Mercedes často svěřuje své vozy do rukou dvorního úpravce AMG, který z nich umí udělat doslova rakety, kdysi tomu tak ale nebylo. Příkladem budiž dodávka MB 100 D AMG, která byla ztělesněním luxusu a okázalosti. Vznikne něco podobného i v dnešní době?
Kdo má doma vůz MB 100 D AMG, může se považovat za opravdového šťastlivce. V roce 1989 se v Mercedesu rozhodli svěřit tuto spolehlivou dodávku do rukou chlapců z Affaterbachu a změnit ji na velmi luxusní dopravní prostředek. Vniklo jen pár kusů, ale všechny stály za to.
Řezač, jak se původní dodávce přezdívalo, dostal extrémně robustní karoserii, aerodynamické prvky, 15palcová kola z lehkých slitin, upravený nárazník, prodloužené blatníky, dvojitou mřížku světlometů a mnoho dalších vzhledových úprav, které zapříčinily, že pokud kolem vás tohle v devadesátkách projelo, zkrátka jste se za ním museli otočit.
Předchůdce modelu Vito však nebyl vyparáděný pouze zvenčí. Po nástupu na palubu vás obklopoval opravdový luxus. AMG si vyhrálo se sedačkami, panely dveří i s praktickými stolečky. Vše potaženo nejjemnější Alcantarou.
Uvnitř byl na tehdejší dobu nadčasový telefonní systém a také video. Volitelně mohl zákazník dostat huňaté koberečky AMG, na dlouhé výlety tu byla speciální soustava reproduktorů. Specialitou byla také zeleně zatmavená skla, která chránila pasažéry před očima kolemjdoucích.
U motoru ale nedošlo k příliš velkých změnám, jak by možná každý na první pohled čekal. Dieslová hnací jednotka s objemem 2,4 litru dávala 75 koňských sil a měla jenom 4 válce. Na konec osmdesátých let to není příliš, současnou třídu V už ale také s jiným než čtyřválcovým motorem nekoupíte. Za základní verzi dodávky s tímto motorem zaplatil tehdy zákazník v přepočtu asi půl milionu, v úpravě od AMG to však bylo až 1,3 milionu korun. A to je velký rozdíl.
A na závěr asi to nejlepší. Na facebookové stránce Mercedes-Benzu se jeden uživatel zeptal, zda podobnou úpravu podstoupí i třída V. Odpověď zní: „Pojďme se na to podívat a uvidíme."