Studenti strojírenského učiliště Škodovky dokončili svůj sedmý projekt, kterým je bílý spider s výkonem 150 koní a spoustou prvků, které odkazují na Českou republiku. Foto: Škoda Auto

Studenti strojírenského učiliště Škodovky dokončili svůj sedmý projekt, kterým je bílý spider s výkonem 150 koní a spoustou prvků, které odkazují na Českou republiku. | Foto: Škoda Auto

Žákovský program naší domácí automobilky již posedmé vypustil do světa jedinečný vůz, kterým je Škoda Slavia. Nový vůz z  mladoboleslavského učiliště  tak navzdory koronaviru dorazil, i když s krátkým zpožděním. Koncepčně vychází Slavia z hatchbacku  Scala . Žáci ji však přepracovali do jedinečné formy s karoserií spider. Foto: Škoda Auto

Žákovský program naší domácí automobilky již posedmé vypustil do světa jedinečný vůz, kterým je Škoda Slavia. Nový vůz z mladoboleslavského učiliště tak navzdory koronaviru dorazil, i když s krátkým zpožděním. Koncepčně vychází Slavia z hatchbacku Scala. Žáci ji však přepracovali do jedinečné formy s karoserií spider. | Foto: Škoda Auto

Na Slavii pracovalo jednatřicet žáků Středního odborného učiliště strojírenského Škoda Auto. Samotné jméno vozu neodkazuje na slavný fotbalový klub, jak se pochopitelně nabízí, ale na značku Slavia, pod kterou začali Václav Laurin a Václav Klement prodávat v roce 1896 svá jízdní kola.  Foto: Škoda Auto

Na Slavii pracovalo jednatřicet žáků Středního odborného učiliště strojírenského Škoda Auto. Samotné jméno vozu neodkazuje na slavný fotbalový klub, jak se pochopitelně nabízí, ale na značku Slavia, pod kterou začali Václav Laurin a Václav Klement prodávat v roce 1896 svá jízdní kola.  | Foto: Škoda Auto

Žáci se při tvorbě nechali inspirovat sportovním speciálem  1100 OHC . Pro potřeby výroby otevřeného vozu však museli žáci původní scalu silně modifikovat. Foto: Škoda Auto

Žáci se při tvorbě nechali inspirovat sportovním speciálem 1100 OHC. Pro potřeby výroby otevřeného vozu však museli žáci původní scalu silně modifikovat. | Foto: Škoda Auto

Konstrukce podlahy je nyní zesílená a zadní dveře zavařené. Místo zadních sedadel je nový aerodynamický kryt, který pomáhá správnému obtékání vzduchu. Novinkou je i zadní křídlo a víko kufru, do kterého se dají naložit dva skládací skútry značky Škoda. Foto: Škoda Auto

Konstrukce podlahy je nyní zesílená a zadní dveře zavařené. Místo zadních sedadel je nový aerodynamický kryt, který pomáhá správnému obtékání vzduchu. Novinkou je i zadní křídlo a víko kufru, do kterého se dají naložit dva skládací skútry značky Škoda. | Foto: Škoda Auto

Dvacetipalcová kola projektu propůjčil model  Kodiaq RS , brzdy a náboje kol zase Octavia RS. Kompletně přepracované je i výfukové potrubí, které reprodukuje čtyřválcový motor 1.5 TSI o výkonu 110 kW (150 koní). Agregát je spárovaný se sedmistupňovou automatickou převodovkou a pohání pouze přední kola. Foto: Škoda Auto

Dvacetipalcová kola projektu propůjčil model Kodiaq RS, brzdy a náboje kol zase Octavia RS. Kompletně přepracované je i výfukové potrubí, které reprodukuje čtyřválcový motor 1.5 TSI o výkonu 110 kW (150 koní). Agregát je spárovaný se sedmistupňovou automatickou převodovkou a pohání pouze přední kola. | Foto: Škoda Auto

Barva vozu Crystal Blue se skládá ze tří vrstev bílého laku s namodralým perleťovým efektem. Boční prahy a prostor pod koly mají své vlastní barevné podsvícení, které lze modifikovat. Výběr barev je však limitován na barvy české trikolóry. Typický zadní nápis „Škoda“ je taktéž podsvícený a reaguje společně se zadními svítilnami na brzdy, zpátečku i směrovky. Foto: Škoda Auto

Barva vozu Crystal Blue se skládá ze tří vrstev bílého laku s namodralým perleťovým efektem. Boční prahy a prostor pod koly mají své vlastní barevné podsvícení, které lze modifikovat. Výběr barev je však limitován na barvy české trikolóry. Typický zadní nápis „Škoda“ je taktéž podsvícený a reaguje společně se zadními svítilnami na brzdy, zpátečku i směrovky. | Foto: Škoda Auto

Interiéru dominují sportovní sedadla značky Sparco se sedáky a opěradly potaženými perforovanou kůží. Bočnice sedadel jsou pak potažené karbonovou kůží. Prahové lišty pocházejí z verze Monte Carlo. Foto: Škoda Auto

Interiéru dominují sportovní sedadla značky Sparco se sedáky a opěradly potaženými perforovanou kůží. Bočnice sedadel jsou pak potažené karbonovou kůží. Prahové lišty pocházejí z verze Monte Carlo. | Foto: Škoda Auto

Zajímavostí pak je i stěna za sedadly, která je taktéž potažená kůží. Najdete v ní audiosystém se subwooferem o výkonu 2250 wattů. Na stěně najdete i velkou podobiznu lva z našeho státního symbolu. Foto: Škoda Auto

Zajímavostí pak je i stěna za sedadly, která je taktéž potažená kůží. Najdete v ní audiosystém se subwooferem o výkonu 2250 wattů. Na stěně najdete i velkou podobiznu lva z našeho státního symbolu. | Foto: Škoda Auto

„Skutečnost, že se žáci rozhodli pro jméno SLAVIA, dokazuje, že nebrali ohled pouze na vlastní projekt žákovského vozu, ale také na celou automobilku a její historii. Jubilejní rok značky ŠKODA obohatí o cenný a jedinečný aspekt a sami se tak stávají součástí úspěšného příběhu,“ říká Jaromir Bátora, odborný koordinátor pro rozvoj Středního odborného učiliště ŠKODA AUTO.  Foto: Škoda Auto

„Skutečnost, že se žáci rozhodli pro jméno SLAVIA, dokazuje, že nebrali ohled pouze na vlastní projekt žákovského vozu, ale také na celou automobilku a její historii. Jubilejní rok značky ŠKODA obohatí o cenný a jedinečný aspekt a sami se tak stávají součástí úspěšného příběhu,“ říká Jaromir Bátora, odborný koordinátor pro rozvoj Středního odborného učiliště ŠKODA AUTO.  | Foto: Škoda Auto

V autosalonech tento vůz pochopitelně neuvidíme. Jedná se o jedinečný koncept, který vznikl v jediném exempláři. Opět nám ale ukázal, že vozy Škoda mají potenciál odvázat se a vystoupit z komfortní zóny. Tento vůz, který vznikl v roce, kdy Škoda slaví 125 let, by ale na silnicích vynikal. Foto: Škoda Auto

V autosalonech tento vůz pochopitelně neuvidíme. Jedná se o jedinečný koncept, který vznikl v jediném exempláři. Opět nám ale ukázal, že vozy Škoda mají potenciál odvázat se a vystoupit z komfortní zóny. Tento vůz, který vznikl v roce, kdy Škoda slaví 125 let, by ale na silnicích vynikal. | Foto: Škoda Auto

Historický název se podle Škody hodí k myšlence studentů vrátit se aspoň částečně do minulosti, kdy měly automobily klasicky otevřenou karoserii. Foto: Škoda Auto

Historický název se podle Škody hodí k myšlence studentů vrátit se aspoň částečně do minulosti, kdy měly automobily klasicky otevřenou karoserii. | Foto: Škoda Auto

V roce 1895 začali oba zakladatelé Václav Laurin a Václav Klement v Mladé Boleslavi nejprve s opravami jízdních kol. Brzy na to ale začali navrhovat vlastní jízdní kola, která od roku 1896 prodávali právě pod značkou Slavia. Foto: Škoda Auto

V roce 1895 začali oba zakladatelé Václav Laurin a Václav Klement v Mladé Boleslavi nejprve s opravami jízdních kol. Brzy na to ale začali navrhovat vlastní jízdní kola, která od roku 1896 prodávali právě pod značkou Slavia. | Foto: Škoda Auto

Bude tak připomínat 125. výročí od založení dnešní značky a odkáže na původní produkty tehdejšího podniku Laurin & Klement. Foto: Škoda Auto

Bude tak připomínat 125. výročí od založení dnešní značky a odkáže na původní produkty tehdejšího podniku Laurin & Klement. | Foto: Škoda Auto

Žákovský program naší domácí automobilky již posedmé vypustil do světa jedinečný vůz, kterým je Škoda Slavia. Nový vůz z  mladoboleslavského učiliště  tak navzdory koronaviru dorazil, i když s krátkým zpožděním. Koncepčně vychází Slavia z hatchbacku  Scala . Žáci ji však přepracovali do jedinečné formy s karoserií spider. Foto: Škoda Auto
Na Slavii pracovalo jednatřicet žáků Středního odborného učiliště strojírenského Škoda Auto. Samotné jméno vozu neodkazuje na slavný fotbalový klub, jak se pochopitelně nabízí, ale na značku Slavia, pod kterou začali Václav Laurin a Václav Klement prodávat v roce 1896 svá jízdní kola.  Foto: Škoda Auto
Žáci se při tvorbě nechali inspirovat sportovním speciálem  1100 OHC . Pro potřeby výroby otevřeného vozu však museli žáci původní scalu silně modifikovat. Foto: Škoda Auto
Konstrukce podlahy je nyní zesílená a zadní dveře zavařené. Místo zadních sedadel je nový aerodynamický kryt, který pomáhá správnému obtékání vzduchu. Novinkou je i zadní křídlo a víko kufru, do kterého se dají naložit dva skládací skútry značky Škoda. Foto: Škoda Auto
14
Fotogalerie

Jediná Škoda Slavia oficiálně: Patriotický spider má 150 koní a uvnitř vlastního lva

Studenti strojírenského učiliště Škodovky dokončili svůj sedmý projekt, kterým je bílý spider s výkonem 150 koní a spoustou prvků, které odkazují na Českou republiku.

Žákovský program naší domácí automobilky již posedmé vypustil do světa jedinečný vůz, kterým je Škoda Slavia. Nový vůz z mladoboleslavského učiliště tak navzdory koronaviru dorazil, i když s krátkým zpožděním. Koncepčně vychází Slavia z hatchbacku Scala. Žáci ji však přepracovali do jedinečné formy s karoserií spider.

Na slavii pracovalo jednatřicet žáků Středního odborného učiliště strojírenského Škoda Auto. Samotné jméno vozu neodkazuje na slavný fotbalový klub, jak se pochopitelně nabízí, ale na značku Slavia, pod kterou začali Václav Laurin a Václav Klement prodávat v roce 1896 svá jízdní kola. 

Studenti se při tvorbě nechali inspirovat sportovním speciálem 1100 OHC. Pro potřeby výroby otevřeného vozu však museli původní scalu silně modifikovat. Konstrukce podlahy je zesílená a zadní dveře zavařené. Místo zadních sedadel je aerodynamický kryt, který pomáhá správnému obtékání vzduchu. Novinkou je i zadní křídlo a víko kufru, do kterého se dají naložit dva skládací skútry značky Škoda.

Dvacetipalcová kola projektu propůjčil model Kodiaq RS, brzdy a náboje kol zase Octavia RS. Kompletně přepracované je i výfukové potrubí, které reprodukuje čtyřválcový motor 1.5 TSI o výkonu 110 kW (150 koní). Motor je spárován s převodovkou DSG a pohání přední kola.

Barva vozu Crystal Blue se skládá ze tří vrstev bílého laku s namodralým perleťovým efektem. Boční prahy a prostor pod koly mají své vlastní barevné podsvícení, které lze modifikovat. Výběr barev je však limitován na barvy české trikolóry. Typický zadní nápis „Škoda“ je taktéž podsvícený a reaguje společně se zadními svítilnami na brzdy, zpátečku i směrovky.

Interiéru dominují sedadla Sparco se sedáky a opěradly potaženými perforovanou kůží. Bočnice sedadel jsou pak potažené karbonovou kůží. Prahové lišty pocházejí z verze Monte Carlo. Zajímavostí pak je i stěna za sedadly, která je taktéž potažená kůží. Najdete v ní audiosystém se subwooferem o výkonu 2250 wattů. Na stěně najdete i velkou podobiznu lva z našeho státního symbolu.

„Skutečnost, že se žáci rozhodli pro jméno Slavia, dokazuje, že nebrali ohled pouze na vlastní projekt žákovského vozu, ale také na celou automobilku a její historii. Jubilejní rok značky Škoda obohatí o cenný a jedinečný aspekt a sami se tak stávají součástí úspěšného příběhu,“ říká Jaromir Bátora, odborný koordinátor pro rozvoj Středního odborného učiliště Škoda Auto. 

V autosalonech tento vůz pochopitelně neuvidíme. Jedná se o jedinečný koncept, který vznikl v jediném exempláři. Opět nám ale ukázal, že vozy Škoda mají potenciál odvázat se a vystoupit z komfortní zóny. Tento vůz, který vznikl v roce, kdy Škoda slaví 125 let, by ale na silnicích vynikal.

Speciál: Škoda Scala

Škoda Scala je kompaktní model automobilky Škoda Auto. Představen byl 6. prosince 2018 v izraelském Tel Avivu a v nabídce nahrazuje modely Rapid a Rapid Spaceback. Stojí na modulární platformě MQB A0 s motory uloženými napříč a pohonem předních kol. Základem je tříválec 1.0 TSI (70 kW), vrcholná verze má čtyřválec 1.5 TSI (110 kW).

TEST 1.5 TSI ACT DSGJízdní dojmyCena a motoryVýbava • RozměrySvětová premiéra VýrobaŠkoda Scala na CNG Scala vs. Kamiq

Doporučujeme

Články odjinud