Citroën oficiálně představil nové provedení svého stěžejního modelu C4. Nabídne nový vzhled, techniku a znovu konvenční interiér.
Jak jsme u francouzských značek zvyklí, těšit se můžeme i na řadu novátorských elektronických systémů. Ačkoli se marketing Citroënu poslední dobou snaží spíše zdůrazňovat nové modely „luxusní“ řady DS, ani uživatelé konvenčních modelů nemají být ochuzeni, což je patrné již při prvním pohledu na karoserii nového typu C4 s artilerií chromovaných doplňků a členitými světlomety. Vzadu si všimneme populárního střešního spoileru nebo propracovaných a svisle dělených sdružených svítilen. Členitou karoserii zdobí řada různých prolisů i z obrysu citelně vystupující zpětná zrcátka, najdeme zde řadu motivů ze současných modelů C5 a C3.
V porovnání s dosavadním provedením je nový Citroën C4 ve všech směrech větší, délka nabyla o 50 mm na 4 330 mm, šířka o 20 mm na 1 790 mm a výška o 30 mm na 1 490 mm, což ocení zvláště cestující na zadních sedadlech. Modifikací dveří se zlepšil přístup do interiéru, zavazadlový prostor má v základní konfiguraci objem 408 litrů a je lépe využitelný díky upraveným podběhům a nižší nákladové hraně.
Prostor pro cestující se vyznačuje robustním volantem, doplňky s metalizovaným povrchem a přepracovanou středovou konzolí. Před volantem se nachází nový přístrojový štít s širokou paletou konfigurace (vrátil se tedy nejen na konvenční místo, ale přivítal zpět i analogové ukazatele) a na palubě najdeme též soustavu eTouch, jež sleduje řidičovy zvyky a hlídá hospodárnost provozu. Za příplatek budou k dispozici sedadla s masážní funkcí, panoramatické střešní okno nebo systém hlídání mrtvého úhlu.
Pod kapotou se budou nacházet decentně modernizované zážehové a vznětové jednotky s přeplňováním. Novinkou je dieselová varianta C4 Hybrid e-HDi poháněná motorem s objemem 1,6 l produkující zprvu 109 a později jen 99 gramů CO2 na kilometr jízdy. Tato verze se má vyznačovat regenerativním bržděním, řízeným zhášením motoru na křižovatkách a pneumatikami Michelin se sníženým valivým odporem. Příznivci konvenčních pohonných soustav mohou vybírat ze zážehových motorů s výkony od 95 do 156 koní (72 až 115 kW) a vznětových jednotek naladěných v rozmezí od 92 do 150 koní (68 až 110 kW).
Novinka svoji premiéru oslaví na pařížském autosalonu a prodávat se začne hned poté. U nás se na novou C4 můžeme těšit na přelomu letošního a příštího roku.
Citroën C4 2011