Zvěsti o ostrém elektromobilu od Seatu se potvrdily. Vůz vznikne od křídly značky Cupra a dočkáme se jej už příští rok.
Asi každému muselo být jasné, že jakmile portfolio elektrických modelů přeroste určitou velikost, dojde řada na deriváty. Dává to smysl. U elektromobilů se mnohem snáz pracuje s výkonem, který pak může dosáhnout stáda mnoha set koní také u vozidel, která na to moc nevypadají. Vozy Tesla s běžným výkonem přes 700 koní jsou toho důkazem.
Svůj kousek koláče si chce ukrojit i koncern Volkswagen, pro který je uvedení nových elektromobilů jedním z velkých plánů pro letošní rok. Na platformě MEB letos vyrazí do ulic Volkswagen ID.3 i Škoda Enyaq iV, přičemž ID.3 bude vznikat v továrně Volkswagenu ve Cvikově a Škoda v mateřském závodě v Mladé Boleslavi.
Seat dnes uspořádal tiskovou konferenci, na které zveřejnil budoucí plány. Zapadá do nich i první produkční elektromobil Cupra, postavený na základech loni představeného Seatu el-Born. Půjde o první elektrický hot-hatch koncernu VW. Bude mít zadní pohon, akumulátor o kapacitě 82 kWh a z nuly na 50 km/h se dostane asi za tři sekundy. Čas akcelerace z nuly na stovku značka neuvádí, konceptu Seat el-Born to ale trvalo 7,5 sekundy.
V galerii se můžete podívat na vůbec první fotky elektrické Cupry. Má tmavý lak a měděné detaily, tedy prvky typické pro vozy Cupra. Uvnitř jsou rozměrná přední sedadla s integrovanými hlavovými opěrkami, specifické čalounění a rovněž detaily v barvě mědi. Vůz má plnou konektivitu a po vzoru nového Volkswagenu Golf je vybaveny systémem Car2X, díky kterému bude moci komunikovat s jinými vozy v určitém okruhu.
Ostrý el-Born by měl na jedno nabití ujet asi 500 km, zatím se ale jedná spíše o přání Cupry než o reálnou hodnotu. Bližší technická data zatím nejsou k dispozici, můžeme se však odpíchnout od Škody Enyaq iV, která má v nejsilnější verzi se zadním pohonem výkon 150 kW a točivý moment 310 N.m. Je ale větší a těžší, proto zrychlení z nuly na 100 km/h zabere téměř 9 sekund.
Galerie doplněna o fotky Seatu el-Born