5
Fotogalerie

Brabus ztratil svého šéfa. Prof. h.c. Bodo Buschmann zemřel ve věku 62 let

Dnes světoznámou společnost Brabus založil teprve ve 22 letech a skrze značku Startech upravoval kromě Mercedesů také auta značek Aston Martin, Bentley, Jaguar, Land Rover či Maserati.

Jméno Bodo Buschmann není příliš známé. Když se ale řekne Brabus, zorientuje se i většina z těch méně znalých. Tato firma vznikla v roce 1977, když bylo Buschmannovi pouze dvaadvacet. Chtěl si nechat upravit své auto, většina tehdy dostupných firem však nedokázala naplnit jeho očekávání.

Rozhodl se proto v Bottropu (ležícím v západní části Severního Porýní-Vestfálska) založit svou vlastní společnost, a protože podle německých zákonů tak mohli učinit nejméně dva lidé, přibral do nového podniku spolužáka a kamaráda Klause Brackmana.

Právě z počátečních písmen jejich příjmení BRAckman – BUSchmann vzniklo jméno, které má dnes slušný zvuk v celém automobilovém světě. Zajímavé na tom navíc je, že Brackman zájem o přestavby aut příliš neprojevil, takže svůj podíl prodal Buschmannovi za v přepočtu asi dva a půl tisíce korun a začal pracovat jako právník.

První ohlas si značka Brabus vydobyla úpravami dávného předchůdce třídy S vyráběným pod kódovým označením W126 a patřičný respekt budil také Mercedes 190 E, kterému v Bottropu v roce 1984 implantovali pod přední kapotu pětilitrový vidlicový osmiválec o výkonu 290 koní.

Buschmann se však neorientoval pouze na prosté zvyšování výkonů. V polovině osmdesátých let jeho firma optimalizovala karoserii tehdejší třídy E (přesněji řečeno typové řady W124) do té míry, že z toho byl světový rekord v koeficientu aerodynamického odporu Cw 0,26.

Pak už to šlo rychleji. Do „Éčka“ s přezdívkou masařka se díky Brabusu dostal motor V12 a byla z toho nejrychlejší limuzína na světě schopná jezdit s pořádně přišlápnutým plynem až 330 kilometrů v hodině a v tomto trendu firma pokračovala zvesela dál. Dnes prodává modely Rocket, Widestar a další s výkonem až 900 koní a točivým momentem 1500 Nm.

Brabus byl považován za nejváženějšího konkurenta AMG, který nakonec skončil přímo v rukou Mercedesu, nicméně i Buschmann měl s třícípou hvězdou oficiální vazby. Vzpomeňte třeba na modely Smart s továrním přídomkem Brabus, které tato značka prodávala ve své dealerské síti.

Buschmann ale nezůstal pouze u Mercedesů. Založil značku Startech, která se začala specializovat na britská auta Aston Martin, Bentley, Jaguar, Land Rover a rovněž italskou sportovní značku Maserati. Angažoval se také v tom, aby lidé přestali vnímat tuning jako pofiderní garážovou zábavu.

Spoluzaložil profesní sdružení VDAT e.V, díky kterému začaly vznikat certifikované kvalitní produkty a špičkové firmy v oboru získaly statut výrobců aut.

Německý podnikatel Bodo Buschmann zemřel "po krátké nemoci" ve věku 62 let, 26. dubna 2018. Brabus v této souvislosti ve svém oficiálním tiskovém prohlášení říká, že se mu podařilo proměnit svého koníčka v zaměstnání a tato vášeň v něm zůstala do posledního dechu. „Stanovil standardy pro celé průmyslové odvětví a vždy zůstal věrný svému krédu – nikdy nepracujte pro peníze, pracujte s vášní.“

 

Mercedes-Benz

Mercedes-Benz je německý výrobce automobilů, autobusů, užitkových a nákladních vozů. Patří do skupiny Daimler AG.

Historie sahá až do roku 1886. Poprvé byla značka Mercedes použita na automobilu v roce 1901, jako Mercedes-Benz v roce 1926.

Mercedes-Benz třídy A • Mercedes-Benz třídy C • Mercedes-Benz třídy E • Mercedes-Benz třídy S • Mercedes-Benz CLA • Mercedes-Benz GLC • Mercedes-Benz GLB-SUV

Doporučujeme

Články odjinud