Nejmenší člen rodiny Prius, který se na japonském trhu prodává pod jménem Aqua (v USA dříve jako Prius C), se dočkal nové generace. | Toyota Aqua Zdroj: Toyota

Nejmenší člen rodiny Prius, který se na japonském trhu prodává pod jménem Aqua (v USA dříve jako Prius C), se dočkal nové generace. | Toyota Aqua | Zdroj: Toyota

Malý městský full-hybrid je u sebe doma populární volbou a stejný zájem se očekává i pro nejnovější verzi. Na evropském trhu nicméně tuto alternativu Yarisu stále nečekejte. | Toyota Aqua Zdroj: Toyota

Malý městský full-hybrid je u sebe doma populární volbou a stejný zájem se očekává i pro nejnovější verzi. Na evropském trhu nicméně tuto alternativu Yarisu stále nečekejte. | Toyota Aqua | Zdroj: Toyota

Dle předpokladů stojí nová Aqua na stejné platformě TNGA-B, kterou má právě i poslední Yaris nebo jeho zvýšený sourozenec Yaris Cross. To znamená, že novinka přichází s prodlouženým rozvorem o 50 mm a tedy nabízí více místa pro cestující vzadu. | Toyota Aqua Zdroj: Toyota

Dle předpokladů stojí nová Aqua na stejné platformě TNGA-B, kterou má právě i poslední Yaris nebo jeho zvýšený sourozenec Yaris Cross. To znamená, že novinka přichází s prodlouženým rozvorem o 50 mm a tedy nabízí více místa pro cestující vzadu. | Toyota Aqua | Zdroj: Toyota

Na seniory a posádku vpředu s handicapem pak nadále cílí přední sedačky, které lze vytočit ven pro snazší nastupování a vystupování. | Toyota Aqua Zdroj: Toyota

Na seniory a posádku vpředu s handicapem pak nadále cílí přední sedačky, které lze vytočit ven pro snazší nastupování a vystupování. | Toyota Aqua | Zdroj: Toyota

Novinkou je pro malý full-hybrid možnost napájení externích zařízení – tedy funkce, kterou  známe spíše z čistých elektromobilů . V režimu nouzového napájení tak může Aqua přes zásuvku (AC100 V/1500 W) napájet nejrůznější příslušenství. | Toyota Aqua Zdroj: Toyota

Novinkou je pro malý full-hybrid možnost napájení externích zařízení – tedy funkce, kterou známe spíše z čistých elektromobilů. V režimu nouzového napájení tak může Aqua přes zásuvku (AC100 V/1500 W) napájet nejrůznější příslušenství. | Toyota Aqua | Zdroj: Toyota

Tuto funkci zmiňuje Toyota například v případech výpadku veřejné sítě nebo během dalších krizových situací. | Toyota Aqua Zdroj: Toyota

Tuto funkci zmiňuje Toyota například v případech výpadku veřejné sítě nebo během dalších krizových situací. | Toyota Aqua | Zdroj: Toyota

Co se týče samotného ústrojí, hybridní tříválec 1.5 Dynamic Force kombinuje Toyota se zbrusu novou technologií bipolární nikl-vodíkové baterie, která zajišťuje dvakrát vyšší výkon než u předchůdce. | Toyota Aqua Zdroj: Toyota

Co se týče samotného ústrojí, hybridní tříválec 1.5 Dynamic Force kombinuje Toyota se zbrusu novou technologií bipolární nikl-vodíkové baterie, která zajišťuje dvakrát vyšší výkon než u předchůdce. | Toyota Aqua | Zdroj: Toyota

Mimo jiné tak může Aqua v čistě elektrickém režimu dosahovat mnohem vyšší rychlosti. Přesnou specifikaci ústrojí a čísla však zatím Toyota nezveřejňuje. Z elektromobilů si Aqua vypůjčuje i možnost ovládaní pouze jedním pedálem. | Toyota Aqua Zdroj: Toyota

Mimo jiné tak může Aqua v čistě elektrickém režimu dosahovat mnohem vyšší rychlosti. Přesnou specifikaci ústrojí a čísla však zatím Toyota nezveřejňuje. Z elektromobilů si Aqua vypůjčuje i možnost ovládaní pouze jedním pedálem. | Toyota Aqua | Zdroj: Toyota

V Japonsku už míří nová Toyota Aqua do prodeje, a to od ceny 1.980.000 jenů (asi 392.000 Kč), přičemž vybavenější verze s pohonem všech kol přijde na 2.598.000 jenů (asi 514.000 Kč). | Toyota Aqua Zdroj: Toyota

V Japonsku už míří nová Toyota Aqua do prodeje, a to od ceny 1.980.000 jenů (asi 392.000 Kč), přičemž vybavenější verze s pohonem všech kol přijde na 2.598.000 jenů (asi 514.000 Kč). | Toyota Aqua | Zdroj: Toyota

Novinka se nicméně objevuje také ve službě měsíčního předplatného (asi 3900 Kč) v rámci sedmiletého plánu. | Toyota Aqua Zdroj: Toyota

Novinka se nicméně objevuje také ve službě měsíčního předplatného (asi 3900 Kč) v rámci sedmiletého plánu. | Toyota Aqua | Zdroj: Toyota

| Toyota Aqua Zdroj: Toyota

| Toyota Aqua | Zdroj: Toyota

| Toyota Aqua Zdroj: Toyota

| Toyota Aqua | Zdroj: Toyota

| Toyota Aqua Zdroj: Toyota

| Toyota Aqua | Zdroj: Toyota

| Toyota Aqua Zdroj: Toyota

| Toyota Aqua | Zdroj: Toyota

| Toyota Aqua Zdroj: Toyota

| Toyota Aqua | Zdroj: Toyota

| Toyota Aqua Zdroj: Toyota

| Toyota Aqua | Zdroj: Toyota

| Toyota Aqua Zdroj: Toyota

| Toyota Aqua | Zdroj: Toyota

| Toyota Aqua Zdroj: Toyota

| Toyota Aqua | Zdroj: Toyota

| Toyota Aqua Zdroj: Toyota

| Toyota Aqua | Zdroj: Toyota

Malý městský full-hybrid je u sebe doma populární volbou a stejný zájem se očekává i pro nejnovější verzi. Na evropském trhu nicméně tuto alternativu Yarisu stále nečekejte. | Toyota Aqua Zdroj: Toyota
Dle předpokladů stojí nová Aqua na stejné platformě TNGA-B, kterou má právě i poslední Yaris nebo jeho zvýšený sourozenec Yaris Cross. To znamená, že novinka přichází s prodlouženým rozvorem o 50 mm a tedy nabízí více místa pro cestující vzadu. | Toyota Aqua Zdroj: Toyota
Na seniory a posádku vpředu s handicapem pak nadále cílí přední sedačky, které lze vytočit ven pro snazší nastupování a vystupování. | Toyota Aqua Zdroj: Toyota
Novinkou je pro malý full-hybrid možnost napájení externích zařízení – tedy funkce, kterou  známe spíše z čistých elektromobilů . V režimu nouzového napájení tak může Aqua přes zásuvku (AC100 V/1500 W) napájet nejrůznější příslušenství. | Toyota Aqua Zdroj: Toyota
19
Fotogalerie

Nová Toyota Aqua má řadu chytrých funkcí. Hybrid se inspiroval u elektromobilů

Napájení externích zařízení, přední otočné sedačky, ovládání jedním pedálem… japonská Auqa je plná chytrých řešení.

Nejmenší člen rodiny Prius, který se na japonském trhu prodává pod jménem Aqua (v USA dříve jako Prius C), se dočkal nové generace. Malý městský full-hybrid je u sebe doma populární volbou a stejný zájem se očekává i pro nejnovější verzi. Na evropském trhu nicméně tuto alternativu Yarisu stále nečekejte.

Dle předpokladů stojí nová Aqua na stejné platformě TNGA-B, kterou má právě i poslední Yaris nebo jeho zvýšený sourozenec Yaris Cross. To znamená, že novinka přichází s prodlouženým rozvorem o 50 mm a tedy nabízí více místa pro cestující vzadu. Na seniory a posádku vpředu s handicapem pak nadále cílí přední sedačky, které lze vytočit ven pro snazší nastupování a vystupování.

Novinkou je pro malý full-hybrid možnost napájení externích zařízení – tedy funkce, kterou známe spíše z čistých elektromobilů. V režimu nouzového napájení tak může Aqua přes zásuvku (AC100 V/1500 W) napájet nejrůznější příslušenství. Tuto funkci zmiňuje Toyota například v případech výpadku veřejné sítě nebo během dalších krizových situací.

Co se týče samotného ústrojí, hybridní tříválec 1.5 Dynamic Force kombinuje Toyota se zbrusu novou technologií bipolární nikl-vodíkové baterie, která zajišťuje dvakrát vyšší výkon než u předchůdce. Mimo jiné tak může Aqua v čistě elektrickém režimu dosahovat mnohem vyšší rychlosti. Přesnou specifikaci ústrojí a čísla však zatím Toyota nezveřejňuje. Z elektromobilů si Aqua vypůjčuje i možnost ovládaní pouze jedním pedálem.

V Japonsku už míří nová Toyota Aqua do prodeje, a to od ceny 1.980.000 jenů (asi 392.000 Kč), přičemž vybavenější verze s pohonem všech kol přijde na 2.598.000 jenů (asi 514.000 Kč). Novinka se nicméně objevuje také ve službě měsíčního předplatného (asi 3900 Kč) v rámci sedmiletého plánu.

Toyota

Toyotu v roce 1937 založil Kiichiro Toyoda odštěpením od firmy svého otce. Už v roce 1936 ale stvořil první vůz, Toyodu AA.

K japonské Toyotě dnes patří i Lexus, Daihatsu a Hino Motors. Je to jedna z největších světových automobilek.

Toyota RAV4 • Toyota Aygo • Toyota Yaris • Toyota Corolla • Toyota Camry • Toyota Highlander • Toyota C-HR • Toyota Prius

Doporučujeme

Články odjinud