

...kde například originální ukazatel paliva nyní zobrazuje stav nabití baterie. Dojezd elektrické klasiky automobilka neuvádí, v Boltu nicméně ústrojí zajišťuje až 417 km. Více v článku... | Chevrolet Performance K5 Blazer EV | Zdroj: Chevrolet

I proto se divize Chevrolet Performance rozhodla v rámci letošní on-line výstavy úpravců SEMA360 předvést starý model K5 Blazer vybavený elektrickým ústrojím eCrate. | Chevrolet Performance K5 Blazer EV Zdroj: Chevrolet
Stejně jako nyní Chevrolet nabízí volně k prodeji své spalovací motorizace, zanedlouho tak bude dostupné úpravcům i ústrojí pocházející z elektrického modelu Bolt. | Chevrolet Performance K5 Blazer EV Zdroj: Chevrolet
Starý Blazer z roku 1977 tedy zahodil původní 6,6litrový V8 o síle 130 kW (177 koní) a na místo přišel elektromotor s výkonem 150 kW (204 koní) a baterie o kapacitě 60 kWh. | Chevrolet Performance K5 Blazer EV Zdroj: Chevrolet
Elektromotor spolupracuje kromě nové čtyřstupňové automatické převodovky s původním rozvodovým ústrojím vozu, takže Blazeru zůstává i pohon všech kol. | Chevrolet Performance K5 Blazer EV Zdroj: Chevrolet
8
Fotogalerie

Chevrolet udělal z klasického Blazeru elektromobil. S praktičností má ale problém

Přestavby klasických vozů na elektromobily jsou stále populárnější. S přehlídkou možností své techniky tak nyní přichází i sám Chevrolet.

Se starými klasikami, které vymění své spalovací motory za elektrická ústrojí, se budeme nejspíše v budoucnu setkávat mnohem častěji. I proto se divize Chevrolet Performance rozhodla v rámci letošní on-line výstavy úpravců SEMA360 předvést starý model K5 Blazer vybavený elektrickým ústrojím eCrate.

Stejně jako nyní Chevrolet nabízí volně k prodeji své spalovací motorizace, zanedlouho tak bude dostupné úpravcům i ústrojí pocházející z elektrického modelu Bolt. Starý Blazer z roku 1977 tedy zahodil původní 6,6litrový V8 o síle 130 kW (177 koní) a na místo přišel elektromotor s výkonem 150 kW (204 koní) a baterie o kapacitě 60 kWh.

Elektromotor spolupracuje kromě nové čtyřstupňové automatické převodovky s původním rozvodovým ústrojím vozu, takže Blazeru zůstává i pohon všech kol. Co se týče zástavby samotné baterie, zde prostorná „Amerika“ částečně ztrácí na praktičnosti, jelikož své místo našel modul v zavazadlovém prostoru vozu.

Chevrolet Performance do Blazeru namontoval i nové řízení s elektrickým posilovačem, elektrické čerpadlo pro funkci původního brzdového systému a nutné změny byste našli i na palubní desce, kde například originální ukazatel paliva nyní zobrazuje stav nabití baterie. Dojezd elektrické klasiky automobilka neuvádí, v Boltu nicméně ústrojí zajišťuje až 417 km.

Čistě z pohledu na exteriér byste kromě chybějícího výfuku Blazeru elektrické ústroji asi nehádali. Klasický styl terénních Chevroletů z přelomu 70. a 80. let, který nedávno vlastní cestou uctila i japonská Mitsuoka úpravou Toyoty RAV4, totiž inženýři vozu ponechali. Na baterky uvnitř tak výrazněji upozorňuje jen oranžově zvýrazněná písmena EV v odznaku Chevrolet na zádi.

Chevrolet

Chevrolet byl založen v roce 1911 v Detroitu. Od roku 1918 je součástí skupiny General Motors, kde byl v pozici konkurenta Fordu T.

V Evropě se pod značkou Chevrolet prodávají především vozy Daewoo. Značky Corvette a Cadillac jsou distribuovány odděleně.

Chevrolet Spark • Chevrolet Aveo • Chevrolet Cruze • Chevrolet Malibu • Chevrolet Trax

Doporučujeme

Články odjinud