| TEST Suzuki Swift Sport Foto: Ondřej Kroutil

| TEST Suzuki Swift Sport | Foto: Ondřej Kroutil

| TEST Suzuki Swift Sport

| TEST Suzuki Swift Sport

| TEST Suzuki Swift Sport

| TEST Suzuki Swift Sport

| TEST Suzuki Swift Sport

| TEST Suzuki Swift Sport

| TEST Suzuki Swift Sport

| TEST Suzuki Swift Sport

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4 AllGrip Elegance Foto: Ondřej Kroutil

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4 AllGrip Elegance | Foto: Ondřej Kroutil

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4 AllGrip Elegance Foto: Ondřej Kroutil

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4 AllGrip Elegance | Foto: Ondřej Kroutil

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4 AllGrip Elegance Foto: Ondřej Kroutil

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4 AllGrip Elegance | Foto: Ondřej Kroutil

Suzuki Vitara Suzuki

Suzuki Vitara | Suzuki

Příď má teď poměrně agresivní výraz /Suzuki S-Cross

Příď má teď poměrně agresivní výraz /Suzuki S-Cross

Někomu ale může připadat na zbytek vozu poněkud násilně naroubovaná /Suzuki S-Cross

Někomu ale může připadat na zbytek vozu poněkud násilně naroubovaná /Suzuki S-Cross

Zadní část po faceliftu takovou proměnou neprošla /Suzuki S-Cross

Zadní část po faceliftu takovou proměnou neprošla /Suzuki S-Cross

Či tlačítko pro bezklíčkové odemykání /Suzuki S-Cross

Či tlačítko pro bezklíčkové odemykání /Suzuki S-Cross

Po stránce ergonomie je interiér v pořádku /Suzuki S-Cross

Po stránce ergonomie je interiér v pořádku /Suzuki S-Cross

Sedačky vyhoví i větším lidem /Suzuki S-Cross

Sedačky vyhoví i větším lidem /Suzuki S-Cross

Palubní deska je docela strohá /Suzuki S-Cross

Palubní deska je docela strohá /Suzuki S-Cross

| TEST Suzuki Swift Sport
| TEST Suzuki Swift Sport
| TEST Suzuki Swift Sport
| TEST Suzuki Swift Sport
16
Fotogalerie

Suzuki pokračuje v elektrifikaci. Nový hybrid přináší vlastně jen samá pozitiva

Hybridní pohon vídáme v modelech Suzuki už od roku 2016. Nový systém na bázi motoru 1.4 BoosterJet představuje další level a objeví se i v útrobách lehounkého Swiftu Sport.

Automobilky přistupují ke splnění emisních limitů různě. Některé stále vyrábějí výkonné sportovní modely a flotilový mix se budou snažit vyvážit elektromobily, jiné se vydávají cestou „menšího zla“ a částečně elektrifikují celou modelovou paletu. Příkladem první verze je třeba koncern Volkswagen, druhou možnost představuje třeba japonské Suzuki. To už mild-hybridní pohon prodává od roku 2016 a nyní se posouvá na další metu.

Důkazem budiž benzinový motor 1.4 BoosterJet doplněný o 48voltovou elektrickou síť. Poprvé bychom jej měli vyzkoušet v březnu příštího roku a objeví se v modelech Vitara, S-Cross a Swift Sport. Čtete správně, i nejzábavnější sportovní model od Suzuki bude hybrid, omezení mu to však prakticky nepřinese. Suzuki slibuje snížení emisí CO2 až o 20 %, větší točivý moment a zlepšení kombinované spotřeby o 15 % dle WLTP.

Jediným ústupkem by mělo být zvýšení hmotnosti vozů asi o 15 kilogramů. To skutečně není moc, a dokonce ani u lehounkého Swiftu Sport o pohotovostní hmotnosti 970 kilogramů to neznamená přehoupnutí přes jednu tunu. Stejně jako u 12V hybridu ISG, na který nedávno kompletně přešly modely Swift a Ignis, bude lehký lithium-iontový akumulátor umístěný pod předním sedadlem a přibude převodník 48V - 12V.

Vozy vybavené novým hybridem nebudou moci jezdit na elektřinu, řemenem poháněný startér-generátor však pomůže benzinovému motoru při rozjezdech a akceleraci. Suzuki uvádí, že tak agregát bude moci nabídnout točivý moment 235 N.m ve 2000 otáčkách za minutu, což v porovnání se stávajícím motorem 1.4 BoosterJet ve Swiftu Sport znamená zvýšení o 5 N.m o 500 otáček níže (má 230 N.m mezi 2500 až 3500 ot/min).

Energii vůz získává rekuperací. Využívá ji pro napájení palubních systémů při stání s vypnutým motorem a při akceleraci z nízkých otáček. Generátor přitom nedobíjí baterii vždy. Není-li to potřeba, třeba při jízdě ustálenou rychlostí, dojde k jeho odpojení, aby nezatěžoval hnací řetězec. Sluší se dodat, že nový mild-hybrid najdeme ve zmíněných modelech v kombinaci s manuální převodovkou.

Suzuki

Suzuki je japonský výrobce automobilů a motocyklů. Michio Suzuki založil v roce 1909 společnost vyrábějící tkací stroje, první prototyp automobilu vznikl až v roce 1937.

Suzuki má své továrny i v Indii, Pákistánu nebo Maďarsku, spolupracuje s řadou automobilek.

Suzuki Ignis • Suzuki Swift • Suzuki Vitara • Suzuki S-Cross

Doporučujeme

Články odjinud