Na veřejnost míří první oficiální fotky maskovaného prototypu se stahovací střechou. Kabina vozu je však v tuto chvíli ještě stále uzavřena.

Na veřejnost míří první oficiální fotky maskovaného prototypu se stahovací střechou. Kabina vozu je však v tuto chvíli ještě stále uzavřena.

Maserati zatím mluví o brzkém prototypu otevřeného MC20. Docela neúhledná linie střechy se tak zřejmě dočká úprav. Přepracována zadní část nad motorem s místem pro mechanismus střechy je pak oproti kupé samozřejmostí.

Maserati zatím mluví o brzkém prototypu otevřeného MC20. Docela neúhledná linie střechy se tak zřejmě dočká úprav. Přepracována zadní část nad motorem s místem pro mechanismus střechy je pak oproti kupé samozřejmostí.

Zda novinka použije pevnou skládací střechu nebo plátno, není z maskovaného prototypu zcela jasné.

Zda novinka použije pevnou skládací střechu nebo plátno, není z maskovaného prototypu zcela jasné.

Na druhou stranu pohonné ústrojí otevřené varianty překvapením zřejmě nebude. Přirozeně se očekává stejný twin-turbo V6 Nettuno o objemu tří litrů (463 kW/630 koní) jako v kupé.

Na druhou stranu pohonné ústrojí otevřené varianty překvapením zřejmě nebude. Přirozeně se očekává stejný twin-turbo V6 Nettuno o objemu tří litrů (463 kW/630 koní) jako v kupé.

Na více informací si musíme počkat. Do prodeje by měla otevřená varianta MC20 zamířit už během příštího roku, přesné datum oficiální premiéry je 25. května 2022.

Na více informací si musíme počkat. Do prodeje by měla otevřená varianta MC20 zamířit už během příštího roku, přesné datum oficiální premiéry je 25. května 2022.

Maserati zatím mluví o brzkém prototypu otevřeného MC20. Docela neúhledná linie střechy se tak zřejmě dočká úprav. Přepracována zadní část nad motorem s místem pro mechanismus střechy je pak oproti kupé samozřejmostí.
Zda novinka použije pevnou skládací střechu nebo plátno, není z maskovaného prototypu zcela jasné.
Na druhou stranu pohonné ústrojí otevřené varianty překvapením zřejmě nebude. Přirozeně se očekává stejný twin-turbo V6 Nettuno o objemu tří litrů (463 kW/630 koní) jako v kupé.
Na více informací si musíme počkat. Do prodeje by měla otevřená varianta MC20 zamířit už během příštího roku, přesné datum oficiální premiéry je 25. května 2022.
5
Fotogalerie

Maserati MC20 bez střechy má své jméno. V italštině znamená „nebe“

Burácení 630 koní, modrá obloha nad hlavou, vytříbené jízdní vlastnosti… Italská automobilka zvolila pro svůj nový výtvor příznačný název.

Čekali jste, že Maserati nebude vymýšlet nic složitého a nazve otevřenou verzi svého překrásného MC20 tradičně Spider? Omyl. Jeho jméno je sice jednoduché, ale zároveň italsky libozvučné a padnoucí. Zní: Cielo, což znamená nebe či obloha. Pokud máme rozebrat celé označení, MC je zkratkou pro Maserati Corse, číslo 20 značí počátek nové éry automobilky v roce 2020.

Připomeňme si, že kabriolet je stejně jako kupé stoprocentně vyvinut a vyroben v Itálii – za oběma vozy stojí laboratoř Maserati Innovation Lab v Modeně. Novinka bude vznikat po boku uzavřené verze v historické továrně Viale Ciro Menotti, jen kousek od známého muzea značky Ferrari. Premiéra je plánována na 25. května, zájemci tedy zřejmě stihnou ještě letošní letní sezonu s nebem nad hlavou a burácením třílitrového šestiválce Nettuno s dvěma turby a výkonem 463 kW (630 k) za zády.

Maserati

Automobilku Maserati založilo pět bratrů v roce 1914. Od začátku se soustředí na výrobu luxusních sportovních vozů.

Maserati od roku 1993 patřilo do skupiny Fiat. Ten část podílu odprodal Ferrari, ale po pár letech ho koupil zpět. Dnes Maserati patří do skupiny Stellantis.

Maserati Ghibli • Maserati Levante • Maserati Quattroporte • Maserati MC20

Doporučujeme

Články odjinud