Nově vyráběné modely Enyaq iV sjíždějí z výrobních linek s novým softwarem ME3. Nyní na něj mají nárok i majitelé vozů s dřívějším datem výroby.
Škoda je na svou elektrickou vlajkovou loď hrdá. Aktuálně na evropské trhy dodala přes 70.000 kusů. Enyaq iV si vybudoval 3,5% podíl na eurounijním trhu elektrických vozů. V České republice, na Slovensku, ve Finsku, Dánsku a Nizozemsku je řada Enyaq iV nejprodávanějšími čistě elektrickými vozy.
Již dříve automobilka oznámila přechod na software ME3 u nově vyrobených vozů. Nyní budou autorizované servisy obvolávat majitele dříve dodaných vozů, aby jim rovněž tuto možnost nabídly.
Aktualizace přináší nový management teploty baterie, což zejména v zimě prodlouží dojezd a obecně přispěje k životnosti baterie. Řidič může nově zvolit „režim ochrany baterie“, v rámci něhož se nabije maximálně na 80 % kapacity a sníží se maximální nabíjecí výkon. V případě potřeby se lze samozřejmě vrátit na původní hodnoty. Ty byly ještě vylepšeny. Modely s 62kWh akumulátorem mají nabíjecí výkon navýšený na 120 kW, verze s větší baterií (82 kWh) dokonce na 135 kW.
Změny poznáte i uvnitř. Nově se na digitálním štítu i head-up displeji zobrazuje stav nabití baterie. Grafika nabíjení a dojezdu v infotainmentu zahrnuje zobrazení cíle jízdy a potřebných zastávek pro nabíjení. Parkování usnadní sytější zobrazení couvací kamery se zvýšeným kontrastem. Zjednodušilo se i přepínání mezi adaptivním tempomatem a asistovanou jízdou prostřednictvím tlačítka na volantu. Na závěr Škoda ještě přidala rozšíření online služeb Škoda Connect.
Zájemcům o nový software stačí si pouze rezervovat termín u autorizovaného servisního partnera, samotná instalace trvá kolem pěti hodin. Do budoucna již nebude nutné někam jezdit, jelikož následné aktualizace budou probíhat automaticky vzduchem.