Užitkový pick-up Toyota Hilux se ve sportovní výbavě GR Sport představil nejprve v  thajské specifikaci během loňského září.

Užitkový pick-up Toyota Hilux se ve sportovní výbavě GR Sport představil nejprve v thajské specifikaci během loňského září.

Tehdy veřejnost pobavila především 17palcová kola se silničními pneumatikami, na kterých vypadalo auto jako výsledek nějakého internetového vtipálka. Nyní už je tady auto v evropské verzi. Nic vtipného na něm už není.

Tehdy veřejnost pobavila především 17palcová kola se silničními pneumatikami, na kterých vypadalo auto jako výsledek nějakého internetového vtipálka. Nyní už je tady auto v evropské verzi. Nic vtipného na něm už není.

Uvnitř najdete sportovní sedadla čalouněná kombinací černé kůže, umělého veluru a červeným kontrastním prošíváním.

Uvnitř najdete sportovní sedadla čalouněná kombinací černé kůže, umělého veluru a červeným kontrastním prošíváním.

Toyota Hilux GR Sport má nové jednoplášťové tlumiče a tužší, červeně lakované pružiny na přední nápravě. Vzadu i nadále zůstávají listová pera, ale jsou uložena v nových pouzdrech.

Toyota Hilux GR Sport má nové jednoplášťové tlumiče a tužší, červeně lakované pružiny na přední nápravě. Vzadu i nadále zůstávají listová pera, ale jsou uložena v nových pouzdrech.

Toyota slibuje zlepšení chování na silnici, lepší jízdní stabilitu i tuhost řízení a zvýšení přilnavosti zadní nápravy.

Toyota slibuje zlepšení chování na silnici, lepší jízdní stabilitu i tuhost řízení a zvýšení přilnavosti zadní nápravy.

Výbava GR Sport bude k dispozici výhradně ve spojení s karosářskou verzí Double Cab (dvoukabina). Pod kapotou zůstává vznětový motor o objemu 2,8 litru, který disponuje výkonem 150 kW (204 koní) a točivým momentem 500 N.m. 

Výbava GR Sport bude k dispozici výhradně ve spojení s karosářskou verzí Double Cab (dvoukabina). Pod kapotou zůstává vznětový motor o objemu 2,8 litru, který disponuje výkonem 150 kW (204 koní) a točivým momentem 500 N.m. 

Spojený se s šestistupňovou automatickou převodovkou. I nadále vůz utáhne 3,5 tuny a nabídne jednu tunu užitečného zatížení.

Spojený se s šestistupňovou automatickou převodovkou. I nadále vůz utáhne 3,5 tuny a nabídne jednu tunu užitečného zatížení.

Vzhledově se GR Sport samozřejmě dost liší. Vpředu je černá maska a místo loga se sem nastěhoval rovnou celý nápis Toyota. Standardem jsou sedmnáctky s univerzálními pneumatikami. 

Vzhledově se GR Sport samozřejmě dost liší. Vpředu je černá maska a místo loga se sem nastěhoval rovnou celý nápis Toyota. Standardem jsou sedmnáctky s univerzálními pneumatikami. 

Výbava vychází z linie Executive, takže lze počítat s 2zónovou klimatizací, bezklíčovým vstupem a také asistenty pro sjíždění svahů či zabraňování prokluzu kol. GR Sport bude vrcholným provedením modelové řady Hilux. 

Výbava vychází z linie Executive, takže lze počítat s 2zónovou klimatizací, bezklíčovým vstupem a také asistenty pro sjíždění svahů či zabraňování prokluzu kol. GR Sport bude vrcholným provedením modelové řady Hilux. 

Tehdy veřejnost pobavila především 17palcová kola se silničními pneumatikami, na kterých vypadalo auto jako výsledek nějakého internetového vtipálka. Nyní už je tady auto v evropské verzi. Nic vtipného na něm už není.
Uvnitř najdete sportovní sedadla čalouněná kombinací černé kůže, umělého veluru a červeným kontrastním prošíváním.
Toyota Hilux GR Sport má nové jednoplášťové tlumiče a tužší, červeně lakované pružiny na přední nápravě. Vzadu i nadále zůstávají listová pera, ale jsou uložena v nových pouzdrech.
Toyota slibuje zlepšení chování na silnici, lepší jízdní stabilitu i tuhost řízení a zvýšení přilnavosti zadní nápravy.
9
Fotogalerie

Toyota Hilux GR Sport dorazila do Česka. Novinka inspirovaná Dakarem se stala vrcholnou výbavou

Za téměř 1,7 milionu si můžete koupit novou nejvyšší výbavu japonského pick-upu. Je plný zajímavých detailů.

Přítomnost výbavy GR Sport u Toyoty Hilux je už realitou i na českém trhu. Novinka oznámená v lednu má nyní český ceník a zájemce žádá o celkem 1.675.850 Kč. Jedinou možností pohonu je větší vznětový čtyřválec o objemu 2,8 litru naladěný na výkon 150 kW (204 koní) s 500 N.m točivého momentu, který je spojení s automatickou převodovkou. Verze karoserie je pak pouze Double Cab (dvoukabina).

Oproti standardní verzi má GR Sport na přední nápravě nové jednoplášťové tlumiče s tužšími a červeně lakovanými pružinami. Vzadu jsou pak stále listová pera, ale s novým uložením. Automobilka udává zrychlení z 0 na 100 km/h za 10,7 sekundy a maximální rychlost 175 km/h. Tažná kapacita i nadále zůstává 3500 kg u brzděného přívěsu a 750 kg u nebrzděného.

Ve výbavě nechybí dvouzónová automatická klimatizace a klimatizovaná přihrádka spolujezdce, zadní parkovací kamera, panoramatický monitor, infotainment s podporou zrcadlení chytrých telefonů, přední sedadla čalouněná běžnou kůží a kůží Alcantara s vyšším bočním vedením a funkcí vyhřívání, reproduktory JBL či zatmavení bočních a zadní oken.

Kryt motoru a diferenciálu jsou v červené barvě a 17palcová kola v designu GR Sport obouvají pneumatiky 265/65 R17. Rezerva je plnohodnotná. Za metalický lak karoserie dáte 15.730 Kč, za perleťový pak 23.595 Kč.

„Toyota Hilux je legendární svojí odolností a spolehlivostí. To platí nejen pro náš závodní vůz, ale i pro sériové modely vč. GR Sport. Toto nové provedení, které se inspirovalo našimi kultovními závodními vozy pro Dakar, přináší novou úroveň požitku z jízdy na silnicích i v terénu. Je opravdovým zhmotněním ducha našich závodních vozů, a zákazníkům z celého světa tak zprostředkuje kousek Dakaru,“ říká Nasser Al-Attiyah, jezdec týmu Toyota Gazoo Racing, několikanásobný vítěz World Cross Country Rally a trojnásobný vítěz Rallye Dakar.

Toyota

Toyotu v roce 1937 založil Kiichiro Toyoda odštěpením od firmy svého otce. Už v roce 1936 ale stvořil první vůz, Toyodu AA.

K japonské Toyotě dnes patří i Lexus, Daihatsu a Hino Motors. Je to jedna z největších světových automobilek.

Toyota RAV4 • Toyota Aygo • Toyota Yaris • Toyota Corolla • Toyota Camry • Toyota Highlander • Toyota C-HR • Toyota Prius

Doporučujeme

Články odjinud