Automobilky se začínají zajímat o íránský trh po uvolnění sankcí

Automobilky se začínají zajímat o íránský trh po uvolnění sankcí

Automobilový průmysl v Íránu by mohl zažít novodobý boom. Po té, co byly uvolněny ekonomické sankce v reakci na omezení zbrojení a nukleárního programu Íránu, se uvolňuje i trh s náhradními díly a osobními auty.

Zatímco v roce 2011 bylo v Íránu vyrobeno přes 1,6 milionu aut, v roce 2012 výroba spadla na milion vozů a v roce 2013 dokonce na 743 000 aut. Průmysl byl ochromen a o práci přišlo asi 100 000 lidí, píší AutoNews.

Analytici z IHS Automotive předpovídají, že už během příštího roku by se výroba aut mohla vrátit na hodnotu 1,6 milionu aut ročně a historická hodnota dva miliony vyrobených aut za rok prý není nereálná.

Na jindy tradiční výrobce jako Peugeot a Renault nyní čeká silná konkurence čínských automobilek. Sankce totiž pomohly Číně, která zůstala největším ekonomickým partnerem Íránu a to se projevilo i na prodejích aut. Nejvíce si v Íránu polepšily čínské značky Chery a Lifan. Analytici ale očekávají, že se ekonomika Íránu rychle po zrušení sankcí oživí a zákazníci začnou znovu preferovat luxusní zboží a tedy i automobilky s prestižnějším jménem.

Koncern PSA nyní drží v Íránu zhruba 30% podíl na trhu především díky montáži letitých modelů Peugeot 405 a Peugeot 206 z náhradních dílů. PSA má ale v plánu znovu rozjet výrobu ve velkém a chce modernizovat výrobní závody. Renault plánuje obnovit výrobu sedanu Logan.

Doporučujeme

Články odjinud