Ford Galaxy 2.5 Duratec Hybrid (HEV) Foto: Ford

Ford Galaxy 2.5 Duratec Hybrid (HEV) | Foto: Ford

Ford Kuga 2.5 Duratec Hybrid (HEV) Foto: Ford

Ford Kuga 2.5 Duratec Hybrid (HEV) | Foto: Ford

Ford Galaxy 2.5 Duratec Hybrid (HEV) Foto: Ford

Ford Galaxy 2.5 Duratec Hybrid (HEV) | Foto: Ford

 Ford

| Ford

Je dobře, že automobilky stále nezapomínají na velkoprostorové rodinné vozy. Jejich počet na trhu sice řídne, ale své poslední slovo naštěstí ještě neřekli. V rámci modelové péče se tak Ford zaměřil právě na ně a modernizoval Galaxy i z něj vycházející S-Max. Možná je to ale naposledy. Ford

Je dobře, že automobilky stále nezapomínají na velkoprostorové rodinné vozy. Jejich počet na trhu sice řídne, ale své poslední slovo naštěstí ještě neřekli. V rámci modelové péče se tak Ford zaměřil právě na ně a modernizoval Galaxy i z něj vycházející S-Max. Možná je to ale naposledy. | Ford

Ford Kuga 2.5 Duratec Hybrid (HEV) Foto: Ford

Ford Kuga 2.5 Duratec Hybrid (HEV) | Foto: Ford

Ford Kuga 2.5 Duratec Hybrid (HEV) Foto: Ford

Ford Kuga 2.5 Duratec Hybrid (HEV) | Foto: Ford

Ford Kuga 2.5 Duratec Hybrid (HEV) Foto: Ford

Ford Kuga 2.5 Duratec Hybrid (HEV) | Foto: Ford

Ford Kuga 2.5 Duratec Hybrid (HEV) Foto: Ford

Ford Kuga 2.5 Duratec Hybrid (HEV) | Foto: Ford

Ford Kuga 2.5 Duratec Hybrid (HEV) Foto: Ford

Ford Kuga 2.5 Duratec Hybrid (HEV) | Foto: Ford

Ford Kuga 2.5 Duratec Hybrid (HEV) Foto: Ford

Ford Kuga 2.5 Duratec Hybrid (HEV) | Foto: Ford

Ford Kuga 2.5 Duratec Hybrid (HEV) Foto: Ford

Ford Kuga 2.5 Duratec Hybrid (HEV) | Foto: Ford

 Ford

| Ford

 Ford

| Ford

 Ford

| Ford

Situace pod kapotou vypadá následovně: Dvoulitrový turbodiesel je k mání ve třech výkonových variantách. Nejslabší (110 kW / 150 koní) je spárovaný se šestistupňovou manuální převodovkou. Verze 140 kW a 177 kW jsou spárovány s osmistupňovým automatem. Ford

Situace pod kapotou vypadá následovně: Dvoulitrový turbodiesel je k mání ve třech výkonových variantách. Nejslabší (110 kW / 150 koní) je spárovaný se šestistupňovou manuální převodovkou. Verze 140 kW a 177 kW jsou spárovány s osmistupňovým automatem. | Ford

Oba modely pak dostávají i funkci FordPass Connect, která posádce zprostředkuje WiFi připojení s rychlostí až 4G, nebo dokáže přes mobilní aplikaci ovládat některé funkce auta. K výbavě Titanium se nyní váže i nový design 17 a 18palcových kol. Nového designu se ale taktéž dočkaly i příplatkové devatenáctky. Ford

Oba modely pak dostávají i funkci FordPass Connect, která posádce zprostředkuje WiFi připojení s rychlostí až 4G, nebo dokáže přes mobilní aplikaci ovládat některé funkce auta. K výbavě Titanium se nyní váže i nový design 17 a 18palcových kol. Nového designu se ale taktéž dočkaly i příplatkové devatenáctky. | Ford

Ford Galaxy 2.5 Duratec Hybrid (HEV) Foto: Ford
Ford Kuga 2.5 Duratec Hybrid (HEV) Foto: Ford
Ford Galaxy 2.5 Duratec Hybrid (HEV) Foto: Ford
 Ford
18
Fotogalerie

Z českého trhu zmizí další praktická MPV. Mají velký motor a je o ně zájem, moc času už jim ale nezbývá

Dnešní doba MPV prostě nepřeje. Na kolik vás vyjde posledních pár kusů a jak dlouho se vlastně ještě můžete rozhodovat?

Podle posledních zpráv máte na pořízení modelů Galaxy a S-Max od automobilky Ford už jen pár měsíců. Končí totiž na jaře příštího roku bez náhrady. Velkoprostorovým vozům dnes už bohužel není přáno a tak i tyto minivany opustí výrobní linky, podobně jako tomu bylo u VW Sharan, kde si teď můžete vyzobnout posledních pár skladovek. Jak je to ale u Fordu, jak dlouho můžete objednávat a kolik oba dva modely stojí?

Ford Galaxy je již delší dobu dostupný pouze ve výbavě Titanium, vycházíme-li z českého konfigurátoru. Ve výbavě auta najdete 3D navigaci s promítáním budov na osmipalcovém infotainmentu, dvouzónovou automatickou klimatizaci, adaptivní LED světlomety, vyhřívané čelní okno, bezklíčový přístup, devět airbagů, Isofix pro všechny sedadla 2. řady a hlavně třetí řadu sedadel.

Koupíte ho za 1.212.900 Kč, což je podobně jako za Sharan Highline, nicméně Galaxy má mnohem větší motor. Pod jeho kapotou je 2,5litrový hybrid se systémovým výkonem 190 koní. To stačí ke zdolání stovky za 10,0 sekundy a k dosažení maximální rychlosti 185 km/h. Převodovka je eCVT a pohání se pouze přední kola. Aktuální akční nabídka pak cenu auta sráží na milion, konkrétně na 1.008.900 Kč.

Za co připlatit? Třeba za panoramatickou střechu za 32.500 Kč, sedadlo řidiče s certifikací AGR za 9700 Kč, čalounění sedadel kombinací kůže a vinylu za 76.000 Kč, osmnáctky za 32.500 kč, devatenáctky za 41.500 Kč či pár položek z nabídky příslušenství. To kdybyste chtěli gumové rohože pro třetí řadu sedadel, síťku do kufru nebo přepážku oddělující zavazadlový prostor s 2. řadou sedadel.

Na stejné platformě, s rozvorem 2850 mm a rozchodem kol 1606 mm na obou nápravách, stojí i o trochu delší, ale nižší S-Max s výrazně sportovnějšími tvary, který může být pětimístný i sedmimístný. Jeho nabídka je bohatší, otevírá ji výše uvedená Titanium a pokračuje přes ST-Line až k věhlasnému Vignale. Výbava Titanium je téměř shodná s Galaxy, takže se můžeme zaměřit rovnou na zbylé dvě.

Ford Galaxy: technické údaje a česká cena
Motor 2.5 Duratec Hybrid
Objem [ccm] 2488
Výkon [kW/ot.min] 140/5500
Točivý moment [N.m/ot.min] 200/-
Pohotovostní hmotnost [kg] 1955
Převodovka eCVT
Pohon předních kol
Zrychlení [s] 10
Maximální rychlost [km/h] 185
Max. brzděný přívěs [kg] 1510
Délka x šířka x výška [mm] 4853 x 1916 x 1770
Rozvor [mm] 2850
Cena Titanium [Kč] 1.008.900

S ST-Line dostanete agresivnější nárazníky, 18palcová kola, polokožené čalounění sedadel, černou stropnici, hliníkové pedály, upravené odpružení pro sportovnější jízdu, decentní zadní křídlo nebo elektricky nastavitelná přední sedadla v deseti směrech. Vignale znamená rádio Sony CD, vyhřívaná, ventilovaná i masážní přední sedadla, zadní parkovací kameru nebo ostřikovače světlometů.

Také na něj platí aktuální zvýhodnění, takže základní výbavu Titanium koupíte už pod milionem korun, ST-Line začíná v pětimístném provedení na částce 1.009.900 Kč a Vignale už je za 1,1 milionu. Také tady můžete připlatit panoramatickou střechu za 33.300 Kč pro všechny výbavy. Metalíza je pro první dvě výbavy za minimálně 19.900 Kč, Vignale ji má ve standardu.

Pro oba dva vozy se pak nabízí paket Technology za akční cenu 44.900 Kč, nicméně S-Max Vignale má cenu za paket sníženou na 4900 Kč. Do výbavy vám tak přibudou položky jako infotainment Sony SYNC 3, adaptivní tempomat, aktivní parkovací asistent, elektrické otevírání pátých dveří, předkolizní asistent nebo varování před projíždějícími vozy při couvání z parkovacího místa.

Kolik je na koupení auta času? „V současnosti je to tak, že čeští dealeři mají rozdanou finální výrobní alokaci, kterou budou zasmluvňovat, což očekáváme, že proběhne poměrně rychle, protože zájem zákazníků je stále vysoký,“ uvedl Petr Burian za české zastoupení Fordu. Aktuálně je alokováno zhruba 50 kusů Galaxy a 115 kusů modelu S-Max, u kterých lze změnit výrobní specifikaci. Výroba vozů končí v červnu 2023, uzavření možnosti změny specifikace do výroby se očekává v lednu příštího roku.

Ford S-Max: technické údaje a česká cena
Motor 2.5 Duratec Hybrid
Objem [ccm] 2488
Výkon [kW/ot.min] 140/5500
Točivý moment [N.m/ot.min] 200/-
Pohotovostní hmotnost [kg] 1845 (1878)
Převodovka eCVT
Pohon předních kol
Zrychlení [s] 9,8
Maximální rychlost [km/h] 185
Max. brzděný přívěs [kg] 1750 (1560)
Délka x šířka x výška [mm] 4804 x 1916 x 1684
Rozvor [mm] 2850
Cena Titanium [Kč] 934.900 (963.900)
Cena ST-Line [Kč] 1.009.900 (1.038.900)
Cena Vignale [Kč] 1.138.900 (1.167.900)

*údaje v závorce platí pro sedmimístnou konfiguraci.

Ford

Henry Ford založil michiganskou automobilku v roce 1903 a proslul zavedením postupů sériové výroby s využitím montážních linek. Tak vznikl první cenově dostupný vůz: Ford model T.

Ford Fiesta •  Ford Focus • Ford Mondeo • Ford S-Max • Ford Galaxy • Ford C-Max • Ford EcoSport • Ford Mustang • Ford Puma • Ford Kuga • Ford Explorer • Ford Tourneo Courier

Doporučujeme

Články odjinud