Asi ale nebudeme mluvit sami za sebe, když napíšeme, že to letos bude nejvíce vřít hlavně mezi Fordem Focus a Kiou Ceed.

Asi ale nebudeme mluvit sami za sebe, když napíšeme, že to letos bude nejvíce vřít hlavně mezi Fordem Focus a Kiou Ceed.

Jsou to zástupci stejného segmentu, oba výborně jezdí, nabízejí zhruba stejný vnitřní prostor a tak dále.

Jsou to zástupci stejného segmentu, oba výborně jezdí, nabízejí zhruba stejný vnitřní prostor a tak dále.

Přesedali jsme z jednoho auta do druhé a zaměřovali se i na nejmenší detaily, vždycky to ale bylo něco za něco. Třeba když zadek Fordu působil v zatáčkách trochu rozevlátěji pravděpodobně kvůli měkčímu uložení podvozku, které ale dokázalo odfiltrovat i drobné nerovnosti. Tento příklad je ale jenom kapkou v moři.

Přesedali jsme z jednoho auta do druhé a zaměřovali se i na nejmenší detaily, vždycky to ale bylo něco za něco. Třeba když zadek Fordu působil v zatáčkách trochu rozevlátěji pravděpodobně kvůli měkčímu uložení podvozku, které ale dokázalo odfiltrovat i drobné nerovnosti. Tento příklad je ale jenom kapkou v moři.

Ford Focus se umí pořádně vyparádit. Verze ST-Line na velkých kolech vypadá naživo moc hezky!

Ford Focus se umí pořádně vyparádit. Verze ST-Line na velkých kolech vypadá naživo moc hezky!

Peugeot 508 sází hlavně na design a velmi pohodlnou jízdu

Peugeot 508 sází hlavně na design a velmi pohodlnou jízdu

Uvnitř ale není na poměry střední třídy zase tolik místa

Uvnitř ale není na poměry střední třídy zase tolik místa

Kia Ceed a Subaru XV. Japonský vůz překvapil hlavně svým podvozkem, pro český trh stěžejní benzinová šestnáctistovka ale nemá sil na rozdávání.

Kia Ceed a Subaru XV. Japonský vůz překvapil hlavně svým podvozkem, pro český trh stěžejní benzinová šestnáctistovka ale nemá sil na rozdávání.

Kia Ceed nemůže mít pohon všech kol a ani mít nebude. Subaru XV naopak nepořídíte s jednou poháněnou nápravou a manuální převodovkou.

Kia Ceed nemůže mít pohon všech kol a ani mít nebude. Subaru XV naopak nepořídíte s jednou poháněnou nápravou a manuální převodovkou.

Peugeot 508 a Kia Ceed

Peugeot 508 a Kia Ceed

Kia Ceed SW

Kia Ceed SW

BMW X5 sází na nejmodernější vymoženosti. Chyby se na něm hledají velmi těžko.

BMW X5 sází na nejmodernější vymoženosti. Chyby se na něm hledají velmi těžko.

Líbí se vám více zadek Kie Ceed SW, nebo Fordu Focus kombi?

Líbí se vám více zadek Kie Ceed SW, nebo Fordu Focus kombi?

BMW X5 (G05) Foto: BMW

BMW X5 (G05) | Foto: BMW

BMW X5 (G05) Foto: BMW

BMW X5 (G05) | Foto: BMW

BMW X5 (G05) Foto: BMW

BMW X5 (G05) | Foto: BMW

| TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line Foto: Ondřej Kroutil

| TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line | Foto: Ondřej Kroutil

| TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line Foto: Ondřej Kroutil

| TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line | Foto: Ondřej Kroutil

| TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line Foto: Ondřej Kroutil

| TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line | Foto: Ondřej Kroutil

TEST Kia Ceed 1.4 T-GDI 7DCT Foto: Ondřej Kroutil

TEST Kia Ceed 1.4 T-GDI 7DCT | Foto: Ondřej Kroutil

TEST Kia Ceed 1.4 T-GDI 7DCT Foto: Ondřej Kroutil

TEST Kia Ceed 1.4 T-GDI 7DCT | Foto: Ondřej Kroutil

TEST Kia Ceed 1.4 T-GDI 7DCT Foto: Ondřej Kroutil

TEST Kia Ceed 1.4 T-GDI 7DCT | Foto: Ondřej Kroutil

Peugeot 508

Peugeot 508

Peugeot 508

Peugeot 508

Peugeot 508

Peugeot 508

Subaru XV

Subaru XV

Subaru XV

Subaru XV

Subaru XV

Subaru XV

Jsou to zástupci stejného segmentu, oba výborně jezdí, nabízejí zhruba stejný vnitřní prostor a tak dále.
Přesedali jsme z jednoho auta do druhé a zaměřovali se i na nejmenší detaily, vždycky to ale bylo něco za něco. Třeba když zadek Fordu působil v zatáčkách trochu rozevlátěji pravděpodobně kvůli měkčímu uložení podvozku, které ale dokázalo odfiltrovat i drobné nerovnosti. Tento příklad je ale jenom kapkou v moři.
Ford Focus se umí pořádně vyparádit. Verze ST-Line na velkých kolech vypadá naživo moc hezky!
Peugeot 508 sází hlavně na design a velmi pohodlnou jízdu
27
Fotogalerie

Auto roku 2019 v ČR podle čtenářů Autorevue.cz: Hlasujte zde!

Právě dnes měla pětatřicetičlenná odborná porota poslední možnost oficiálně projet všechny finalisty letošního ročníku ankety Auto roku 2019 v ČR. A řeknu vám, že volba fakt nebude snadná!

Anketa Auto roku v ČR byla v posledních letech na jedno brdo - Škodovka vyhrála, co mohla. Letos to ale bude jinak. Jediné želízko, které mohla mít mladoboleslavská značka podle jasně daných pravidel v ohni, je model Scala, ten si ale odbude premiéru až za tři týdny v Tel Avivu a šanci tedy možná dostane až příští rok.

Hlasování probíhá ve dvou kolech, přičemž z toho prvního vzešla již minulé pondělí pětice finalistů ve složení BMW X5, Ford Focus, Kia Ceed, Peugeot 508 a Subaru XV. Jednou z podmínek ankety je povinnost umožnit porotcům vyzkoušet si nominované vozy, což Svaz dovozců automobilů (SDA), organizátor ankety, samozřejmě dodržel.

Auto roku 2019 v České republice: Finálová pětice (abecední pořadí)
1. BMW X5
2. Ford Focus
3. Kia Ceed
4. Peugeot 508
5. Subaru XV

Probíhá to velice jednoduše: dorazíte na místo testování, zamluvíte si vozy, jezdíte od rána do večera a máte možnost hovořit se zástupci automobilek, kteří bývají na místě. To kdyby vám unikla důležitá informace týkající se českého trhu, výbavy, techniky a tak podobně. Zkrátka máte kompletní servis, aby se nikdo z porotců nemohl vymlouvat, že na něco neměl dostatek času nebo mu chyběly informace.

Takto anketa Auto roku v ČR probíhá celé roky s tím, že po druhém kole testování čeká na porotce poslední, ale také nejtěžší úkol. Musejí rozdělit mezi finalisty 150 bodů v pěti kritériích: jízda (30 bodů, maximálně 15 na auto), užitná hodnota (35 bodů, maximálně 15 na auto), ekonomika (35 bodů, maximálně 15 na auto), technologie (30 bodů, maximálně 15 na auto) a design (20 bodů, maximálně 10 na auto). Více vozům nesmí být přidělen stejný počet bodů. Jinými slovy, z hlasování musí vzejít jasný vítěz.

Formulář je potřeba společně s hlasováním v doprovodných anketách Ekologické Auto roku 2019 a Technická inovace roku odevzdat do 19. prosince a pak už děj se vůle boží. Času na rozmyšlení je v tuto chvíli ještě dost, asi ale nebudu mluvit pouze sám za sebe, když napíšu, že to letos bude nejvíce vřít mezi Fordem Focus a Kiou Ceed.

Jsou to zástupci stejného segmentu, oba výborně jezdí, nabízejí zhruba stejný vnitřní prostor a tak dále. Přesedal jsem z jednoho auta do druhé a zaměřoval se i na nejmenší detaily, vždycky to ale bylo něco za něco. Třeba když zadek Focusu kombi působil v zatáčkách trochu rozevlátěji pravděpodobně kvůli měkčímu uložení podvozku, které ale dokázalo odfiltrovat i drobné nerovnosti. Tento příklad je ale jenom kapkou v moři.

Krátkým „rozborem“ dvou přímých konkurentů v žádném případě nepředesílám, že by měl jeden z nich vyhrát. To bych musel vypustit nejmodernější technikou napěchované BMW X5, kterému není takřka co vytknout, Peugeot 508, u kterého sice kritizuji menší vnitřní prostor, ale hlavně v porovnání s předchozí generací krásně vypadá a znatelně lépe jezdí, a samozřejmě také Subaru XV, jehož podvozek museli ladit bohové.

Jak jsem avizoval již dříve, k vyhlášení Auta roku 2019 v České republice dojde 8. ledna 2019 v rámci tiskové konference SDA. A něco mi říká, že to bude těsné. Zapojit se může i veřejnost, jejíž hlasování je však od odborné části odděleno. Všechno potřebné najdete na webu autoroku.info.

A pokud se vám do oficiální části nechce, můžete svůj názor projevit alespoň v anketě pod článkem. Dejme si čas do nedělní půlnoci, kdy hlasování uzavřeme. Následně zveřejníme výsledky. Bude to takové Auto roku podle čtenářů Autorevue.cz!

Speciál: Ford Focus

Třetí generace Fordu Focus je koncipována jako globální: prakticky stejný model se prodává v Evropě, Americe i Asii. Vznětové motory TDCi a karoserie kombi jsou ale vyhrazeny jen evropským zákazníkům.

Nástupce byl představen 10. dubna 2018 v Londýně.  Stojí na zbrusu nové platformě, slibuje větší vnitřní prostor a zejména zcela nové motory. Vedle známých výbavových linií zahrnuje nabídka také luxusní Vignale i off-roadově založenou verzi Active s větší světlou výškou.

Nová generace • Ford Focus ST • Minitest Ford Focus Active 2.0 EcoBlue AT • Hybridní verze • 2.0 TDCi vs. 2.3 EcoBoost

Doporučujeme

Články odjinud