Pro nadcházející menší modely představuje Toyota nový derivát platformy TNGA. Novinka zajistí dostatečnou variabilitu pro větší počet vozů a nejspíš se poprvé ukáže jako základ nové generace Yarisu.
TNGA platformu již používá Toyota u široké řady svých modelů. Výhradně pro chystané kompaktní vozy však nyní japonská automobilka uvádí novou variantu s označením GA-B. Velikostí se tedy zařazuje za dosavadní variantu GA-C, kterou již používá například nová Corolla nebo SUV C-HR.
Standardem dnešní techniky je samozřejmě určitá variabilita pro co nejširší využití u mnoha modelů, což z konečného hlediska šetří automobilce peníze. Platforma TNGA GA-B tedy umožní různé specifikace rozvoru, rozchodu kol i světlé výšky. Vpředu najdeme nápravu typu McPherson, vzadu mohou inženýři nasadit nápravu s vlečenými rameny a torzní tyčí, nebo víceprvkovou nápravu. Sluší se dodat, že u malých vozů s předním pohonem převažuje použití vlečené nápravy.
Toyota dále vyzdvihuje konstrukci s nízko položenou sedačkou řidiče, která je situována blízko středu celého šasi. S nízkým těžištěm a přepracovaným umístěním volantu tak má být řidiči zajištěno perfektní propojení s vozidlem. Nechybí ale také zmínka o bohatém prostoru uvnitř, což ale potvrdí až využití platformy v praxi.
V místě zadních sedaček je také uložen bateriový modul, což nasvědčuje pokračující cestu Toyoty v hybridních ústrojích i pro tento nový základ. A přestože to Toyota prozatím neoznámila, je snadné si platformu GA-B představit právě pro novou generaci hatchbacku Yaris.
S dnešním vývojem trhu je ale pravděpodobné, že základ v budoucnu vyžijí i malé crossovery, o které je stále větší zájem. Ostatně na novém crossoveru má automobilka spolupracovat s Mazdou, přičemž se mluví o novince pro americký trh ve formě produkční verze dřívějšího konceptu FT-4X.
Galerie doplněna o současnou generaci Toyoty Yaris.