Toyota je známá tím, že nabízí obrazně řečeno robotické vozy. Auta technologicky na výši, ale co se týká designu, tam je to slabší (tedy s čestnou výjimkou – GT86). Možná si to ale představitelé japonské automobilky uvědomili. Jinak si lze totiž jen těžko vysvětlit, proč oslovili proslulého průmyslového návrháře J.M. Massauda. Vizionáře proslulého ulítlými projekty v oblasti designu a architektury.
Ze spolupráce se zrodila vývojová studie lehčího a cenově dostupného vozítka o rozměrech 3440 mm (délka), 1750 mm (šířka) a 1660 mm (výška).
Hmotnost Me.We, jehož podvozkový rám je zhotovený z hliníkových trubek a skelet karoserie pak z lehčeného polypropylenu, činí pouhých 750 kilogramů.
Studie Me.We je elektromobil. Elektromotory jsou na každém kole, stejné jako u konceptu i-ROAD. Akumulátory jsou uloženy pod podlahou vozu, jako u elektromobilu iQ EV. Vůz může fungovat podle potřeby s pohonem dvou nebo čtyř kol.
Jean-Maria Massaud v těchto dnech výsledek spolupráce s japonskou automobilkou zhodnotil. Řekl, že podle svých slov zamýšlel vytvořit „antikrizový“ vůz. Chtěl nabídnout jiný pohled na automobil.
Leccos už naznačuje ostatně název studie. Znamená ME and WE (já a my). To auto by podle Massauda mělo „vyhovovat mně, ale chovat se zároveň ohleduplně k ostatním“. Massaud nabídl „auto přívětivější, jednodušší, ohleduplnější k životnímu prostředí, přizpůsobené dnešní době“.
O tom, že vůz je opravdu netradiční, svědčí třeba i to, že cestující mohou otevřít všechna okna, dokonce i to čelní. Anebo že zadní sedadlovou lavici, upevněnou na kolejnicích v podlaze, lze sklopit a uložit pod přední sedadla. Demontovatelný celek sedadlové lavice pak lze použít třeba při pořádání pikniku v trávě.
Zdali se však někdy Me.We dostane do výroby, toť otázka…