Přeplňovaný tříválcový „litr“ z rodiny EcoBoost nahrazuje poslední atmosféricky plněný motor v nabídce řady Ford Focus.
A je to zde, „foukaná“ právě plně pozřela další oběť. Tentokrát jí je modelová řada Ford Focus. Stávající, atmosféricky plněný čtyřválec 1,6 Duratec Ti-VCT, dodávaný ve výkonových verzích 85, 105 a 125 koní (63, 77, 92 kW) zůstává zatím v nabídce, ale během několika týdnů má být plně nahrazen novým tříválcem 1,0 EcoBoost o výkonu 125 koní (92 kW).
V ceníku českého importéra zatím figuruje pouze tato varianta s točivým momentem 200 Nm v rozmezí od 1 400 do 4 500 ot./min. V pětidveřové karoserii hatchback s ní Ford Focus v kombinaci s šestistupňovou, manuálně řazenou převodovkou zrychlí z klidu na 100 km/h za 11,3 s a dosáhne rychlosti 193 km/h při průměrné kombinované spotřebě 5,0 l/100 km, což je o 0,9 l/100 km méně než u „šestnáctistovky“ Ti-VCT.
Se zbytkem verzí 1,6 Ti-VCT se záhy vypořádá slabší provedení „litříku“ s výkonem 100 koní (74 kW) a průměrnou spotřebou 4,8 l/100 km. Jednotka 1,0 EcoBoost se stává třetí pohonnou jednotkou z generace EcoBoost po verzích 1,6 a 2,0 EcoBoost, s nimiž jsme se již setkali v testech vozů Ford Focus 1,6 EcoBoost a Ford Mondeo 2,0 EcoBoost, ve kterých najdete také odkazy k samostatným článkům o motorech EcoBoost.
Ford Focus s motorem 1,0 EcoBoost nahradí atmosférické "šestnáctistovky"
Novinka se vyznačuje celohliníkovou konstrukcí, kompaktní stavbou, „inovativním setrvačníkem působícím jako tlumič vibrací“, přímým vstřikováním benzínu, přeplňováním turbodmychadlem a plně proměnným časováním ventilů Twin Independent Variable Camshaft Timing (Ti-VCT). Za pozornost stojí, že byla zkonstruována v britských vývojových střediscích v Duntonu a Dagenhamu.
Nový tříválec Ford 1,0 EcoBoost
Vozy Ford Focus s motorem 1,0 EcoBoost se v Evropě začnou prodávat během února. Tyto jednotky se pak záhy objeví také v dalších modelových řadách Fordu včetně C-Max/Grand C-Max a připravovaného malého MPV Ford B-Max.
Třetí generace Fordu Focus je koncipována jako globální: prakticky stejný model se prodává v Evropě, Americe i Asii. Vznětové motory TDCi a karoserie kombi jsou ale vyhrazeny jen evropským zákazníkům.
Nástupce byl představen 10. dubna 2018 v Londýně. Stojí na zbrusu nové platformě, slibuje větší vnitřní prostor a zejména zcela nové motory. Vedle známých výbavových linií zahrnuje nabídka také luxusní Vignale i off-roadově založenou verzi Active s větší světlou výškou.
Nová generace • Ford Focus ST • Minitest Ford Focus Active 2.0 EcoBlue AT • Hybridní verze • 2.0 TDCi vs. 2.3 EcoBoost