Porsche na letošní výroční tiskové konferenci odtajnilo své strategické plány pro nadcházející modely i restrukturalizaci koncernu s cílem zvýšení ziskovosti. Porsche 

Porsche na letošní výroční tiskové konferenci odtajnilo své strategické plány pro nadcházející modely i restrukturalizaci koncernu s cílem zvýšení ziskovosti. | Porsche 

Budoucnost značky je pochopitelně elektrická, ale ne úplně.

Budoucnost značky je pochopitelně elektrická, ale ne úplně.

Například ikonická 911 o spalovací motor nepřijde. Zdroj: Porsche konfigurátor

Například ikonická 911 o spalovací motor nepřijde. | Zdroj: Porsche konfigurátor

Alespoň ne v tomto desetiletí, ačkoliv se připravuje její hybridní verze, která by mohla ještě zvýšit její už tak silný potenciál. Zdroj: Porsche konfigurátor

Alespoň ne v tomto desetiletí, ačkoliv se připravuje její hybridní verze, která by mohla ještě zvýšit její už tak silný potenciál. | Zdroj: Porsche konfigurátor

Čistě elektrický pohon se bude v první vlně týkat Macanu modelového roku 2024. Foto: Vladimír Kadera

Čistě elektrický pohon se bude v první vlně týkat Macanu modelového roku 2024. | Foto: Vladimír Kadera

Následně i vstupní řady 718 pro rok 2025. Porsche 

Následně i vstupní řady 718 pro rok 2025. | Porsche 

Poté na ně naváže elektrický Cayenne čtvrté generace postavený na zcela nové platformě, takže se novinka nadcházejícího dubnového faceliftu zatím netýká.

Poté na ně naváže elektrický Cayenne čtvrté generace postavený na zcela nové platformě, takže se novinka nadcházejícího dubnového faceliftu zatím netýká.

Vzhledem k ziskovosti segmentu SUV, rozšíří Porsche nabídku o nový velkokapacitní elektromobil postavený nad Cayenne.

Vzhledem k ziskovosti segmentu SUV, rozšíří Porsche nabídku o nový velkokapacitní elektromobil postavený nad Cayenne.

Ten bude směřovat na perspektivní trhy v Číně a USA.

Ten bude směřovat na perspektivní trhy v Číně a USA.

Oliver Blume prozradil, že novinka bude ctít zavedený design Porsche a pochopitelně se stane výkladní skříní technologií včetně autonomních systémů. Foto: David Rajdl

Oliver Blume prozradil, že novinka bude ctít zavedený design Porsche a pochopitelně se stane výkladní skříní technologií včetně autonomních systémů. | Foto: David Rajdl

Cílem je dosáhnout do roku 2030 80% podílu elektromobilů na celkových prodejích.   Zdroj: Porsche

Cílem je dosáhnout do roku 2030 80% podílu elektromobilů na celkových prodejích.   | Zdroj: Porsche

Další metou, kterou si Porsche vytyčilo v rámci programu "Road to 20", je dosažení 20% ziskovosti koncernu Volkswagen.

Další metou, kterou si Porsche vytyčilo v rámci programu "Road to 20", je dosažení 20% ziskovosti koncernu Volkswagen.

Za tímto účelem Porsche restrukturalizuje ceny i produktové portfolio a klienty naláká na více speciálních edic.

Za tímto účelem Porsche restrukturalizuje ceny i produktové portfolio a klienty naláká na více speciálních edic.

Posílí také oddělení zakázkové výroby Porsche Sonderwunsch. Porsche

Posílí také oddělení zakázkové výroby Porsche Sonderwunsch. | Porsche

V souvislosti s ekologií samozřejmě bude dále probíhat vývoj a rozšiřování výroby syntetického e-paliva. Foto: Vladimír Kadera

V souvislosti s ekologií samozřejmě bude dále probíhat vývoj a rozšiřování výroby syntetického e-paliva. | Foto: Vladimír Kadera

Budoucnost značky je pochopitelně elektrická, ale ne úplně.
Například ikonická 911 o spalovací motor nepřijde. Zdroj: Porsche konfigurátor
Alespoň ne v tomto desetiletí, ačkoliv se připravuje její hybridní verze, která by mohla ještě zvýšit její už tak silný potenciál. Zdroj: Porsche konfigurátor
Čistě elektrický pohon se bude v první vlně týkat Macanu modelového roku 2024. Foto: Vladimír Kadera
15
Fotogalerie

Porsche chce rapidně zvýšit ziskovost koncernu VW. Pomoci může i elektrický mastodont větší než Cayenne!

Porsche má jasně daný strategický plán pro současné desetiletí. Zahrnuje rozvoj elektromobility i snahu dostat Volkswagen do zisku

Porsche na letošní výroční tiskové konferenci odtajnilo své strategické plány pro nadcházející modely i restrukturalizaci koncernu s cílem zvýšení ziskovosti. Budoucnost značky je pochopitelně elektrická, ale ne úplně. Například ikonická 911 o spalovací motor nepřijde. Alespoň ne v tomto desetiletí, ačkoliv se připravuje její hybridní verze, která by mohla ještě zvýšit její už tak silný potenciál.

Čistě elektrický pohon se bude v první vlně týkat Macanu modelového roku 2024 a vstupní řady 718 pro rok 2025. Poté na ně naváže elektrický Cayenne čtvrté generace postavený na zcela nové platformě, takže se novinka nadcházejícího dubnového faceliftu zatím netýká. Vzhledem k ziskovosti segmentu SUV, rozšíří Porsche nabídku o nový velkokapacitní elektromobil postavený nad Cayenne. Ten bude směřovat na perspektivní trhy v Číně a USA. Oliver Blume prozradil, že novinka bude ctít zavedený design Porsche a pochopitelně se stane výkladní skříní technologií včetně autonomních systémů. Cílem je dosáhnout do roku 2030 80% podílu elektromobilů na celkových prodejích.

Další metou, kterou si Porsche vytyčilo v rámci programu "Road to 20", je dosažení 20% ziskovosti koncernu Volkswagen. Za tímto účelem Porsche restrukturalizuje ceny i produktové portfolio a klienty naláká na více speciálních edic. Posílí také oddělení zakázkové výroby Porsche Sonderwunsch. V souvislosti s ekologií samozřejmě bude dále probíhat vývoj a rozšiřování výroby syntetického e-paliva.

Porsche

Porsche je německý výrobce sportovních automobilů. Firmu založil v roce 1931 Ferdinand Porsche. V roce 1961 vznikl první model legendární řady 911, která se stále vyrábí.

V roce 2009 Porsche – coby velmi profitabilní automobilku – ovládl Volkswagen.

Porsche 718 • Porsche 911 • Porsche Taycan • Porsche Panamera • Porsche Macan • Porsche Cayenne

Doporučujeme

Články odjinud