Aby bylo možné uskutečnit tak dynamický scénář, investuje do továrny vedení Moskvy spolu s Kamazem pět miliard rublů, v přepočtu 2,05 miliardy korun.

Aby bylo možné uskutečnit tak dynamický scénář, investuje do továrny vedení Moskvy spolu s Kamazem pět miliard rublů, v přepočtu 2,05 miliardy korun.

22
Fotogalerie

Auto bez řidiče má už i ruský Kamaz. Půjde do dolů a do armády

Kapitoly článku:


Vývoj jde rychle dopředu a nákladní auto bez řidiče teď představil i ruský Kamaz. Jedná se zatím jen o prototyp, na kterém se zkouší především funkce systémů. Na demonstraci ve výrobním závodě už ale Kamaz jezdil úplně sám a podle výrobce spolehlivě reaguje na překážky.

kamaz (20).jpgkamaz (22).jpgkamaz (9).jpg
Ruský Kamaz už také jezdí sám bez řidiče. Umí jet v koloně, vyhne se překážce a dokonce pozná, jestli může překážku přejet nebo ji musí objet

První prototypy autonomních Kamazů míří na zkušební polygony. Výrobce je bude testovat i v běžném provozu v okolí Moskvy. Stejně jako konkurence využívá i Kamaz data z 360° radaru, dalších senzorů a především ze systému GLONASS, což je ruská obdoba GPS.

Náklaďák prozatím jezdí pomalu v testovacím režimu, ale umí rozeznat člověka od pevné překážky. Zatímco pevnou překážku objede, před člověkem zastaví. Auto lze naprogramovat i tak, aby rozpoznalo měkkou a deformovatelnou překážku od té nedoformovatelné. Rozliší tak třeba papírovou krabici od velkého kamene.

O autonomní Kamaz už mají zájem důlní společnosti. Některé se nabídly, že umožní testování prototypů. Zájem projevila také ruská armáda, která chce autonomní Kamazy využívat k bezpečnému a spolehlivému zásobování jednotek v poli.

Doporučujeme

Články odjinud